MOTOSPORT

Kajetanowicz i Szczepaniak w czołowej trójce WRC2. Dobry początek w Rajdzie Niemiec

Rallye Deutschland 2019

Załoga LOTOS Rally Team bardzo dobrze rozpoczęła zmagania w dziesiątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata, Rajdzie Niemiec.

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ukończyli pierwszy odcinek specjalny (St. Wendeler Land) na trzecim miejscu w kategorii WRC2 i przed piątkowym etapem plasują się jedynie 0,6s za liderami!

Długi na 5,2-kilometra odcinek został rozegrany w dobrych, słonecznych warunkach, a przy trasie kibicowały tłumy fanów. Polacy, dla których jest to czwarty start w tegorocznych mistrzostwach, już od samego początku pokazali dobre tempo. Kajetanowicz ze Szczepaniakiem uplasowali się tylko 0,2s za duetem Lefebvre/Dubois (Francja) i 0,6s za Kreimem i Braunem (Niemcy). Piątkę uzupełniły jeszcze załogi Griebel/Winklhofer (+1,2s, Niemcy) i Griazin/Fedorow (+1,4s, Rosja).

Rajd Niemiec 2019, klasyfikacja WRC2 po OS 1:

1. Kreim/Braun (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) 2:50,2s
2. Lefebvre/Dubois (Francja, Volkswagen Polo GTI R5) +0,4s
3. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo GTI R5) +0,6s
4. Griebel/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +1,2s
5. Griazin/Fedorow (Rosja, Skoda Fabia R5) +1,4s
6. Ciamin/Roche (Francja, Volkswagen Polo GTI R5) +1,6s
7. Andolfi/Scattolin (Włochy, Skoda Fabia R5) +2,6s
8. Fourmaux/Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) +2,7s
=. de Mevius/Wydaeghe (Belgia, Citroen C3 R5) +2,7s
10. Bedoret/Walbrecq (Belgia, Skoda Fabia R5 evo) +2,9s.

Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. Na piątek zaplanowano trzy odcinki specjalne, pokonywane dwukrotnie w pętlach, przedzielonych serwisem: Stein und Wein (19,44 km, godz. 10:14 i 15:45), Mittelmosel (22,00 km, godz. 11:08 i 16:39) oraz Wadern-Weiskirchen (9,27 km, godz. 12:46 i 18:17). Łącznie etap liczy 106,62 km.

Sobota będzie najdłuższym dniem rajdu, na który złoży się łącznie osiem odcinków specjalnych. Do godzin południowych załogi rywalizować będą na próbach Freisen (14,78 km, godz. 8:12 i 11:07) oraz Römerstraße (12,28 km, godz. 9:15 i 12:10). Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:55) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:33). Długość etapu to 157,92 km.

Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km.

Kajetanowicz i Szczepaniak w dobrym stylu na odcinku testowym przed Rajdem Niemiec

Duet LOTOS Rally Team rozpoczął próbę od drugiego czasu, liderując po kolejnym przejeździe. Ostatecznie Polacy wyjeżdżali na odcinek trzy razy, kończąc zmagania na piątej pozycji w WRC2, tylko dwie sekundy za zwycięzcami i 0,5s za czołową trójką.

Już wieczorem rozpoczęły się zmagania w 10 rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata. Załogi rywalizowały na tej samej trasie, na której rozgrywany był odcinek testowy. SSS St. Wendeler Land (5,20 km) wystartował o godzinie 19:13.

– Kilkakrotnie przejechaliśmy odcinek testowy, który – co ciekawe, stanowi również odcinek numer jeden rajdu. Wiemy, jak pracują opony, sprawdziliśmy dwie mieszanki. Jutro zaczyna się prawdziwy rajd. Dzisiaj krótki odcinek, na którym oczywiście nie można popełnić błędów. Bardzo się cieszę, że tutaj jesteśmy. Bardzo wymagające odcinki specjalne, mnóstwo brudu naniesionego na drogę już na zapoznaniu z trasą, no i oczywiście kultowy odcinek Panzerplatte. Wspaniały rajd, gorąca atmosfera, mnóstwo kibiców z Polski, którzy dają mi mnóstwo motywacji. To jest dla mnie bardzo ważne. Jesteśmy w miarę blisko Polski i czujemy to bardzo mocno na odcinkach. – mówi Kajetan Kajetanowicz, zawodnik Lotos Rally Team.

Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. W czwartek (22.08) o 19:13 ruszyła pierwsza próba rajdu – SSS St. Wendeler Land (5,20 km). Na piątek zaplanowano trzy odcinki specjalne, pokonywane dwukrotnie w pętlach, przedzielonych serwisem: Stein und Wein (19,44 km, godz. 10:14 i 15:42), Mittelmosel (22,00 km, godz. 11:08 i 16:36) oraz Wadern-Weiskirchen (9,27 km, godz. 12:43 i 18:11). Łącznie etap liczy 106,62 km.

Sobota będzie najdłuższym dniem rajdu, na który złoży się łącznie osiem odcinków specjalnych. Do godzin południowych załogi rywalizować będą na próbach Freisen (14,78 km, godz. 8:09 i 11:09) oraz Römerstraße (12,28 km, godz. 9:12 i 12:12). Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:53) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:31). Długość etapu to 157,92 km.

Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km.

Po trzech rajdach w tym sezonie Kajetanowicz jest na wysokim, szóstym miejscu w klasyfikacji sezonowej WRC2, z dorobkiem 33 punktów. Liderem jest Meksykanin Benito Guerra (69 punktów i cztery rajdy), za nim są Francuz Pierre-Louis Loubet (63 pkt, cztery rajdy), Rosjanin Nikołaj Griazin (63 pkt, pięć rajdów), Norweg Ole Christian Veiby (50 pkt, pięć rajdów) i Takamoto Katsuta (47 pkt, siedem rajdów). Do klasyfikacji końcowej pod uwagę branych jest najlepszych sześć z siedmiu wyników.

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button