Prezydium Głównej Komisji Sportu Samochodowego Polskiego Związku Motorowego przyjęło zaktualizowany kalendarz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2020.
Po odwołaniu bądź przesunięciu, z powodu epidemii COVID 19 na rok przyszły wyścigów, które miały być rozgrywane w pierwszej połowie roku (Bieszczadzki Wyścig Górski w Załużu, Wyścig Magura Małastowska i Wyścig Limanowa – Przełęcz pod Ostrą), GSMP 2020 składać się będą z czterech wyścigów, podczas których rozegranych zostanie 8 Rund cyklu.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA już wcześniej podjęła decyzję o odwołaniu w tym sezonie największych cykli i imprez międzynarodowych:
FIA EHC (Mistrzostwa Europy FIA w Wyścigach Górskich – polska runda to wyścig w Limanowej), FIA IHCC ( Międzynarodowego Pucharu FIA w Wyścigach Górskich ( w Polsce miał to być Bieszczadzki Wyścig Górski w Załużu) oraz rozgrywanego co dwa lata FIA Hill Climb Masters, które to zawody miały być rozegrane w październiku w Portugalii.
Tegoroczny cykl GSMP obejmie zaplanowane wcześniej zawody. Pierwszym wyścigiem będzie wspólna runda mistrzostw Polski i Słowacji w Banovcach (SVK), rozegrana w terminie 31 lipca – 2 sierpnia na liczącej 3700 metrów trasie na Jankov Vrsok.
Następnie zawodnicy przeniosą nad morze gdzie w dniach 14 – 16 sierpnia rozegrane zostanie Grand Prix Sopot – Gdynia. Sopocka trasa jest najkrótszą w mistrzostwach, liczy 3050 m.
Wyścigowa jesień będzie dla ekip bardzo intensywna. W dniach 18 – 20 września odbędzie się Wyścig Górski Prządki rozgrywany w okolicach Krosna ( trasa liczy 4540 m).
Sezon 2020 zakończy się bardzo mocnym akcentem dla kierowców i kibiców, będącym nowością w zaktualizowanym kalendarzu GSMP – start w dniach 25 – 27 września w zawodach Dobšinsky Kopec (SVK). Na zlokalizowanej niedaleko Popradu, 250 kilometrów od Krakowa, liczącej 6810 m trasie zawodów, na której co roku rozgrywane są FIA EHC, Polacy spotkają się z rozgrywającymi swoje mistrzostwa kraju Słowakami oraz sporą liczbą kierowców z Czech. Słowaccy organizatorzy szacują, że na starcie pojawi się ponad 200 współczesnych i historycznych aut wyścigowych.
Łącznie kierowców w tym skróconym sezonie czekają ponad 72 kilometry sportowej jazdy, w tym 36 200 m podjazdów wyścigowych.
(org.)