Ott Tänak i Martin Järveoja wygrali Rajd Akropolu 2025.
Sébastien Ogier zajął drugie miejsce w klasyfikacji kierowców, a zespół TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team stanął na drugim stopniu podium w stawce producentów podczas wymagającego Rajdu Akropolu. Na półmetku sezonu Toyota utrzymuje pewne prowadzenie w WRC.
Nierówne i kamieniste szutrowe greckie drogi, w połączeniu z bardzo wysokimi letnimi temperaturami przekraczającymi 40°C, stanowiły ogromne wyzwanie podczas 7. rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Luźne kamienie i wystające ostre skały tworzące stopnie na drogach wokół Aten były głównym zagrożeniem w pierwszym dniu rajdu w piątek. Z kolei w sobotę i niedzielę rywalizacja toczyła się na górskich szlakach, gdzie na bardzo wąskich i krętych drogach nie można było sobie pozwolić nawet na najmniejszy błąd.
Najlepiej z tym wyzwaniem poradził sobie ośmiokrotny rajdowy mistrz świata Sébastien Ogier, pilotowany przez Vincenta Landaisa. Załoga Toyoty GR YARIS Rally1 z nr 17 od początku rajdu utrzymywała się w czołówce, pomimo że w piątek musiała jechać jako jedna z pierwszych w stawce, tracąc sporo czasu na oczyszczaniu wierzchniej warstwy na luźnych szutrowych drogach.
Strata z pierwszego dnia była trudna do odrobienia i załoga, kontynuując rozważną jazdę, zakończyła rajd na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej. Ogier z Landaisem pokazali jednak znakomite tempo, wygrywając finałowy dodatkowo punktowany Power Stage oraz zwyciężając w także dodatkowo punktowanej klasyfikacji Super Sunday podczas ostatniego dnia rajdu.
Adrien Fourmaux zajął trzecie miejsce.
Elfyn Evans, pilotowany przez Scotta Martina, zajął czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Załoga Toyoty GR YARIS Rally1 z nr 33 także musiała zmierzyć się w piątek z otwieraniem trasy i jazdą na luźnej wierzchniej warstwie szutru. Evans ze Scottem, liderzy klasyfikacji WRC, startowali w piątek jako pierwsza załoga. Także w ich przypadku spokojna i opanowana jazda przez cały rajd, pozwoliła uniknąć pułapek oraz błędów i zapewniła im solidną zdobycz punktową. Załoga zajęła trzecie miejsce w klasyfikacji Super Sunday i uzyskała czwarty punktowany czas na Power Stage. Evans z Martinem na półmetku sezonu prowadzą w klasyfikacjach indywidualnych kierowców oraz pilotów, a drugą załogą za nimi są koledzy z zespołu Ogier i Landais.
„Myślę, że możemy być zadowoleni z tego, jak zakończył się dla nas Rajd Akropolu. Oczywiście chcielibyśmy wygrywać każdy rajd, ale to po prostu niemożliwe. Sébastien jest obecnie w dobrej formie i był fantastyczny w bardzo trudnych ostatnich trzech rajdach. Elfyn również wykonał fantastyczną robotę, otwierając ostatnio drogę na rajdach i wciąż przy tym zdobywając solidne punkty. Kalle wciąż jest szybki, co pokazał na Power Stage, to samo tyczy się Takato i Samiego – wszyscy mieli po prostu pecha w ten weekend” – mówił po mecie rajdu Juha Kankkunen, zastępca szefa zespołu TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team.
Oliver Solberg (zespół Printsport), Kajetan Kajetanowicz (zespół Rally Technology) i Alejandro Cachón (zespół Teo Martín Motorsport) sprawili, że trzy Toyoty GR Yaris Rally2 znalazły się w pierwszej piątce kategorii WRC2 i w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej rajdu. Solberg dzięki trzeciemu zwycięstwu w sezonie prowadzi w klasyfikacji sezonu WRC2.
Powracający do kalendarza WRC po roku przerwy Rajd Estonii odbędzie się w dniach 17-20 lipca. Kolejna europejska szutrowa runda składa się z szybkich odcinków specjalnych wokół miasta Tartu. Estońska runda łączy w sobie zarówno szerokie, jak i wąskie partie szutrowych dróg o przeważającej miękkiej i piaszczystej nawierzchni.
Wyniki Rajdu Akropolu 2025:
1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) 4h12m20.1s
2. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1) +32.8s
3. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1) +3m09.8s
4. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +3m31.1s
5. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +8m59.5s
6. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Toyota GR Yaris Rally2) +10m34.7s
7. Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +11m28.5s
8. Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +11m43.7s
9. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Toyota GR Yaris Rally2) +12m56.7s
10. Alejandro Cachón/Borja Rozada (Toyota GR Yaris Rally2) +14m19.9s