MOTOSPORT

8. Wyścig Górski Magura Małastowska – triumf Michała Ratajczyka

3 Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski

Michał Ratajczyk (Mitsubshi Lancer), który wrócił po rocznej przerwie do ścigania się w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski pewnie zwyciężył w Klasyfikacji Generalne rozgrywanego 8. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska.

Wyścig był 3 i 4 Rundą GSMP, Ratajczyk zwyciężył zarówno w sobotę jak i niedzielę.

Za jego plecami toczyła się zacięta walka o dziesiąte części sekundy.

W sobotę drugi był Daniel Stawiarski (Mitsubishi Lancer), trzeci Waldemar Kluza (Skoda Fabia), w niedzielę Stawiarski ponownie drugi, trzeci czas zanotował Mariusz Stec (Ford Fiesta), wyprzedzając Kluzę zaledwie o 0,4 sekundy!

Ostatecznie w całym wyścigu podium, na którym na najwyższym stopniu stanął Ratajczyk, uzupełnili Danel Stawiarski (2. miejsce) i Waldemar Kluza.

W klasyfikacji RSMP Hist. puchary za sobotę i niedzielę, (gdzie organizatorzy – Automobilklub Biecki zlokalizowali po raz kolejny była bazę wyścigu) odebrał Zbigniew Kotarba.

Po licznych problemach technicznych podczas pierwszego wyścigu GSMP – Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego, możliwości nowo zbudowanej Hondy Integra pokazał Gabriel Kubit, który okazał się najszybszym kierowca samochodu napędzanego na jedną oś. Zawodnik, który w 2019 zdominował tzw. „ośkę” planuje oczywiście powtórkę wyniku, choć już nie zbierze kompletu punktów, jak dwa lata temu.

Pierwsza odsłona Magury dla Michała Ratajczyka

3 Runda GSMP – pierwsza część 8 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska zaskoczyła wszystkich zmiennymi warunkami pogodowymi; kluczem do sukcesu okazał się właściwy dobór opon. Już odbywający się w ulewnym deszczu pierwszy podjazd wyścigowy pokazał, że ściganie się w Beskidzie Niskim nie należy do najłatwiejszych. Przekonał się o tym Grzegorz Kluza, który zaliczył niegroźne na szczęście spotkanie z barierą energochłonną. Kłopoty techniczne po raz kolejny dotknęły Karola Krupę, którego Skoda Fabia pozostała na trasie.

Drugi trening odbywał się przy wyglądającym nieśmiało zza chmur słońcu, co pozwoliło na szybszą jazdę. Czasami zbyt szybką: najpierw w słomiane baloty uderzył Janusz Jania uszkadzając swoją Hondę Integra, potem, podczas pierwszego podjazdu wyścigowego, kontakt ze słomianymi zabezpieczeniami zaliczył Krzysztof Dereń uszkadzając nadwozie Mitsubshi Lancera. Czerwona flaga pojawiała się także na trasie podczas drugiego podjazdu wyścigowego, rozgrywanego w deszczu. Po awarii Renault Clio Macieja Serafina część kierowców musiała powrócić na start, żeby powtórzyć swój podjazd.

O wielkim pechu może mówić Radosław Ćwięczek (Peugeot 208 Hill Climb), którego pokonała awaria samochodu już w pierwszym podjeździe wyścgowym.

Zarówno w pierwszym jak i drugim podjeździe wyścigowym kolejność pierwszej trójki była identyczna: wygrywał Michał Ratajczyk (Mitsubshi Lancer, za nim plasował się Daniel Stawiarski ( Mitsubishi Lancer), na trzecim miejscu sklasyfikowano Waldemara Kluzę. O tym, jak zbliżoną formę prezentowali kierowcy z pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej niech świadczy fakt, że w pewnym momencie na elektronicznej tablicy z wynikami aż 4 kierowców mieściło się w 1 sekundzie!

Klasyfikacja 3 Rundy GSMP

1, Michał Ratajczyk Mitsubishi Lancer EVO X RS 3:40,158
2. Daniel Stawiarski ( Mitsubishi Lancer EVO IX) 3:42,023
3. Waldemar Kluza Skoda Fabia 3:43,729
4. Mariusz Stec ( Ford Fiesta) 3:48,132
5. Sebastian Stec ( Ford Fiesta) 3:48,840

Michał Ratajczyk:

Wygraliśmy dzięki niesamowitej walce naszego teamu, serwisu – jeszcze o drugiej w nocy auto nie było gotowe do startu. Ekipa z 7 Motors wykazała się gigantycznym poświęceniem. Kluczowy okazał się właściwy dobór opon, korzystałem z doświadczenia nieobecnego tu Szymona Łukaszczyka (Mistrz Polski 2019).

W poszczególnych klasach punkty za wygraną w 3 Rundzie GSMP zebrali: 3b: Roman Baran ( Mitsubishi Lancer), 4a Herbi (Mitsubishi Lancer) 5a Paweł Frączek (Honda Civic), 5b Piotr Ilnicki, (Honda Civic Performance), 10a Wojciech Subocz (Porsche 911 Carrera 2), 10b Rafał Szumiec (Peugeot 306), 10 c Adam Wojtunik (Hond Civic), 11 Jarosław Zawadzki (Fiat Seicento), 12a Tomasz Morawiec (Fiat 126p), E 0 Krzysztof Piterak (Renault Clio Sport) FWD Gabriel Kubit (Honda Integra) RWD Bartłomiej Madziara (BMW E 36 M3).

8. Wyścig Górski Magura Małastowska – zwycięzcy (fot. Agnieszka Wołkowicz/Agencja UMA)

Informacje dodatkowe:

Licząca 3610 m trasa, w większości poprowadzona drogą DW 977 ( Gorlice – Konieczna – Granica Państwa), rozpoczyna się W Małastowie, przechodzi przez najwyżej położony punkt – Przełęcz Magury Małastowskiej ( 615m.n.p.m. ) i kończy się w Gładyszowie. Po raz pierwszy Automobilklub Biecki zorganizował te zawody w 2015, w tym roku odbędą się po raz szósty. Sześć razy zwyciężał tu wielokrotny Mistrz Polski, Waldemar Kluza, zaś rekord trasy należy do Mistrza Polski z 2020 i 2018, Szymona Łukaszczyka, który jadąc miejscami prawie 250 km/h pokonał trasę ze średnią prędkością 128 km/h w czasie 1m,41,681s.

Harmonogram 8. Wyścigu Magura Małastowska

4.06.2021 Piątek

10:00 – 17:00 Odbiór Administracyjny (Gorlice, Rynek)
10:30 – 17:30 Badanie Kontrolne (Gorlice, Rynek)
19:30 Ceremonia Otwarcia Zawodów (Małastów 135 Gospoda Magurska)

5.06.2021 Sobota 3 Runda GSMP

09:00 Podjazd Treningowy 1
30 minut po Podjeździe Treningowym 1, Podjazd Treningowy 2
14:00 1 Podjazd Wyścigowy
30 minut po Podjeździe Wyścigowym 1, Podjazd Wyścigowy 2

6.06.2021 Niedziela 4 Runda GSMP

09:00 Podjazd Treningowy 1
30 minut po Podjeździe Treningowym 1, Podjazd Treningowy 2
13:00 Podjazd Wyścigowy 1
30 minut po Podjeździe Wyścigowym 1, Podjazd Wyścigowy 2
45 minut po ostatnim podjeździe wyścigowym (ok. 16:15) Ceremonia Wręczania Nagród (Małastów 135, Gospoda Magurska)

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button