MOTOSPORT

Wystartował Rajd Nowej Zelandii. Kajetanowicz i Szczepaniak w walce o mistrzostwo świata

Rally New Zealand

Krótki, niespełna dwukilometrowy odcinek specjalny Pukekawa Auckland Domain, rozpoczął zmagania w jedenastej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata, Rajdzie Nowej Zelandii.

W zawodach rywalizują Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy już na początku musieli zmierzyć się z problemem technicznym samochodu. Pechowy początek nie przeszkodził jednak reprezentantom polski w uzyskaniu dobrego wyniku w kategorii WRC 2!

– To przepiękne miejsce i chciałbym tutaj startować częściej. Dla mnie to niesamowite wydarzenie i cieszę się, że mam taką okazję. Przed nami piekielnie szybkie, ale i bardzo trudne technicznie odcinki specjalne. Kąty zakrętów zmieniają się bardzo często. Na wejściu wydaje się, że możemy w dany zakręt wjechać szybciej, ale już na wyjściu jest zupełnie inaczej. Trudno się do tego przyzwyczaić, a co więcej zapisać to wszystko w notatkach i dlatego miejscowi kierowcy mają pewnego rodzaju handicap – mówił jeszcze przed samym startem kierowca.

Kajetanowicz i Szczepaniak pojawili się na trasie pierwszego odcinka specjalnego jako druga załoga. Asfalt był jeszcze mokry, co w połączeniu z szutrowym zawieszeniem i oponami na luźną nawierzchnię dostarczało wiele wrażeń tłumnie zgromadzonej publiczności. Polacy rozpoczęli świetnie i cieszyli jazdą fanów, niestety w połowie trasy awarii uległa jedna z półosi i w taki sposób ukończyli próbę. Pomimo tego stracili jedynie 6,5 sekundy do lokalnych faworytów, Paddona i Kennarda, zwycięzców odcinka. Po mecie zaplanowany był krótki, 15-minutowy serwis, podczas którego serwisanci w regulaminowym czasie uporali się z wymianą części. Załoga jest gotowa do kontynuowania walki.

Rajd Nowej Zelandii. Kajetanowicz i Szczepaniak (fot. kajto)

– Na pierwszym odcinku specjalnym ukręciła nam się półoś, przez co musieliśmy jechać samochodem napędzanym praktycznie tylko na tylną oś. Na szczęście udało nam się ukończyć ten odcinek z niewielką stratą. Nasi mechanicy wymienili już zepsutą półoś. Do samochodu zapakowaliśmy dodatkowe dwa koła i wszystkie niezbędne rzeczy na najdłuższy w całym rajdzie etap, mierzący prawie 160 kilometrów. Rano ruszamy do walki. Takie rzeczy się zdarzają, nie na wszystko mamy wpływ. Musimy robić swoje i na pewno jak zawsze damy z siebie wszystko! – zakończył, już po udanym serwisie, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.

Dalsza część rywalizacji już podczas piątkowego etapu. Organizator przygotował trzy dwukrotnie pokonywane odcinki specjalne, które aż do wieczora pozbawione będą przerwy na serwis. Rywalizację o godzinie 21:33 czasu polskiego rozpocznie OS 2 Whaanga Coast 1 (29,27 km), następnie załogi pokonają OS 3 Te Akau South 1 (31,48 km, godzina 23:10) i OS 4 Te Akau North 1 (18,53 km, godz. 00:14). Próby zostaną powtórzone odpowiednio o 03:22, 05:00 i 06:03.

Rajd Nowej Zelandii 2022, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2 po OS 1:

1. Paddon/Kennard (Nowa Zelandia, Hyundai i20 N Rally2) 1:52,4 s
2. van Gisbergen/Weston (Nowa Zelandia, Škoda Fabia R5) +1,8 s
3. Bates/McCarthy (Australia, Škoda Fabia Rally2 Evo) +5,1 s
4. Anear/Sarandis (Australia, Ford Fiesta Rally2) +5,5 s
5. Kremer/Kremer (Niemcy, Citroën C3 Rally2) +6,2 s
6. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 Evo) +6,5 s
7. Díaz-Aboitiz/Hereu (Hiszpania, Škoda Fabia Rally2 Evo) +6,6 s
8. Horan/Connor (Nowa Zelandia, Škoda Fabia Rally2 Evo) +9,7 s
9. Hunt/Rawstorn (Nowa Zelandia, Škoda Fabia Rally2 Evo) +10,7 s
10. Martin/Hayward (Nowa Zelandia, VW Polo GTI R5) +13,5 s

1 2Następna strona
Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button