Na sobotę, 21 maja zaplanowano najdłuższy w Rajdzie Portugalii etap, który mierzy blisko 640 kilometrów, w tym ponad 156 kilometrów odcinków specjalnych.
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w bardzo dobrym stylu rozpoczęli zmagania, wykręcając dwukrotnie trzeci i raz czwarty czas. Polacy awansowali do czołowej trójki kategorii WRC 2.
Załoga ta jedzie skutecznym i równym tempem, unikając błędów, które zdarzają się bardziej doświadczonym zawodnikom. Na jedenastej próbie z trasy wypadł ośmiokrotny mistrz świata Sébastien Ogier, który również wczoraj miał sporo problemów. Kajetan Kajetanowicz odzyskał także sporo czasu po korekcie organizatora, który przyjrzał się wczorajszej sytuacji, gdzie Polak był blokowany przez konkurenta. To wszystko pozwoliło temu zawodnikowi wrócić na pozycję drugiego wicelidera zmagań.
– Dobrze rozpoczęliśmy ten dzień, pierwsza pętla była dla nas udana. Wskakujemy ponownie na podium i jestem z tego zadowolony. Cieszę się również, że nasz samochód spisuje się bez zarzutów, bo to w tak wymagających warunkach naprawdę ważne. Jazda tutaj daje mi bardzo dużo przyjemności, a mimo to odcinki specjalne są bardzo wyczerpujące. Unikamy błędów, które mogłyby nas drogo kosztować. Przed nami druga bardzo długa pętla i strategia będzie miała tu ważną rolę, bo przy doborze opon nie wolno nam zapominać, że jutro też jest dzień. Fajnie, że na trasach możemy spotkać tylu kibiców z Polski. Takie wsparcie tu na miejscu i od tych, którzy ściskają kciuki w domach, daje sporo motywacji. Teraz krótka przerwa, a po niej będziemy starali utrzymać dobre tempo, robić swoje i… pić dużo wody, bo jest naprawdę gorąco – podsumowuje Kajetan Kajetanowicz.
Na popołudniową pętlę zaplanowano kolejne przejazdy prób Vieira do Minho (17,48 km), Cabeceiras de Basto (22,03 km) oraz liczącego zawrotne 37,24 km odcinka Amarante. Dzień zakończy się odcinkiem Porto-Foz (3,30 km).
Rajd Portugalii 2022, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2 po OS 12:
1. Suninen/Markkula (Finlandia, Hyundai i20 Rally2) 2:25:55,3 s
2. Rossel/Sarreaud (Francja, Citroën C3 Rally2) +9,2 s
3. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +47,3 s
4. Solberg/Edmondson (Szwecja/Wielka Brytania, Hyundai i20 Rally2) +57,1 s
5. Ingram/Drew (Wielka Brytania, Škoda Fabia Rally2 evo) +3:08,4 s
6. Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +3:38,0 s
7. Zaldivar/del Barrio (Paragwaj/Hiszpania, Hyundai i20 Rally2) +5:20,4 s
8. Guerra jr./Fernández (Meksyk/Hiszpania, Škoda Fabia Rally2 evo) +5:48,5 s
9. Teodósio/Teixeira (Portugalia, Hyundai i20 N Rally2) +6:06,9 s
10. Araújo/Ramalho (Portugalia, Škoda Fabia Rally2 evo) +6:54,6 s