POLSKA

PiS dobiera się do mediów. Nowy „podatek solidarnościowy”

Jak PiS chce łupić media - nowy podatek

PiS chce obłożyć podatkiem reklamowanie się firm.

Media żyją głównie z reklam. Najwięcej na tym straciły już kina. Podatek 10 proc. od reklam ma obowiązywać od 1 lipca.

Już trwają prace nad ustawą, która wprowadzi nowy podatek. Wszyscy nadawcy, wydawcy, koncerny technologiczne będą zmuszeni do zapłacenia „składki solidarnościowej” z przychodu z reklamy. Chodzi głównie o właścicieli prasy, portali internetowych, kin, czy firm reklamowych.

Zapewne na tym nie stracą pisowskie (których jest już ponad 90 proc. w Polsce) i sprzyjające obecnej władzy „pseudomedia”. Po prostu otrzymają więcej reklam od rządu i państwowych firm.

Zaś dla innych będzie to już małe kneblowanie niezależnych i wolnych mediów, które piszą o rzeczywistości takiej jaka jest.

PiS od stycznia nakłada na Polaków podatki. Opodatkował deszcz, powietrze, cukier, „małpki”, olej silnikowy samochodowy.

„Firmy, które do tej pory żyły z reklam w tej chwili walczą o przeżycie bo straciły sporo klientów. Tak samo np. kina. I, co wymyślił pan Morawiecki? Żeby przywalić im nowym podatkiem „reklamowym”. Czy te firmy przeżyją? Czy chodzi o to, by sprzedać się Pisowi, Obajtkowi?” – powiedział poseł Sławomir Nitras z KO.

Środki z tej daniny od mediów trafią m.in. do Narodowego Funduszu Zdrowia, Funduszu Wsparcia Kultury i Twórczości (fundusz znany z chęci wypłat ogromnych kwot celebrytom czy firmom organizującym imprezy), na promocję polskiego sportu i kultury.

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button