ŁÓDŹ

Łódzki kierowca autobusu do pasażera: „Możesz się zes..ć na stojąco!”

Awantura w autobusie

Łódzki kierowca autobusu rozmawiał przez telefon w trakcie jazdy.

Jeden z pasażerów zwrócił mu uwagę i zapytał o numer służbowy.

– Weź się nie podniecaj! Prawo masz pan się zes**ć na stojąco – usłyszał m.in. te obraźliwe słowa ze strony kierowcy MPK.

– Ostatnio zdarzały się przypadki niewłaściwych zachowań pracowników MPK w stosunku do mieszkańców naszego miasta – powiedział Krzysztof Makowski, przewodniczący Komisji Transportu i Ruchu Drogowego.

– W dzisiejszej prasie przeczytałem o obelżywych słowach kierowcy autobusu pod adresem pasażera. Łodzianie skarżą się także na nieodpowiednie postępowania kontrolerów biletów. Może nie do wszystkich dotarła informacja o podwyżce cen biletów. Gdy ktoś ma skasowany bilet za mniejszą kwotę, to nie należy od razu karać takiej osoby mandatem, tylko ją odpowiednio poinstruować. Takie sytuacje dotyczą często ludzi młodych, uczniów, studentów. Zachowanie kierowcy autobusu, o którym przeczytałem rano w gazecie, jest niedopuszczalne. Odpowiedział on pasażerowi w sposób niekulturalny i chamski. Pracownicy MPK powinni świecić przykładem. Jedna osoba swoim negatywnym wybrykiem może rzucić cień na pozostałych kierowców. Apelujemy do Prezesa MPK, aby ten przypadek został potraktowany w sposób szczególny. Chciałbym zapobiec takim incydentom w przyszłości. Na posiedzeniu Komisji Transportu i Ruchu Drogowego piątego marca przedstawiciele MPK przedstawią zasady kontroli biletów i nadzoru nad osobami kontrolującymi bilety – poinformował przewodniczący Krzysztof Makowski.

– Kierowcy i motorniczowie powinni być wizytówkami firmy – stwierdził Tomasz Kacprzak, radny Klubu Radny KO.

– Będę apelował do Prezesa MPK o przeprowadzenie szkoleń dla kierujących pojazdami na temat właściwego zachowania w różnych sytuacjach. Często pracownicy komunikacji miejskiej poddawani są w silnemu stresowi. Spotykają się z różnymi zdarzeniami. Jednakże nigdy nie może być zgody na chamską i arogancką postawę wobec pasażerów. Karygodne jest także prowadzenie pojazdu i rozmawianie przez telefon. Kierowcy muszą być w pełni skoncentrowani na jeździe. Bezpieczeństwo osób podróżujących jest najważniejsze. Wiem, że w MPK pracuje wielu wspaniałych kierowców, których łodzianie chwalą. Niestety zdarzają się też „czarne owce” – dodał radny Tomasz Kacprzak.

– Od jedenastu lat jestem pasażerem komunikacji miejskiej – powiedział Michał Olejniczak, radny Klubu Radnych SLD.

– Złe zachowania muszą być piętnowane i należy wyciągnąć z nich konsekwencje. Spotykałem się z życzliwymi kierowcami, którzy udzielali stosownych informacji. Oby jak najwięcej osób w sposób godny reprezentowało swój zawód – dodał radny Michał Olejniczak.
(własne, UMŁ)

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button