LOTNICZE NEWSY

Historyczny i rekordowy 2019 rok na lotnisku Warszawa/Modlin

Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa/Modlin

Rok 2019 zapisze się na kartach historii Lotniska Warszawa/Modlin, jako historyczny i pod wieloma względami przełomowy.

Rozpoczęto regularne rejsy czarterowe dla czołowych polskich operatorów turystyki zorganizowanej, ustanowiono rekord dzienny i miesięczny liczby obsłużonych pasażerów. Lotnisko obsługiwało 60 kierunków – regularnych i czarterowych i zainstalowano na nim bramki biometryczne.

W całym 2019 roku obsłużono 3 106 041 pasażerów, czyli 24 056 więcej pasażerów niż w 2018 roku. Daje to wzrost o niecały 1% r/r.

W sezonie Lato 2019 rozpoczęły się pierwsze w historii lotniska całosezonowe loty czarterowe realizowane przez wiodących na rynku polskim touroperatorów. 25 kwietnia 2019 r. to data inauguracyjnego regularnego rejsu czarterowego na lotnisku Warszawa/Modlin w sezonie letnim. Obsłużyła go linia Enter Air na trasie do Hammametu. W sumie wysiłki lotniska na rzecz rozwoju czarterowej siatki połączeń zaowocowały nawiązaniem współpracy z czterema czołowymi touroperatorami w Polsce. Pasażerowie czarterowi mieli do dyspozycji 8 popularnych wakacyjnych destynacji: Antalię w Turcji, Kefalonię, Kretę i Zakhyntos w Grecji, Malagę w Hiszpanii, Warnę w Bułgarii, Hammamet w Tunezji oraz Tiranę w Albanii.

Lotnisko zamknęło sezon czarterowy liczbą ponad 600 obsłużonych rejsów, a całkowity pasażerski ruch czarterowy wyniósł blisko 92 tys. pasażerów.

22 sierpnia 2019 r. na Lotnisku Warszawa/Modlin padł rekord pod względem liczby obsłużonych pasażerów. Było ich dokładnie 11 310 i jest to najlepszy wynik w historii. Tego dnia odbyło się 67 operacji lotniczych.

Sierpień okazał się wyjątkowym miesiącem z jeszcze jednego powodu. 303 133 – tyle wynosi, właśnie od sierpnia 2019 r., rekord liczby obsłużonych pasażerów w jednym miesiącu na Lotnisku Warszawa/Modlin.

Wcześniej, 16 lipca 2019., licznik pasażerów korzystających z usług lotniska Warszawa/Modlin przekroczył kolejną rekordową liczbę – 16 milionów. Stało się to zaledwie siedem lat od rozpoczęcia operacji lotniczych na Lotnisku. W najbardziej gorącym okresie roku Lotnisko obsługiwało 60 połączeń: 52 regularne i osiem czarterowych.

– Lotnisko Warszawa/Modlin od lat pozostaje portem pierwszego wyboru dla mieszkańców Mazowsza i północno-wschodniej Polski, a także szerokiego spektrum turystów z całej Europy. W bieżącym roku spodziewamy się, zarówno większego ruchu czarterowego, jak i rozkładowego. Z myślą o rosnącej liczbie pasażerów przebudujemy strefę odlotową terminala. Powiększona zostanie strefa handlowo-gastronomiczna. Wpłynie to bezpośrednio na poprawę komfortu dokonywanych zakupów, jak i na atrakcyjność asortymentową dostępnej oferty. Zasadnicza jednak zmiana dotycząca przepustowości infrastruktury portu możliwa będzie dopiero po rozbudowie, do której mam nadzieję, dojdzie w niedalekiej przyszłości – mówi Leszek Chorzewski, p.o. Prezesa Zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.

Nadchodzący sezon letni na Lotnisku Warszawa/Modlin powinien być niezwykle interesujący dla wszystkich pasażerów korzystających z portu. Nie tylko pojawią się nowe kierunki czarterowe, ale w ramach harmonijnego rozwoju siatki połączeń zwiększy się liczba dostępnych kierunków obsługiwanych na połączeniach rozkładowych.

Lotnisko Warszawa/Modlin w czerwcu 2019 r. zostało pierwszym portem regionalnym w Polsce wyposażonym w system odprawy z użyciem bramek biometrycznych. Dzięki zainstalowaniu pięciu bramek proces odprawy granicznej został maksymalnie zautomatyzowany i uproszczony. Kontrola trwa od kilku do kilkunastu sekund. Dzięki temu możliwe jest sprawne i bezpieczne przeprowadzenie kontroli granicznej wszystkich pasażerów typowego samolotu średniego zasięgu, typu Boeing 737 czy Airbus A320 w około 12-13 minut. Inwestycja została zrealizowana dzięki wspólnym działaniom Wojewody Mazowieckiego, Komendy Głównej Straży Granicznej oraz Portu Lotniczego Warszawa/Modlin.

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button