MOTOSPORT

78. Rajd Polski. Liderzy z Hiszpanii w Mikołajkach

FIA European Rally Championship

Odpowiedzialne zadanie braci Szejów w 78. Rajdzie Polski

Jarek i Marcin Szejowie rajdówką pokonają całą trasę polskiej rundy FIA ERC, jednak tym razem załoga z Ustronia nie będzie się ścigać z rywalami, lecz… dbać o ich bezpieczeństwo.

78. Rajd Polski to obok żużlowych Grand Prix najważniejsza impreza w polskich sportach motorowych. W tym roku do Mikołajek zjechali uczestnicy trzech rajdowych cykli: mistrzostw Europy (FIA ERC), mistrzostw Polski (RSMP) oraz historycznego czempionatu (Motul HRSMP).

Zawodnicy będą walczyć o jak najlepsze miejsca i punkty na 14 szutrowych odcinkach specjalnych o łącznej długości ponad 180 km. W stawce są wielokrotni mistrzowie Polski, a także zawodnicy z sukcesami na arenie międzynarodowej. Łącznie do 78. Rajdu Polski zgłosiły się 102 załogi.

Jarek i Marcin Szejowie (fot. Wojciech Anusiewicz)

Jednak za nim na trasę ruszy cała europejska i krajowa czołówka, odcinki specjalne swoją rajdówką przejadą Jarek i Marcin Szejowie. W tych zawodach bracia z Ustronia pełnią rolę załogi „0”. Tzw. zerówka to samochód funkcyjny organizatora. Jego kierowca i pilot pokonują trasę tuż przed zawodnikami, by sprawdzić czy nic nie zagraża bezpiecznej rywalizacji. To odpowiedzialne zadanie, ponieważ załoga zerówki musi jechać rajdowym tempem, jednocześnie nie popełniając żadnego błędu skutkującego zakończeniem jazdy.

Trasę ORLEN 78. Rajdu Polski bracia Szejowie pokonają w barwach programu Katowice Motorem Bezpieczeństwa. To inicjatywa mająca zwrócić uwagę na kwestie związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, podnieść świadomość zagrożeń i zachęcić kierowców do poszukiwania pozytywnych, motoryzacyjnych emocji w odpowiednich miejscach i warunkach.

Jarek Szeja: – W rajdach, by jechać szybko i skutecznie, trzeba być pewnym – swoich umiejętności, możliwości sprzętu, a także tego, że warunki są bezpieczne. I to będzie naszym zadaniem – przejechać trasę 78. Rajdu Polski tuż przed tym, jak na oesy ruszą najlepsi zawodnicy mistrzostw Europy. To my będziemy sprawdzać czy trasa jest bezpieczna i nie czają się na niej żadne pułapki. W związku z tym musimy utrzymywać bezpieczne tempo, by pokonać wszystkie odcinki. Jednocześnie musimy też trzymać tempo, bo chwilę po nas ruszą najszybsi. Dlatego jedziemy naszą treningową rajdówką, czyli Subaru Imprezą. Jak każdy sportowiec wolałbym rywalizować, ale jednocześnie cieszę się z odpowiedzialnego zadania, przed którym stajemy. Ciągle brakuje mi kilometrów przejechanych po szutrze, więc 78. Rajd Polski traktuję też jako dobry trening przed kolejnymi szutrowymi rundami RSMP.

Poprzednia strona 1 2 3
Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button