MOTOSPORT

10. Wyścig Górski Magura Małastowska. Czołówka polskich kierowców na starcie

Beskid Niski

56 kierowców pojawiło się na liście zgłoszeń jubileuszowego, 10-tego Wyścigu Górskiego Magura Małastowska.

Tak wysoka frekwencja potwierdza pozytywne opinie uczestników o rozgrywanych w Beskidzie Niskim zawodach: kompaktowa, trudna technicznie trasa (3610 m), dobra organizacja i wspaniała atmosfera: to atuty imprezy organizowanej przez Automobilklub Biecki.

Lista zgłoszeń gwarantuje kibicom, zarówno tym, którzy w najbliższy weekend pojawią się w Małastowie k. Gorlic jak i tym, którzy śledzić będą zawody przed ekranami komputerów spore emocje.

W Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski zawodnicy klasyfikowani są w  kategoriach (Kat. 1 – samochody z nadwoziem zamkniętym, Kat. 2 – samochody z nadwoziem otwartym, tzw. bolidy). W wyścigach na Magurę Małastowską startują wyłącznie auta Kat. 1. Dodatkowo zawodnicy klasyfikowani są w kategorii Narodowej (samochody z utraconą homologacją międzynarodową) i w GSMP Historycznych.
W Kat. 1 klasyfikacja przebiega w grupach, podzielonych dodatkowo na klasy, w zależności od parametrów samochodów i stosowanych w nich udoskonaleniach.  System wydaje się być skomplikowany, ale zasada wyścigów górskich jest znacznie prostsza: kto szybszy, ten lepszy.

Witold Kozłowski: Gratuluję organizatorowi – Automobilklubowi Bieckiemu – oraz wszystkim zaangażowanym w realizację 10. Wyścigu Górskiego „Magura Małastowska”. Cieszę się, że Województwo Małopolskie jest partnerem strategicznym kolejnej edycji Wyścigu. Wsparcie tego rodzaju przedsięwzięć znakomicie wpisuje się w strategię wzmacniania wizerunku sportowej marki Małopolska.

Małopolska to wymarzone miejsce do aktywnego wypoczynku oraz spędzania wolnego czasu i to w najpiękniejszych sceneriach przyrody, ale również to arena wielu ważnych wydarzeń sportowych. Każdego roku w naszym Województwie odbywa się wiele imprez sportowych najwyższej rangi, które gromadzą sportowców światowego formatu, przyciągają kibiców, a tym samym są doskonałą formą promocji aktywności fizycznej oraz sportu. Dlatego cieszę się, że mogę powitać w naszym regionie wszystkich uczestników 10. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska.

Na liście zgłoszeń pojawili się wszyscy kierowcy, którzy w tym sezonie walczyć będą o szarfy Mistrzów Polski, zarówno w klasyfikacji generalnej GSMP, jak i w poszczególnych klasach.

Jak zwykle najwięcej emocji przyniesie rywalizacja zawodników w najmocniejszych samochodach. Z numerem 1 zobaczymy Waldemara Kluzę, dysponującego najmocniejszym autem w stawce – ponad 1000 – konnym Mitsubishi Lancerem EVO AMS. Podobnie jak w dwóch poprzednich rundach GSMP, z utytułowanym mistrzem walkę o dziesiąte części sekundy stoczy agresywnie, ale skutecznie jeżdżący  Grzegorz Rożalski, również dysponujący, Mitsubishi Lancerem. W tym sezonie do Lancera przesiadł się także ubiegłoroczny wicemistrz Polski Sebastian Stec, który rok temu właśnie na Magurze Małastowskiej po raz pierwszy stanął na najwyższym stopniu podium rundy GSMP.

Wśród samochodów napędzanych na jedną oś kibice stawiają na reprezentanta drużyny gospodarzy z Automobilklubu Bieckiego Gabriela Kubita (Lotus Exige ), który przez kilka sezonów nie miał sobie równych w tzw. ośce.

O utrzymanie tegorocznego prymatu w swoich klasach powalczą także: Mariusz Biały (BMW E30S54, kl. 2b), powracający do wyścigów Radek Ćwięczek (Mitsubishi Lancer EVO X, kl. 3a), weteran Roman Baran (Mitsubishi Lancer, kl. 3b), Herbi (Mitsubishi Lancer, kl. 4a), Michał Zalewski ( Honda Civic, kl. 5a), Grzegorz Kluza (Renault Clio 2 Sport, kl. 5b), kolejny weteran Janusz Jania (Honda Integra Type R, kl. 10b), Arkadiusz Borczyk (Honda Civic Vti, kl. 10c) oraz Tomasz Morawiec i Mariusz Borczyk, rywalizujący Fiatami 126p.

Sobotnia odsłona wyścigu, będąca 3 Rundą GSMP rozpocznie się o godz. 9:00 dwoma podjazdami treningowymi, po nich nastąpią dwa podjazdy wyścigowe, w niedzielę podjazdy 4 Rundy GSMP również rozpoczną się o godz. 9:00.

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button