WARSZAWA

Warszawskie metro. Na Bródnie trwają prace instalacyjne i wykończeniowe

Stolica

Na stacjach odcinka wschodnio-północnego linii M2 trwają intensywne prace instalacyjne i wykończeniowe.

We wtorek, 6 lipca mogli się o tym przekonać dziennikarze, którzy zwiedzili stację C21 „Bródno”.

Na wszystkich stacjach na poziomach antresoli układane są już posadzki. Na części ścian pojawiły się gładzie i wstawiono docelowe drzwi. Gotowe są też słupy peronowe, wykonane z betonu architektonicznego.

Sukcesywnie wyposażane są pomieszczenia techniczne stacji. Jako pierwsze docelowego kształtu nabrały pomieszczenia podstacji energetycznych. W pozostałych trwa montaż instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, hydrantowej i wentylacji.

Przez pozostawione w stropach otwory technologiczne przetransportowano już do wnętrza schody ruchome, które są montowane w docelowych miejscach.

Przybywa też tras kablowych w tunelach, gdzie układane są kilometry instalacji całoliniowych.

Postępują prace torowe w tunelach i na rozjazdach – tuż przed stacją C21 Bródno oraz w komorze torów odstawczych. Trwa montaż wibroizolacji, zbrojenie podtorza i układanie szyn, po których jeździć będą pociągi warszawskiego metra. W tunelach pomiędzy stacjami C21 „Bródno” i C20 „Kondratowicza” ułożono już niemal 1000 m torowiska.

Warszawskie metro. Stacja C21 „Bródno” (fot. pras.)

Zakończenie prac na tym odcinku przewidywane jest latem przyszłego roku.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.
(UMW)

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button