Myszka Miki i jego najbliżsi przyjaciele Donald, Pluto, Daisy i Goofy zostali bohaterami najnowszej kampanii Warszawskiego Transportu Publicznego – „Ustąp miejsca życzliwości”.
Od 1 marca, przez dwa miesiące, razem z Daisy, Goofim, Pluto i Mikim będziemy uczyć się życzliwości dla innych. Bohaterowie Disneya, znani przez kilka pokoleń dzieci na całym świecie, będą nam towarzyszyć w pojazdach i na przystankach Warszawskiego Transportu Publicznego.
Daisy – zawsze piękna, nienagannie ubrana, na obcasach i zwykle powściągliwa w zachowaniu. Tym razem jednak wszyscy pasażerowie autobusu są zmuszeni słuchać jej ekspresyjnie prowadzonej rozmowy telefonicznej. Zestaw jest zdecydowanie zbyt głośnomówiący!
Goofy to zazwyczaj chodząca katastrofa. Nie inaczej jest tym razem. Plecak, karimata, gitara – to wszystko trzyma na plecach w zatłoczonym metrze. Czy zauważy swój nadbagaż?
Pluto – trudno odmówić sympatii, którą wzbudza, ale nierzadko miewa niezbyt mądre pomysły, które złoszczą nie tylko Mikiego. Do takich na pewno można zaliczyć jedzenie intensywnie pachnącej kanapki na środku tramwaju. „Rozchodzi się o zapach” – „krzyczy” wzrok współpasażerów.
Wszystkim będzie przyjemniej, jeśli do akcji wkroczy uśmiech i pozytywna energia. Rzęsisty deszcz moczy wszystkich stojących ze skwaszonymi minami na przystanku, ale nie Mikiego. Chmury nad nim rozpędziła jego pogoda ducha, bo „Pogoda dla pogodnych”.
Kampania „Ustąp miejsca życzliwości” powstała we współpracy z Disneyem z okazji obchodów 90. rocznicy premiery pierwszego filmu Myszki Miki. W ramach kampanii przygotowano grafiki z udziałem bohaterów Disneya, które przez najbliższe tygodnie będą obecne w warszawskich pojazdach i na przystankach komunikacji miejskiej. Ilustracje w porozumieniu z Zarządem Transportu Miejskiego stworzył rysownik ze studia Disneya.
Myszka Miki „narodziła” się w studiu Walta Disneya w 1928 roku. Miki zadebiutował na ekranie 18 listopada 1928 roku w pierwszej udźwiękowionej animacji w historii kina – „Parowcu Willie”. Od tego czasu zaraża kolejne pokolenia widzów na całym świecie optymizmem, energią i pomysłowością.
(UMW)