W przestrzeni miejskiej Sopotu pojawiły się informacje – w języku polskim i angielskim – przypominające o zasadach zachowania w kurorcie.
Miasto zwraca uwagę na kilka istotnych aspektów, takich jak uszanowanie spokoju sąsiadów, czystość czy prawidłowe parkowanie. To kolejna odsłona kampanii „Turysto szanuj Sopot”, która została zapoczątkowana w 2018 r.
– Większość turystów przyjeżdżających do naszego miasta zachowuje się zgodnie z zasadami życia społecznego – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydentka Sopotu. – Jednak niektórzy na wakacjach zapominają, że za ścianą wynajętego mieszkania często mieszka sopocka rodzina, która we własnym domu chciałaby po prostu odpocząć, normalnie żyć. A zakłócanie spokoju nocnego zdarza się niestety bardzo często. Stąd apel o odpowiednie zachowanie podczas pobytu w naszym mieście. Hasła kampanii to taki savoir-vivre turysty. Naprawdę chcielibyśmy, by takie akcje nie były potrzebne, jednak rzeczywistość pokazuje, że wciąż mamy tu wiele do nadrobienia jako społeczeństwo. Co roku zdarzają się niszczenie części wspólnych czy niesegregowanie śmieci, wciąż jednym z największych problemów jest parkowanie poza miejscami wyznaczonymi, które bardzo utrudnia życie mieszkańcom. Z tym, każdego sezonu, walczy sopocka Straż Miejska – dodaje wiceprezydentka.
Plakaty kampanii „Turysto szanuj Sopot” zostały przekazane także do spółdzielni mieszkaniowych. Osoby reprezentujące wspólnoty mieszkaniowe lub po prostu zainteresowane zawieszeniem plakatu w swoim bloku, mogą odebrać go z Informacji Turystycznej przy pl. Zdrojowym 2 bądź przy ul. Dworcowej 4.
Stworzona także na potrzeby kampanii animacja udostępniona jest w mediach społecznościowych, na ekranach infomatów, w punktach sopockiej Informacji Turystycznej oraz na gdańskim lotnisku. Animacja wyświetlana jest także przed seansami Kina Letniego w Sopocie na molo w Zakopanem oraz Giżycku, a także na statkach Żeglugi Mazurskiej.
(UMS)