Kolejna udana pętla w wykonaniu trzykrotnego Rajdowego Mistrza Europy Kajetana Kajetanowicza.
Polak pilotowany przez Macieja Szczepaniaka ponownie notował czasy w czubie klasyfikacji, kończąc jeden z odcinków na czwartej pozycji, tuż za kierowcami samochodów fabrycznych. Wysokie tempo pozwoliło załodze LOTOS Rally Team awansować do czołowej szóstki WRC2!
Popołudniowa pętla złożona była z trzech odcinków specjalnych, mierzących łącznie ponad 72 kilometry. Kajetanowicz skutecznie realizował swój plan, rywalizując z bardziej doświadczonymi konkurentami, którzy na swoim koncie mają już starty w tych zawodach. Ustronianin pokazał jednak świetną dyspozycję i wysokie tempo, które pozwoliło na walkę z załogami fabrycznych zespołów Skody, Citroena, Volkswagena i Hyundaia.
Po siódmym odcinku specjalnym zakończył się dzisiejszy etap rajdu, rozgrywany w większości na nawierzchni szutrowej. Teraz mechanicy w godzinę i piętnaście minut będą zmieniać specyfikację samochodu na asfaltową. W WRC2 na czele jest duet Camilli / Veillas, którzy prowadzą nowego Volkswagena Polo GTI R5. Załoga LOTOS Rally Team awansowała o trzy pozycje i zajmuje teraz szóste miejsce.
– Za nami naprawdę dobry, szybki, szutrowy dzień. Szybko się też skończył, ale myślę, że w dobrym stylu. Na drugiej pętli mieliśmy już mniej problemów z hamulcami, w zasadzie tylko kosmetyczne. Auto naprawdę dało radę, my też. To bardzo duży pozytyw. Rywalizujemy z szybkimi chłopakami, naprawdę nieźli z nich harcerze. Mamy bardzo silny doping polskich kibiców, który czuję w środku samochodu. Jestem im za to wdzięczny! Jutrzejszy dzień będzie asfaltowy, w dodatku zapowiada się deszczowo. Może być równie szybki. Zobaczymy! – komentuje kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.
Na sobotę organizator przygotował siedem asfaltowych odcinków specjalnych. Załogi rywalizować będą na dwóch przejazdach prób Savallà (14,12 km, godz. 8:23 i 13:28), Querol (21,26 km, godz. 9:08 i 14:10) oraz El Montmell (24,40 km, godz. 10:08 i 15:08). Dzień zakończy miejska próba o długości 2,24 km, wytyczona na plaży w Salou (godz. 17:00).
Team Łukasza Pieniążka i Przemysława Mazura (Skoda Fabia R5) w drugiej części OS3 Pessels 1 (26,59 km) wcześniej uszkodził przednie lewe koło i zawieszenie.
W sobotę rozpoczęli start, mając w pełni sprawne auto, w dodatku przebudowane na specyfikację asfaltową. Wczoraj fantastyczną robotę wykonali mechanicy.
Rajd rozgrywany jest w dniach 25-28 października, a jego bazą jest nadmorskie Salou. Dla Kajetanowicza będzie to pierwszy w karierze start w tych zawodach. Aż 15 konkurentów w WRC2 startowało tu co najmniej raz, co z pewnością nie ułatwi zadania, czyli walki o jak najlepsze miejsce na mecie. Piątkowy etap stanowią próby szutrowe, natomiast sobota i niedziela to „oesy” po asfalcie.
Rajd Hiszpanii 2018, kategoria WRC2 – wyniki po OS 7 (TOP 10):
1. Camilli / Veillas (Francja, VW Polo GTI R5) 1:38:23,9 s.
2. Rovanperä / Halttunen (Finlandia, Skoda Fabia R5) +11,8 s.
3. Solberg P. / Gulbæk (Norwegia, VW Polo GTI R5) +20,4 s.
4. Kopecký / Dresler (Czechy, Skoda Fabia R5) +21,1 s.
5. Solans / Martí (Hiszpania, Ford Fiesta R5) +42,0 s.
6. Kajetanowicz / Szczepaniak (Polska, Ford Fiesta R5) +55,1 s.
7. Solberg H. / Minor-Petrasko (Norwegia, Skoda Fabia R5) +1:05,8 s.
8. Tempestini / Itu (Rumunia, Citroen C3 R5) +1:06,9 s.
9. Huttunen / Linnaketo (Finlandia, Hyundai i20 R5) +3:01,7 s.
10. Loubet / Landais (Francja, Hyundai i20 R5) +4:04,6 s.
(org.)