MOTOSPORT

Rajd Akropolu 2023. Kajetan Kajetanowicz wiceliderem WRC2 Challenger

Rajdowe Mistrzostwa Świata

Załoga polska walczy w niezwykle trudnym Rajdzie Akropolu, który jak co roku sprawia wiele problemów zawodnikom.

Wymagające odcinki specjalne niszczą samochody, powodując, że często o dotarciu do mety decyduje przypadek. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak starali się unikać błędów, jednocześnie utrzymując bardzo wysokie tempo. Pomimo trudności są wiceliderami WRC2 Challenger dla załóg prywatnych, zajmując jednocześnie szóste miejsce w kategorii WRC2.

Kajetanowicz i Szczepaniak od początku rajdu pokazywali tempo, które pozwalało im na walkę o podium w swojej kategorii. Niestety dwukrotnie przebita opona oraz pechowy przejazd przez wodę, która zalała filtr powietrza, zepchnęły polską załogę na szóste miejsce. Reprezentanci Rally Team walczą z załogami fabrycznymi, wśród prywatnych zajmując drugą pozycję. Do końca rywalizacji pozostały jednak jeszcze trzy odcinki specjalne, na których w dalszym ciągu wiele może się zdarzyć. Polacy z pewnością nie odpuszczą.

– Kolejny dzień za nami. Sobotni etap przyniósł nam wiele zwrotów akcji. Mieliśmy trochę trudności, ale kiedy ich nie było, nie popełnialiśmy błędów i trzymaliśmy przyzwoite tempo. Mieliśmy nawet szansę na walkę o podium, natomiast przebita opona, później zalany silnik i filtr powietrza po przejeździe przez water splash trochę nam to uniemożliwiły. Nie poddajemy się, walczymy do końca. Jutro niedziela, więc damy z siebie wszystko, bo kochamy rajdy, kochamy się ścigać i nawet najtrudniejsze warunki nie są nam straszne – powiedział Kajetan Kajetanowicz.

Finałowy etap rozpocznie OS 13 Tarzan (23,37 km), po którym zostaną rozegrane dwa przejazdy skróconej do 9 kilometrów próby Grammeni. Drugi z nich będzie dodatkowo punktowanym Power Stagem.

Rajd Akropolu 2023, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 12:

1. Mikkelsen/Eriksen (Norwegia, Škoda Fabia RS Rally2) 2:38:31,6 s
2. Greensmith/Andersson (Wielka Brytania/Szwecja, Škoda Fabia RS Rally2) +0,4 s
3. Rossel/Dunand (Francja, Citroën C3 Rally2) +1:05,2 s
4. Munster/Louka (Luksemburg/Belgia, Ford Fiesta Rally2) +1:41,6 s
5. Fourmaux/Coria (Francja, Ford Fiesta Rally2) +2:07,2 s
6. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia RS Rally2) +2:15,1 s
7. Joona/Shemeikka (Finlandia, Škoda Fabia RS Rally2) +2:36,6 s
8. Cachón/Jandrín (Hiszpania, Citroën C3 Rally2) +5:16,6 s
9. Virves/Drew (Estonia/Wielka Brytania, Ford Fiesta Rally2) +5:41,9 s
10. Prokop/Ernst (Czechy, Ford Fiesta Rally2) +5:47,7 s

Rajd Akropolu 2023. Kajetan Kajetanowicz (fot. kajto.pl)

Trudy najdłuższego etapu Rajdu Akropolu 2023, Kajetanowicz i Szczepaniak awansowali

Trwa mierzący ponad 141 kilometrów najdłuższy etap Rajdu Akropolu 2023, czyli dziesiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Grecja przyzwyczaiła nas już do bardzo trudnych warunków na trasie, miejscami zalega dużo błota, jest ślisko i nieprzewidywalnie. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak po dobrym tempie na OS7 i OS8 awansowali na czwartą pozycję w WRC2, niestety po przebiciu opony na kolejnej próbie wrócili na szóstą. W WRC2 Challenger dla załóg prywatnych awansowali na trzecie miejsce.

Nie tylko pogoda utrudnia zadanie zawodnikom. Już sam Rajd Akropolu jest wyjątkowo trudną rundą, słynącą z rozkopanych dróg i wielu kamieni, których nie sposób ominąć, jadąc z wysokimi prędkościami. To powoduje, że często zawodnicy uszkadzają opony, co spotkało także duet Rally Team. Polacy z przebitym kołem dotarli do mety, unikając na szczęście zmiany na odcinku, która kosztowałaby sporo więcej czasu.

– Trudy Rajdu Akropolu dają nam się we znaki, druga przebita opona. Nie jesteśmy w stanie omijać wszystkich kamieni, one po prostu leżą na całej drodze, miejscami to są wręcz głazy. Musimy ryzykować, choć i tak jedziemy ostrożnie w niektórych miejscach, gdzie mamy zapisane w notatkach te głazy, aczkolwiek woda wypłukała mocno drogę i jeszcze bardziej je odsłoniła. Trudno się jedzie, trzeba mieć bardzo szeroko otwarte oczy, a czasami to nie wystarcza. Tempo jest dobre, więc to jest dla mnie najważniejsze, bo walczymy z kierowcami fabrycznymi. Wytrzymujemy to ciśnienie, więc uśmiech na twarzy jest, choć mógłby być większy – powiedział Kajetan Kajetanowicz.

Na sobotnie zmagania organizator przygotował sześć odcinków specjalnych, po dwa przejazdy prób Pavliani (24,25 km), Karoutes (28,49 km) i Eleftherohori (18,02 km). Etap liczy łącznie ponad 141 kilometrów i jest najdłuższym w całym rajdzie.

Rajd Akropolu 2023, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 9:

1. Rossel/Dunand (Francja, Citroën C3 Rally2) 1:49:28,2 s
2. Greensmith/Andersson (Wielka Brytania/Szwecja, Škoda Fabia RS Rally2) +7,6 s
3. Pajari/Mälkönen (Finlandia, Škoda Fabia RS Rally2) +27,1 s
4. Mikkelsen/Eriksen (Norwegia, Škoda Fabia RS Rally2) +43,6 s
5. Joona/Shemeikka (Finlandia, Škoda Fabia RS Rally2) +51,2 s
6. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia RS Rally2) +57,2 s
7. Munster/Louka (Luksemburg/Belgia, Ford Fiesta Rally2) +1:15,0 s
8. Fourmaux/Coria (Francja, Ford Fiesta Rally2) +2:09,4 s
9. Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia RS Rally2) +2:26,1 s
10. Cachón/Jandrín (Hiszpania, Citroën C3 Rally2) +2:51,4 s

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button