LOTNICZE NEWSY

Linie Emirates. Sześć lat w Polsce. Modernizacja floty

Linie Emirates w Polsce

Linie Emirates świętują szóstą rocznicę otwarcia połączenia Dubaj-Warszawa.

Od inauguracyjnego rejsu w lutym 2013 roku linie przewiozły na trasie ponad 1,1 mln pasażerów w ramach 2,1 tys. lotów w obie strony. Przewoźnik oferuje polskim pasażerom codzienne połączenie bezpośrednie realizowane przez samolot szerokokadłubowy Boeing 777-300ER.

– Szósta rocznica uruchomienia lotów do Warszawy to dla Emirates wyjątkowa data. Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem i cieszymy się na dalszą ścisłą współpracę z partnerami, aby zapewnić wyjątkową obsługę naszym klientom i wspierać krajowy rozwój handlu i turystyki – powiedział Maciej Pyrka, Country Manager Emirates na Polskę.

Na przestrzeni ostatnich lat loty Emirates do Warszawy stwarzały nowe możliwości dla biznesu, handlu i turystyki oraz wzmacniały więzi między Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi a Polską. Grupa Emirates zatrudnia przeszło 780 Polaków, w tym ponad 640 członków personelu pokładowego i 9 pilotów.

Linie Emirates SkyCargo przewiozły na trasie ponad 35 mln ton ładunku, w tym towarów importowanych takich jak odzież, artykuły elektroniczne, sprzęt medyczny i produkty łatwo psujące się, m.in. ryby tropikalne. Do najważniejszych produktów eksportowanych należą leki, części samochodowe, kosmetyki i produkty higieny osobistej oraz produkty łatwo psujące się takie jak świeże owoce.

Początkowo połączenie realizował Airbus A330, jednak ze względu na rosnące zapotrzebowanie przewoźnik wprowadził na trasie Boeinga 777-300ER, który może przewieźć do 428 pasażerów. Linie Emirates oferują polskim pasażerom bezpośrednie loty do Dubaju, a stamtąd do przeszło 150 kierunków w rozbudowanej siatce połączeń przewoźnika.

Na pokładzie pasażerowie mają do wyboru 4 tys. kanałów rozrywkowych w systemie ice, w tym 40 polskich albumów muzycznych i filmów takich jak Podatek od miłości czy Pewnego razu w listopadzie. Obsługę na najwyższym poziomie gwarantuje wielonarodowy personel pokładowy złożony z 23 tys. przedstawicieli 135 krajów mówiących w przeszło 60 językach. We wszystkich klasach pasażerom przysługuje bezpłatny pakiet 20 MB danych pokładowego Wi-Fi, który zapewni im kontakt z rodziną i przyjaciółmi w czasie lotu.

Zmiana konfiguracji floty Boeingów 777-200LR

W kwietniu tego roku linie Emirates przeprowadziły renowację ostatniego samolotu Boeing 777-200LR. Przewoźnik zainwestował 150 mln dolarów w przebudowę wnętrza 10 Boeingów 777-200LR z wersji trzyklasowej na dwuklasową, w której znajdują się szersze fotele w układzie 2-2-2 oraz zupełnie odnowiona kabina klasy ekonomicznej.

B777 – Business Class: szersze fotele w układzie 2-2-2 (fot. Emirates)

Zmiana odbywała się w całości w nowoczesnych hangarach Emirates Engineering w Dubaju. Zespół Emirates Engineering poświęcił na zadanie łącznie ponad 160 tys. roboczogodzin, współpracując z przeszło 30 dostawcami i rozporządzając w dowolnym momencie ponad 2,7 tys. części. Całkowite rozebranie i przebudowa jednego samolotu zajmowało przeciętnie około 35 dni.

Pierwszy Boeing 777-200LR w nowej konfiguracji został wprowadzony do eksploatacji w marcu 2018 r., a przebudowa pozostałych dziewięciu samolotów Emirates została ukończona w ciągu następnych 12 miesięcy. Przewoźnik zrealizował inwestycję niemal trzy miesiące przed terminem.

Pasażerowie mogą wybrać się w podróż Boeingiem 777-200LR w nowej odsłonie z szeregu kierunków w światowej siatce połączeń Emirates, m.in. Fort Lauderdale, Santiago, São Paulo i Adelaide.

Wycofanie z eksploatacji ostatnich dwóch Boeingów 777-300 Classic

Zgodnie z ambitnym programem modernizacji floty linie Emirates wycofują z eksploatacji swoje ostatnie dwa samoloty Boeing 777-300 Classic. Model A6-EMV dostarczony w lutym 2003 r. został wycofany ze służby, a wkrótce jego los podzieli A6-EMX odebrany w czerwcu 2003 r.

Po wycofaniu obu samolotów flota Boeingów Emirates będzie składać się z Boeinga 777-300ER i niedawno zmodernizowanych Boeingów 777-200LR.

Program modernizacji floty Emirates na rok 2019 zakłada wycofanie siedmiu starszych samolotów Boeing 777 i odbiór sześć nowych Airbusów A380. Linie Emirates dysponują jedną z najmłodszych flot samolotów szerokokadłubowych na świecie, zapewniając pasażerom najwyższą jakość lotu. Nowsze samoloty zwiększają także oszczędność paliwa i przynoszą szereg związanych z tym korzyści ekologicznych.

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button