Organizatorzy rozpoczynającego się w najbliższy piątek (17.06) 9. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska zanotowali rekordową w tym sezonie liczbę zgłoszeń.
Udział w zawodach zadeklarowało 58 kierowców, którzy walczyć będą o punkty podczas sobotniej (18.06) 5 Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski i niedzielnej (19.06) 6 Rundy GSMP. Już przed zawodami działacze z Automobilklubu Bieckiego nie kryją zadowolenia z tego faktu. Na trasie spodziewać się można także licznego udziału tzw. VIP – carów, prowadzonych przez dawne gwiazdy motorsportu, m.in. Jana Kościuszkę, wicemistrza Europy, ponad dwudziestokrotnego Mistrza Polski w wyścigach górskich.
Na liście zgłoszeń nie mogło zabraknąć aktualnych liderów klasyfikacji generalnej GSMP: Karola Krupy (Skoda Fabia CT, Automobilklub Małopolski Krosno), Jędrzeja Szcześniaka (Lamborghini Huracan Super Trofeo, Automobilklub Królewski) czy zajmującego na razie czwartą lokatę Szymona Piękosia (Mitsubishi Lancer, Automobilklub Małopolski Krosno).
W wyścigach górskich samochody podzielone są na skupiające auta o podobnych parametrach grupy i klasy. O przyporządkowaniu auta do danej grupy decyduje współczynnik Performance Factor, wprowadzony przez FIA – Światową Federację Samochodową. Oprócz pięciu podstawowych grup. Prowadzone są także klasyfikacje w Grupie Narodowej, aut z napędem na przednią bądź tylną oś czy klasyfikacja kierowców młodych, bądź powracających do wyścigów górskich zawodników. Taka różnorodność klasyfikacji powoduje, że w tych zawodach kibice mogą oglądać zarówno zmagania kierowców dysponujących kilkuset-konnymi pojazdami jak i np. coraz popularniejszymi Polskimi Fiatami 126 (na starcie w Małastowie będzie można obejrzeć cztery „Maluchy”).
Najwięcej kierowców, bo aż 16 rywalizować będzie w Gr. 5, na Liście Zgłoszeń znaleźli się m.in. lider Herbi (Mitsubishi Lancer, Automobilklub Leszczyński), wicelider Marcin Wilusz (Honda Civic, Automobilklub Małopolski Krosno) i jadący na swoim terenie Maciej Serafin (Renault Clio, Automobilklub Biecki), który w całym cyklu GSMP nie startuje, walcząc w tym sezonie w FIA EHC (Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich).
Kibiców na pewno ucieszy spora ilość aut klasyfikowanych w najmocniejszej Grupie 1. Wprawdzie w tym roku nie oglądamy startów „bergmonsterów”, jak europejskie media nazwały przygotowywane w Polsce potężne Mitsubishi Lancery z silnikami o mocy sięgającej 1000 KM, ale widok Lamborghini Szcześniaka, BMW E 30 S54 Mariusza Białego (Automobilklub Kielecki), Hondy Integry KMT Grzegorza Musza (Automobilklub małopolski Krosno) , Porsche 944 CUP Pawła Wójtowicza (Automobilklub Wschodni) , Ferrari F 355 Sergio Azziniego (Automobilklub Biecki) , Forda Fiesty Sebastiana Steca (Automobilklub Polski) , BMW 335i Ryszarda Żyszczyńskiego (Automobilklub Kielecki) czy Lotusa Exige KMS Gabriela Kubita (Automobilklub Biecki) – jednego z najszybszych kierowców „ośki” w ostatnich latach na pewno rozpali wyścigowe emocje.
W Gr. 2, wspomniani Karol Krupa Szymon Piękoś nie będą mieć łatwego zadania; po raz kolejny rywalizować z klubowym kolegą Kubą Ulanowskim (Mitsubishi Lancer) i dysponującym mocnym Porsche 991 GT3 Cup Bartkiem Madziarą (Automobilklub Wielkopolski).
Gr. 3 to kolejny pojedynek weterana wyścigów górskich Romana Barana (Mitsubishi Lancer, Automobilklub Rzeszowski) z Robertem Sługockim (Mitsubishi Lancer, Automobilklub Krakowski).
W Gr.4 Przyzwyczailiśmy się już do starcia kierowców Lancerów – Krzysztofów Chorążego ( Automobilklub Wielkopolski) i Derenia (Automobiulklub Biecki).
W podzielonej na dwie grupy Kategorii Narodowej na liście znalazło się aż 16 zawodników, dysponujących autami z utraconą już homologacją międzynarodową. Pojawią się lider kategorii – Janusz Jania (Honda Integra, Automobilklub Rzeszowski i młody Leon Zardzewiały (Honda Civic Automobilklub Rzeszowski), którym z rywalizacji odpadł, rozbijając auto na poprzednim wyścigu, Tomasz Lewczuk. W stawce liczyć się będzie aspirujący do miejsca na podium Arkadiusz Borczyk (Honda Civic, Automobilklub Małopolski Krosno). W tej kategorii klasyfikowane będą również wspomniane Fiaty 126, dla których stworzono odrębną grupę.
Przed kierowcami 8 podjazdów treningowych i wyścigowych, będą mieli do przejechania łącznie prawie 29 kilometrów jazdy sportowej. Kibice po raz pierwszy będą mogli obejrzeć samochody w piątek podczas technicznego Badania Kontrolnego na Rynku w Gorlicach. Autom współczesnym towarzyszyć będą także pojazdy klasyfikowane w kategorii historycznej GSMP.