MOTOSPORT

24 Le Mans. Polski zespół triumfował w klasyfikacji LMP2. Robert Kubica drugi

Francja

Podczas 91. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans w kategorii LMP2 triumfował polski zespół Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim w składzie.

Drugi był Robert Kubica, który walczył w belgijskim teamie WRT. Kierowcami byli jeszcze Szwajcar Louis Deletraz i Portugalczyk Rui Andrade.
Równo o godz. 16:00 wystartowała 91. edycja 24 Hours of Le Mans, dokładnie w stulecie urodzin tego legendarnego wyścigu.

Na początku Robert Kubica z szybką, bezbłędną jazdą i sprytną decyzją taktyczna po serii incydentów i pit stopów. Polak zachował czujność na starcie i obronił trzecie miejsce. Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa skutecznie zaatakował 2. pozycję i był wtedy wiceliderem w kategorii LMP2.

Noc była spokojniejsza. W pewnym momencie Robert Kubica znowu wyprowadził swój zespół WRT na prowadzenie (piękna polska walka z Kubą Śmiechowskim)! Teraz (ok. godz. 09:00) w samochodzie #41 Rui Andrade na P2.

Polak jechał znakomicie, a 2. miejsce dla WRT dowiózł świetny Louis Deletraz.

W Inter Europol Competition ścigali się Śmiechowski, Hiszpan Albert Costa oraz Szwajcar Fabio Scherer. Zespół ten jest pierwszym polską ekipą, który zwyciężył w tej legendarnej rywalizacji.

24 Le Mans w 2023 roku najpierw świeciło słońce, a pod koniec wyścigu spadł deszcz. Kilku kierowców wypadło z toru.

W klasyfikacji generalnej hypercarów wygrał zespół Ferrari Afcorse. Startowali po raz pierwszy od pięćdziesięciu lat. Samochodem kierowali Włoch Antonio Giovinazzi i Alessandro Pier Guidi oraz Brytyjczyk James Calado.

Pod koniec wyścigu po zmianie opon bolid 499P nie chciał uruchomić się. Jednak po jakimś czasie wrócił na tor.

W Inter Europol Competition na początku wyścigu inny samochód przejechał Schererowi po stopie. Szwajcar pomimo tego ścigał się.

24-godzinny Le Mans jest najstarszym wyścigiem długodystansowym na świecie, który już ma sto lat! Wyścig odbywa się na Circuit de la Sarthe.

Hypercars. Klasyfikacja generalna

1. Ferrari – 342 okrążenia
2. Toyota Gazoo Racing – strata 1.21,793
3. Cadillac Racing – 2.18,917
4. Cadillac Racing – 2 okr.
5. Ferrari – 5 okr.
6. Glickenhaus Racing – 7 okr.

Klasyfikacja LMP2

1. Inter Europol Competition – 328 okrążeń
2. Team WRT – strata 21,015
3. Duqueine Team – 45,230
4. Alpine – 1.18,346
5. WRT – 1.33,824
6. IDEC Sport – 1.59,757

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button