Ryanair poinformował o uruchomieniu nowej trasy z Krakowa do Palermo.
Połączenie będzie obsługiwane dwa razy w tygodniu od października i stanie się częścią zimowego rozkładu lotów Ryanaira z Polski, który zostanie ogłoszony wkrótce.
Pasażerowie z Krakowa i Małopolski oraz turyści mogą teraz zarezerwować loty nawet do marca 2020 roku oraz korzystać z jeszcze niższych cen biletów i kolejnych udogodnień:
· Najtańsze loty -znajdź tańszy lot w ciągu najbliższych 3 godzin, zwrócimy różnicę oraz 5€ na konto MyRyanair
· Punktualność – nasza punktualność to 90% (z wyłączeniem ATC)
· Nowe samoloty MAX – nowe wnętrza kabin, więcej miejsca na nogi, więcej miejsc, najbardziej ekologiczna linia lotnicza – już w kwietniu
· Specjalny Dział Obsługi Klienta – odszkodowania z tytułu EU261 rozpatrywane są w ciągu 10 dni, pomoc 24/7, uproszczona procedura – 2 minuty
· Udogodnienia w zakresie procedury rezerwacyjnej – możliwość dokonywania zmian do 48 godzin od czasu rezerwacji
· Udogodnienia środowiskowe – program równoważenia skutków emisji dwutlenku węgla, w ciągu 5 lat linia lotnicza wolna od plastiku
· Nowa opcja podróży Ryanair – opłata roczna w wysokości €199 za wybór miejsca, fast-track oraz priorytet wejścia na pokład dla często podróżujących
· Udogodnienia na stronie internetowej – nowa wyszukiwarka cen, bilety na imprezy sportowe, przewodniki turystyczne na życzenie.
Pełny rozkład lotów Ryanaira z Polski na zimę 2019/2020 zostanie ogłoszony wkrótce.
RYANAIR Z ZADOWOLENIEM PRZYJMUJE ORZECZENIE IRLANDZKIEGO SĄDU
SĄD ORZEKA, IŻ W PRZYPADKU STRAJKÓW WEWNĘTRZNYCH, REKOMPENSATY Z TYTUŁU EU261 NIE MAJĄ ZASTOSOWANIA
Ryanair przyjął orzeczenie Sądu z Swords (Dublin) potwierdzające, iż rekompensaty z tytułu EU261 nie przysługują klientom, których loty zostały opóźnione/odwołane z powodu wewnętrznych strajków w Ryanair w 2018 roku, gdyż te pozostają pozostawały poza kontrolą linii lotniczej.
Ryanair w pełni przestrzega wszelkich przepisów wynikających z EU261, w związku z tym wszystkim klientom, których loty zostały opóźnione/odwołane, zaproponował zmianę terminu bądź trasy lotu lub zwrot poniesionych kosztów. Zapewnił także pełną pomoc, w tym m. in. zakwaterowanie i wyżywienie w przypadku tras alternatywnych.
Odwołania lotów były całkowicie poza kontrolą Ryanair, a więc w tym wypadku rekompensaty z tytułu EU261 nie miały zastosowania, co potwierdził Sąd w Swords.
Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział:
“Z zadowoleniem przyjmujemy wyrok sądu z Swords potwierdzający, iż rekompensaty z tytułu EU261 nie przysługują klientom, których loty zostały opóźnione/odwołane z powodu wewnętrznych strajków, gdyż te pozostają poza kontrolą linii lotniczej.
To orzeczenie jest zgodne z wyrokami sądów w Barcelonie, Badajoz, Orense i Pontevedra w Hiszpanii. Ryanair w pełni przestrzega wszelkich przepisów wynikających z EU261 i na wszystkie wnioski odpowiada w ciągu 10 dni (najszybciej w branży)”.
(org.)