O północy 1 stycznia 2021 r. fani Eurowizji z całej Europy byli zaskoczeni nowym ogłoszeniem.
Duncan Laurence wraz z nadawcami opublikowali film przedstawiający ich wizję na rok 2021.
„Ponownie, o co tak naprawdę chodzi? Te dziwne czasy tylko sprawiły, że odpowiedzi wydawały mi się bardziej jasne. Ja po prostu kocham być sobą” – powiedział Duncan.
Zapowiedź nowej i animowanej grafiki została ujawniona na końcu filmu, który można teraz zobaczyć na wszystkich oficjalnych kanałach Konkursu Piosenki Eurowizji.
Nowe uroczyste i odważne logo wizualizuje wszystkich uczestników spotykających się w Rotterdamie, mieście gospodarzu i bijącym sercu Europy tegorocznego Konkursu Piosenki Eurowizji.
Paleta kolorów użyta do projektu jest oparta na flagach wszystkich uczestniczących krajów. W rzeczywistości są one takie same jak projekt imprezy z 2020 roku, ale wzmocnione drugorzędnymi kolorami jasnozielonego, różowego i fioletowego, aby podkreślić to wydarzenie.
Holenderskie wzory
Abstrakcyjne wzory z ostrymi, graficznymi kształtami symbolizują 6 słów kluczowych, które hołdują Holandii: krajobrazy, woda, mosty, pola, kreatywność i prężność.
To jest nowe logo Eurowizji 2021
Wraz z nową edycją Eurowizji pojawia się nowy projekt logo.
Logo odwołanej edycji 2020 przedstawiało wizualizację opartą opartą na flagach wszystkich uczestniczących krajów i opowiadało historię 65-letniej historii Konkursu Piosenki Eurowizji. Nowy projekt jest inspirowany mapą świata i z Rotterdamem jako bijącym sercem Europy w maju 2021 r. „Logo łączy Rotterdam ze stolicami uczestniczących krajów i symbolizuje zjednoczenie” – mówi Sietse Bakker, dyrektor wykonawczy Producent imprezy.
Najlepsze utwory z Eurowizji na YouTube w 2020 roku
W tym roku oglądano filmy na kanale Konkursu Piosenki Eurowizji w YouTube ponad 600 milionów razy! Ale jakich piosenek słuchałeś najczęściej?
50 najczęściej oglądanych piosenek na oficjalnym kanale Eurowizji na YouTube zawiera eklektyczną gamę muzyki, od ballad, przez bops, po hity z początku XXI wieku, aż po ten rok!
Piosenka Rosjan Little Big „Uno” (z 2020 roku) – ma już 182 mln wyświetleń.
Izraelska piosenkarka Netta wygrała Konkurs Piosenki Eurowizji w 2018 roku, a jej teledysk „Toy” obejrzano już ponad 150 mln razy.
3. miejsce zajęła Lena – Satellite (Niemcy) – ponad 65 mln. Wygrała Eurowizję w 2010 roku w Oslo.
Jedyny z Polski wykonwaca Michał Szpak – Color Of Your Life znalazł się na 49. miejscu z blisko 14 mln wyświetleń.
Utwory z 14 różnych edycji znajdują się w aktualnej 50. Większość z nich (29) pochodzi z 3 ostatnich lat.