RÓŻNOŚCI

Mierzeja Wiślana. Już wkrótce pierwsze statki przepłyną kanałem żeglugowym

Przekop Mierzei Wiślanej

Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk ogłosił datę ukończenia przekopu Mierzei Wiślanej.

Kluczowej części inwestycji polegającej na budowie drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym.

– Przekop Mierzei Wiślanej to epokowa inwestycja. Pozwoli na swobodne wpływanie na polski Zalew Wiślany bez konieczności pytania o zgodę Federacji Rosyjskiej. Około 90 proc. kanału żeglugowego jest już gotowe. Uroczyste otwarcie planujemy 17 września br. – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Przekop Mierzei Wiślanej jest główną częścią nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską. Inwestycja obejmuje realizację portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, a także kanału żeglugowego ze śluzą, jej zamknięciami oraz stanowiskami oczekiwania dla statków (z obu stron), budowę nowego układu drogowego wraz z dwoma mostami obrotowymi oraz sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a generalnym wykonawcą konsorcjum firm NDI/Besix.

Nowa droga wodna z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to odcinek o długości blisko 25 kilometrów. Sam kanał żeglugowy ma mieć kilometr długości i pięć metrów głębokości.

Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk ogłosił datę ukończenia przekopu Mierzei Wiślanej – kluczowej części inwestycji polegającej na budowie drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym.

– Przekop Mierzei Wiślanej to epokowa inwestycja. Pozwoli na swobodne wpływanie na polski Zalew Wiślany bez konieczności pytania o zgodę Federacji Rosyjskiej. Około 90 proc. kanału żeglugowego jest już gotowe. Uroczyste otwarcie planujemy 17 września br. – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Przekop Mierzei Wiślanej jest główną częścią nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską. Inwestycja obejmuje realizację portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, a także kanału żeglugowego ze śluzą, jej zamknięciami oraz stanowiskami oczekiwania dla statków (z obu stron), budowę nowego układu drogowego wraz z dwoma mostami obrotowymi oraz sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a generalnym wykonawcą konsorcjum firm NDI/Besix.

Nowa droga wodna z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to odcinek o długości blisko 25 kilometrów. Sam kanał żeglugowy ma mieć kilometr długości i pięć metrów głębokości.

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button