WARSZAWA

Metro Warszawskie. Maria wydrążyła pierwszą część tunelu

Metro Warszawskie

Tarcza Maria wydrążyła pierwszą część prawego tunelu na odcinku północno-wschodnim.

Swoją pracę rozpoczęła 4 maja na stacji C21 Bródno i po 38 dniach dotarła do stacji C20 Kondratowicza.

W tym czasie wydrążyła 919,5 m tunelu, obudowując go 613 pierścieniami. Średnio w ciągu dnia drążyła ponad 24 metry tunelu.

Zgodnie z planem czeka ją teraz przegląd systemów, prace serwisowe, m.in. wymiana narzędzi skrawających. W tym czasie będzie także przetaczana przez stację C20 Kondratowicza.

TBM – przebicie Kondratowicza (fot. UMW)

Po postoju rozpocznie drążenie kolejnego tunelu w kierunku budowanej stacji C19 Zacisze. Ten odcinek będzie dłuższy – do wydrążenia jest 1320 m tunelu, a do ułożenia 880 pierścieni.

Prace, które trzeba teraz wykonać, nie oznaczają przerwy w drążeniu. Załoga przejdzie na drugą tarczę – jest ona już przygotowana do drążenia na stacji C21 Bródno. W ten sposób już za kilka dni rozpocznie się drążenie tunelu lewego D21 w kierunku stacji C20 Kondratowicza.

Łączna długość tuneli szlakowych D19, D20, D21 (bez długości stacji) dla II etapu wschodnio-północnego odcinka linii M2 wynosi: 5787 m, co daje do ułożenia 3858 pierścieni prefabrykowanych.

TBM – przebicie Kondratowicza (fot. UMW)

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.

Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gülermak na zrealizowanie inwestycji wartej 1 397 895 000 zł ma czas do września 2021 roku. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.
(UMW)

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button