Mikołaj Wild, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Tomasz Zdzikot, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej podpisali w Warszawie porozumienie w sprawie przekazania terenu o powierzchni ok. 8,5 tysiąca metrów kwadratowych w dzierżawę PPL.
Porozumienie zostało podpisane przy udziale Agencji Mienia Wojskowego, Stołecznego Zarządu Infrastruktury i PPL.
Podpisanie porozumienia daje PPL możliwość przebudowy północnej części terminalu, w którym znajduje się strefa dla pasażerów podróżujących do krajów poza Schengen. Pozyskany teren umożliwi, m.in., utworzenie nowych stanowisk postojowych dla samolotów pasażerskich – 8 samolotów typu C (np. Boeing 737) lub – w zależności od potrzeb – 3 samolotów typu E (np. Boeing 787) i 2 samolotów typu C.
Przebudowa Lotniska Chopina jest niezbędna, aby stołeczny port mógł obsłużyć stale rosnące zapotrzebowanie na rejsy z i do Polski. Liczba obsłużonych w Warszawie pasażerów w bieżącym roku z pewnością znacząco przekroczy 17 milionów.
– Przepustowość Lotniska Chopina dramatycznie się kurczy. Obecnie w momencie tzw. szczytów wykorzystujemy 100% naszych zasobów. Należy pamiętać, że przepustowość nie ogranicza się wyłącznie do dróg startowych – dotyczy to także pozostałych elementów infrastruktury i jest tak słaba, jak jej najsłabsze ogniwo – mówi Piotr Rudzki z Biura Prasowego Lotniska Chopina. – Przebudowa naszego portu jest również konieczna pod kątem tworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Lotnisko Chopina obecnie wypracowuje masę krytyczną dla CPK. Dlatego też nie możemy zwalniać tempa i musimy dostosować się do potrzeb przewoźników, którzy chcą uruchamiać połączenia do Warszawy lub rozwijać się w naszym regionie.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W ciągu jedenastu miesięcy 2018 roku odprawiło 16,5 mln pasażerów. W sezonie zima 2018/2019 port oferuje 114 połączeń regularnych i 40 czarterowych. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”.
(org.)