LOTNICZE NEWSY

#LOTdoDomu – 34 tys. pasażerów wróciło do Polski. Wizz Air zamyka polskie bazy

Akcja #LOTdoDomu

W ramach dziesięciu dni operacji #LOTdoDomu na pokładach polskiego przewoźnika wróciło już ponad 34 tys. pasażerów.

Jeszcze dzisiaj LOT zabiera Polaków i uprawnionych do tego cudzoziemców m.in. z Zanzibaru, Bangkoku, Chicago, Denpasar, Dublina, Londynu, Oslo, Paryża i Barcelony. Zgodnie z decyzją polskiego rządu o przedłużeniu zawieszenia ruchu międzynarodowego, rejsy czarterowe w ramach operacji #LOTdoDomu będą kontynuowane do 11 kwietnia br. Nowe kierunki są już dostępne na stronie www.lot.com/pl/pl/lot-do-domu

W ciągu dziesięciu dni operacji #LOTdoDomu, do kraju na pokładach samolotów polskiego przewoźnika powróciło już 34 267 osób. Polski przewoźnik wykonał w sumie 252 rejsy, wykorzystując 44 maszyny typu Boeing 787 Dreamliner, Boeing 737-800, Embraer i Bombardier Q400.

Dzisiaj rozpoczyna się jedenasty dzień operacji #LOTdoDomu – na dziś planowanych jest 13 rejsów z Zanzibaru, Bangkoku, Chicago, Denpasar, Dublina, Amsterdamu, Londynu, Oslo, Paryża i Barcelony.

W kolejnych dniach LOT zabierze pasażerów z Male na Malediwach, Kolombo, Genewy, Madrytu, Brukseli i Londynu (26.03), a także z Cancun, Varadero, Helsinek, Baku, Rijadu, Alicante i Algieru (27.03). Następnie LOT wykona rejsy czarterowe także z Sydney, Toronto, Manilii i Cebu na Filipinach.

W związku z decyzją polskiego rządu o przedłużeniu zawieszenia połączeń lotniczych do dnia 11 kwietnia 2020 roku włącznie, podyktowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 w Polsce i na świecie, loty zaplanowane w dniach 29 marca – 11 kwietnia 2020 roku zostały odwołane. W związku z powyższym do 11 kwietnia realizowane będą tylko loty czarterowe w ramach operacji #LOTdoDomu.

Rejsy te planowane są na kilka dni do przodu, na podstawie zgłoszeń polskich obywateli, którzy ze względu na znaczącą odległość, mogą wrócić do kraju wyłącznie transportem lotniczym. Aktualne listy kierunków, z których możliwy jest powrót w ramach operacji #LOTdoDomu dostępna jest na stronie: https://www.lot.com/pl/pl/lot-do-domu

Wszyscy Polacy, którzy chcą powrócić do kraju mogą zgłaszać zapotrzebowanie na przelot za pośrednictwem platformy internetowej LOT-u dostępnej pod adresem LOTdoDomu.com oraz LOTdoDomu.pl.

W trosce o bezpieczeństwo pasażerów, do projektu #LOTdoDomu dołączyli także przewoźnicy Polonus i PKP Intercity. Uruchomione zostały dodatkowe połączenia krajowe – pociągi i autokary, które rozwiozą pasażerów z Lotniska Chopina do domu bez dodatkowych kosztów. Aktualne informacje o rozkładach dostępne są na stronie https://www.lot.com/pl/pl/transport-krajowy i na stronie Lotniska Chopina.

Kluczowe są również kwestie bezpieczeństwa epidemiologicznego. Wszyscy podróżni powracający do Polski w ramach operacji #LOTdoDomu są poddawani pomiarom temperatury ciała, a następnie kierowani na obowiązkową 14-dniową kwarantannę.

WIZZ AIR ZAMYKA BAZY W POLSCE

Wizz Air ogłasił, że w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19, zamyka wszystkie bazy w Polsce. Ponowne otwarcie nastąpi 1 maja 2020 r.
 
W wyniku ogłoszonych przez premiera Mateusza Morawieckiego restrykcji obowiązujących od 15 marca 2020 roku dotyczących wszystkich międzynarodowych połączeń lotniczych do Polski, linia zawiesiła wszystkie loty z i do Polski do odwołania. Od 15 marca 2020 roku obcokrajowcy nie mogą być wpuszczani do Polski, a obywatele Polski przybywający z zagranicy są poddawani kwarantannie.
 
Obecnie Wizz Air w Polsce posiada 5 baz operacyjnych: w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu. Linia oferuje loty w sumie z 9 polskich lotnisk. Na mocy decyzji premiera Polski wszystkie loty międzynarodowe zostały zawieszone.

WIZZ AIR ZAWIESZA LOTY DO I Z FINLANDII, GRUZJI ORAZ PORTUGALII

Linia też zawiesza wszystkie loty w fińskiej oraz gruzińskiej siatce połączeń. Zawieszone zostają także połączenia z Portugalii do krajów spoza Unii Europejskiej.

Finlandia – zawieszone loty do 02 kwietnia 2020r
Gruzja – zawieszone loty do 20 kwietnia 2020r
Portugalia – zawieszone loty do krajów spoza Unii Europejskiej do 17 kwietnia 2020r

Ograniczenia dotyczące podróży mają na celu zminimalizowanie szerzenia pandemii COVID-19. Pasażerowie z rezerwacjami, których dotyczą zawieszone loty i którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub poprzez aplikację mobilną, będą automatycznie informowani drogą elektroniczną. 120% pierwotnej wartości rezerwacji zostanie automatycznie przesłane na konto klienta Wizz Air do wykorzystania przez kolejne 24 miesiące na produkty i usługi Wizz Air. Pasażerowie mogą również wybrać zwrot pieniędzy – co zajmie więcej czasu – i będą informowani w osobnej wiadomości wysyłanej pocztą elektroniczną o koniecznych krokach do otrzymania przelewu bankowego lub przelewu na kartę. W tym przypadku, klienci mogą ubiegać się o zwrot 100% pierwotnej wartości rezerwacji. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button