W nocy z 31 października na 1 listopada tarcza Katarzyna wznowiła drążenie głównego tunelu pod Łodzią.
Wcześniej wzmocniono grunt pod budynkami przy ul. Próchnika 44 oraz al. 1 maja 23 i al. 1 maja 21. Prace te zwiększyły poziom bezpieczeństwa kamienic. Obecnie tarcza przesuwa się w kierunku ul. Więckowskiego.
Dla zamawiającego PLK SA i wykonawcy PBDiM priorytetem jest jak najszybszy powrót mieszkańców do swoich mieszkań, jak również zapewnienie bezpieczeństwa ludzi i budynków na całej trasie drążenia tunelu aż do dworca Łódź Fabryczna.
Po wyjechaniu tarczy, zespół rzeczoznawców ponownie oceni stan techniczny budynków i mieszkań. Jeżeli eksperci budowlani uznają, że jest bezpiecznie, mieszkańcy będą mogli wracać do swoich lokali.
Ostateczne decyzje dotyczące przyszłości oficyny prawej kamienicy Al. 1 Maja 23 zostaną podjęte po wyjechaniu tarczy spod budynku oraz po zrealizowaniu rozbiórki zawalonej części oficyny, usunięciu gruzowiska i wykonaniu ekspertyz.
Magistrat zapewnia stałą opiekę psychologiczną oraz prawną lokatorom, którzy mieszkają w budynkach na trasie drążenia tunelu.
Wykonawca zapewnia, że tunel zostanie ukończony do 2026 r.