RÓŻNOŚCI

Konsument ma prawo wiedzieć ile kosztuje dany produkt! Kontrole w sklepach. Jest źle!

Co warto wiedzieć o cenach? Jakie są twoje prawa?

Czy konsument wie ile zapłaci za produkt? Jak o tym informują sprzedawcy?

Ceny w sklepie a konsument (fot. UOKiK)

Sprawdzono to w ponad 2,2 tys. sklepach. Co drugi z nich popełnia błędy!
Inspektorzy sprawdzili oznaczenie cen w ponad 470 tys. partii produktów. Zastrzeżenia wzbudziło prawie 60 tys. partii (12,4 proc.).

Ceny w sklepie a konsument (fot. UOKiK)

– Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do rzetelnej informacji. Konsument ma zatem prawo wiedzieć ile kosztuje dany produkt lub usługa. Cena musi być widoczna, czytelna i jednoznaczna. Jeśli na półce widnieje niższa cena niż przy kasie – konsument ma prawo kupić produkt po niższej cenie. Przepisy nie wymagają, aby cena znajdowała się na każdym towarze. Znajdziemy ją na wywieszce – w sklepie, w kiosku, na poczcie – lub w cenniku. Porównujmy, ile kosztują podobne produkty. Ułatwiają to tzw. ceny jednostkowe – za kilogram, litr, 100 gramów, czy sztukę. Sprzedawca ma obowiązek je podawać – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Ceny w sklepie a konsument (fot. UOKiK)

Inspektorzy IH zweryfikowali ponad 470 tys. partii produktów. Prawie 60 tys. z nich było nieprawidłowo oznakowane ceną, czyli ponad 12 procent.

Ceny w sklepie a konsument (fot. UOKiK)
Ceny w sklepie a konsument (fot. UOKiK)

Nie znalazłeś przy produkcie ceny? Przy kasie zapłaciłeś więcej niż było wskazane na etykiecie – poinformuj właściwą miejscowo placówkę Inspekcji Handlowej lub Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ceny w sklepie a konsument (fot. UOKiK)
Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button