MOTOSPORT

Jubileuszowy Rajd Świdnicki. Ponad 80 załóg

18 załóg otworzy sezon Motul HRSMP

Zespół Równiatka Motorsport gotowy na 50. Rajd Świdnicki

Artur Równiatka i Wojciech Habuda kontynuują intensywny początek rajdowego sezonu 2022. Po trzech startach w trzech kolejnych tygodniach załoga Równiatka Motorsport miała jeden wolny weekend, ale już w najbliższych dniach ponownie wystawi na starcie Mitsubishi Lancera Evo X w charakterystycznych, niebiesko-zielonych barwach. Tym razem areną zmagań kierowców będzie jubileuszowy, 50. Rajd Świdnicki który otwiera rywalizację w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Przed kierowcami dwa dni emocjonującej jazdy. Organizatorzy zaplanowali 10 odcinków specjalnych o całkowitej długości prawie 120 kilometrów. W sobotę, po uroczystym otwarciu rajdu, na kierowców i pilotów czekają cztery odcinki specjalne. Z kolei w niedzielę załogi dwukrotnie zmierzą się z odcinkami Ludwikowice-Kamionki, Po trzech startach w trzech kolejnych tygodniach załoga Równiatka Motorsport miała jeden wolny weekend, ale już w najbliższych dniach ponownie wystawi na starcie Mitsubishi Lancera Rościszów-Walim oraz Zagórze-Świdnica.

„Jeżeli chodzi o trasę, to jest kilka zmian względem ubiegłego roku, a część rzeczy także się powtarza. Cały czas kręci się to wokół oesów, które dobrze znamy, więc to dobra konfiguracja i na pewno będzie w porządku. W klasie mamy załogi, z którymi rywalizowaliśmy na ostatniej rundzie Tarmac Masters, więc liczymy na rewanż. Z drugiej strony Mistrzostwa Polski to zupełnie inna impreza pod względem chociażby kilometrów oesowych, dlatego przede wszystkim trzeba jechać swoje” – mówił Artur Równiatka.

Artur zdradził również, że istniało realne zagrożenie opuszczenia 50. Rajdu Świdnickiego przez niego oraz jego pilota – Wojciecha Habudę. Po starcie w 6. Tech-Mol Rally pojawiły się problemy z silnikiem w Mitsubishi Lancerze Evo X. Zespół podjął decyzję o wyciągnięciu i rozmontowaniu jednostki. Na szczęście problemy udało się zażegnać, chociaż kosztowało to sporo czasu. Teraz Artur i Wojtek będą mogli wykorzystać pełny potencjał samochodu.

„Na ostatnim odcinku specjalnym Tarmac Masters wydawało mi się, że jedziemy dosyć dobrze i płynnie, ale stoper pokazał coś innego. Problemy z silnikiem odkryliśmy dopiero przy jego rozbieraniu, a w trakcie walki na oesach aż tak się tego nie czuło. Zawsze biorę gorszy wynik na siebie i swoją jazdę, natomiast być może usterka również miała na to wpływ. Miejmy nadzieję, że już wszystko będzie dobrze w tym aspekcie” – opowiadał kierowca.

W ubiegłym sezonie przygoda załogi Równiatka/Habuda z oesami Rajdu Świdnickiego zakończyła się przedwcześnie. W tym roku duet w Mitsubishi Lancerze Evo X liczy przede wszystkim na dłuższą rywalizację i czyste przejazdy. Artur nie zamierza jednak zdradzać swojego celu przed rozpoczęciem rajdu.

„Wydarzenia z ubiegłego roku nie będą mnie hamowały. Rok temu dachowaliśmy, przejechaliśmy tak naprawdę pół odcinka. Niestety wypadliśmy z trasy i uderzyliśmy w mostek, ale w tym sezonie nie będzie tego miejsca na trasie. W Tarmac Masters również wypadliśmy na inaugurację ubiegłego roku, a w tym roku udało się dotrzeć do mety. Trzymamy głowy wysoko i myślimy o przyszłości” – podsumował Artur Równiatka.

Informacje o cyklu

Motul Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (HRSMP), to cykl rozgrywany pod egidą Polskiego Związku Motorowego w którym kierowcy i piloci rywalizują samochodami, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Są one historią rajdów, która od 2016 roku ożywa na polskich odcinkach specjalnych. W sezonie 2017 cykl ten uzyskał prestiżowe miano Mistrzostw Polski będące efektem profesjonalnej organizacji i nieustannie rosnącego zainteresowania ze strony zawodników. Rok 2018 przyniósł kolejne nowości – pięć z siedmiu rund będzie przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonają te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach. Dzięki temu zgromadzeni przy trasie kibice będą mogli poczuć atmosferę rajdów z lat 60., 70., 80. czy 90. W sezonie 2022 zaplanowano sześć asfaltowych rund i jedną szutrową: Rajd Nadwiślański (data do potwierdzenia), 50. Rajd Świdnicki (23-24 kwietnia), 78. Rajd Polski (10-12 czerwca), 31. Rajd Rzeszowski (4-6 sierpnia), Rajd Śląska (9-10 września), 67. Rajd Wisły (30 września–1 października) oraz 48. Rajd Koszyc (Słowacja, 21-23 października).

Poprzednia strona 1 2 3
Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button