Podczas 6 Hours of Imola na podium stanęła Toyota i dwie ekipy Porsche Penske Motorsport.
Drugą rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) wygrała #7 Toyota.
W klasie LMGT3 dwa pierwsze miejsca zdobyły Teamy WRT, a trzeci był #92 Manthey PureRxcing. Zaś errari zakończyło 6 Hours of Imola na 4., 7. i 8. pozycji.
Ekipa AF Corse #83 z Robertem Kubicą ostatecznie zajęła 8. miejsce na Imoli, a wśród zespołów niefabrycznych byli pierwsi.
Robert Kubica, Yifei Ye i Robert Szwarcman pokonali dwie załogi Hertz Team Jota i #99 Proton Competition.
Zwycięstwo na Imoli dla TOYOTA GAZOO Racing
TOYOTA GAZOO Racing powróciła na zwycięską drogę i pokonała dramatyczne 6 godzin wyścigu Imola po niesamowitym wysiłku zespołowym w drugiej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA 2024 (WEC).
Mike Conway, Kamui Kobayashi i Nyck de Vries odnieśli pełne napięcia zwycięstwo w modelu nr 7 GR010 HYBRID w zmieniających się warunkach. To dzięki bezbłędnej jeździe i inteligentnej strategii w pełnym zwrotów akcji i dzięki 19-osobowej grupie Hypercar.
Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa zakończyli udany dzień dla zespołu, zmieniając pozycje w wyścigu i zajmując mocne piąte miejsce w swoim GR010 HYBRID nr 8.
Pierwsze zwycięstwo TOYOTA GAZOO Racing w sezonie zmniejszyło stratę do Porsche do zaledwie dziewięciu punktów w Mistrzostwach Świata Producentów przed trzecią rundą na torze Spa-Francorchamps w Belgii, która odbędzie się 11 maja.
Załoga nr 7 zajmuje obecnie drugie miejsce w klasyfikacji kierowców, tracąc 16 punktów do liderów.
Startując z szóstej pozycji, Mike pokazał swojego ducha walki już na pierwszych okrążeniach, kiedy zajął piąte miejsce. Jednak na wąskim torze Imola wyprzedzanie było bardzo trudne, co Sébastien zauważył również z ósmej pozycji.
Zespół zastosował inteligentną strategię i tempo wokół doskonale wykonanych pit stopów, aby zyskać pozycje. Mike znalazł się w pierwszej trójce, po czym przekazał Nyckowi numer 7 przy pierwszych zmianach kierowców, po około dwóch godzinach. Sébastien również był w ruchu, a Ryo zajął 8. miejsce na piątym miejscu.
Nyck wywierał dużą presję na czołową parę Ferrari przed deszczem, a różne strategie w czwartej godzinie otworzyły wyścig. Nyck wykonał oportunistyczny ruch i zajął drugie miejsce zaraz po pełnym żółtym torze, a chwilę później objął prowadzenie, gdy Ferrari nr 51 zjechało do boksu tuż przed samochodem bezpieczeństwa.
Deszcz nasilił się w okresie przejazdu samochodu bezpieczeństwa, szczególnie w ostatnim sektorze. Kiedy powiewały zielone flagi, modele GR010 HYBRID walczyły o przyczepność na mokrym torze i natychmiast zjechały do pit stopu w celu wymiany opon na mokre nawierzchnie. Okazało się to mistrzowskim posunięciem i oba samochody wkrótce osiągnęły znacznie większą prędkość niż ich rywale z Hypercar.
Po tym jak większość Hypercarów również zjechała do boksu po mokre opony, Kamui wyszedł na prowadzenie ponad 20 sekund, a Brendon był trzeci, gdy wyścig wkroczył w ostatnie 90 minut.
Na godzinę przed końcem oba samochody zjechały do przedostatnich pit stopów i wróciły na gładkich oponach. Inni rywale również zjechali do boksów i Kamui wrócił na prowadzenie, podczas gdy Brendon dwukrotnie przejeżdżał przez żwirową pułapkę na swoich okrążeniach wyjazdowych, gdy opony z trudem nagrzewały się na wilgotnym torze.
Wreszcie na rozgrzanych oponach przejechał serię szybkich okrążeń, aby awansować na czwarte miejsce. Jednak mając mniej paliwa na pokładzie niż ich rywale, oba GR010 HYBRID musiały jechać wydajnie przez ostatnie 30 minut, rozpoczynając zaciętą walkę o zwycięstwo.
Kamui dzielnie walczył o utrzymanie prowadzenia pod ogromną presją, aby zwyciężyć we Włoszech drugi sezon z rzędu, tracąc 7,081 sekundy do Porsche nr 6. Brendon i załoga nr 8 musieli zadowolić się piątym miejscem po tym, jak na ostatnim okrążeniu wyprzedzili ich Ferrari nr 50.
6 Hours of Imola. Wyniki wyścigu FIA World Endurance Championship 2024
1st #7 TOYOTA GAZOO Racing 205 okrążeń
2nd #6 Porsche Penske (Estre/Lotterer/Vanthoor) +7.081 sek
3rd #5 Porsche Penske (Campbell/Christensen/Makowiecki) +25.626 sek
4th #50 Ferrari AF Corse (Fuoco/Molina/Nielsen) +31.469 sek
5th #8 TOYOTA GAZOO Racing +33.777 sek
6th #20 BMW M Team WRT (Van der Linde/Frijns/Rast) +1 okrążenie
…..
8th #83 AF Corse HYPERCAR (Kubica/Ye/Szwarcman) +1 okrążenie