MOTOSPORT

Wyścig Górski Szczawne. Finał GSMP na nowej trasie i ogromna frekwencja

Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski

Finałowe rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski rozegrane będą w dniach 15 – 17 września.

Automobilklub Krośnieński organizuje go na malowniczej trasie Szczawne – Kulaszne, w powiecie sanockim (gmina Komańcza).

Trasa prowadząca fragmentem Drogi Wojewódzkiej 892 liczyć będzie 2520 metrów, harmonogram zawodów przewiduje zarówno w sobotę 16 września, jak i w niedzielę 17 września po dwa podjazdy treningowe i dwa wyścigowe.

Podczas Wyścigu Górskiego Szczawne, będącego 11. i 12. Rundami GSMP, rozegrana będzie także 11. i 12. Runda Maluch Trophy – serialu wyścigów torowych (!) – Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W tym sezonie kierowcy wyścigowych Maluchów spotykają się w górach dwukrotnie: w maju rywalizowali podczas Orlen 20. Wyścigu Górskiego Prządki i we wrześniu właśnie w Szczawnem.

Homologacja trasy dopuszcza w tym roku start aut z nadwoziem zamkniętym, w Bieszczadach rywalizować więc będą kierowcy klasyfikowani w Kategorii 1 (samochody z nadwoziem zamkniętym), Kategorii Narodowej (samochody bez homologacji międzynarodowej) i GSMP Historycznych. W sporej części tych klasyfikacji tytuły mistrzowskie nie są rozstrzygnięte i zawodnicy mają szanse na poprawę swoich lokat na koniec sezonu.

W klasyfikacji generalnej Kat. 1 (do zdobycia 50 punktów) liderem pozostaje Waldemar Kluza (Automobilklub Beskidzki, Mitsubishi Lancer EVO AMS) z dorobkiem 186 punktów, szanse na mistrzowską szarfę ma także wicelider generalki, Grzegorz Rożalski (Automobilklub Rzemieślnik, Mitsubishi Lancer), który na koncie ma 128 punktów. O miejsce na podium, powalczyć mogą także Sebastian Stec (Automobilklub Polski, Mitsubishi Lancer, 99,5 pkt), Roman Baran (Automobilklub Rzeszowski, Mitsubishi Lancer, 91 pkt), Robert Sługocki (Automobilklub Krakowski, Mitsubishi Lancer, 87,5 pkt) czy Gabriel Kubit (Automobilklub Biecki, Lotus Exige, 86,5 pkt).

Na rozstrzygnięcia czeka także Kategoria Narodowa. Lider – Marcin Przybyszewski (Automobilklub Rzemieślnik, Honda Integra) zgromadził 166,5 pkt, wyprzedza drugiego w sezonie Janusza Janię (Automobilklub Rzeszowski, Honda Integra) zaledwie o 5,5 punktu i trzeciego – Arkadiusza Borczyka (Automobilklub Małopolski Krosno, Honda Civic) o 43 punkty. W walce o trzeci stopień podium arytmetyczne szanse ma zawodnik z organizującego wyścig Automobilklubu Krośnieńskiego Rafał Smyka (Renault Clio, 104 pkt).

Również w GSMP Hist. kolejność miejsc na podium nie jest jeszcze rozstrzygnięta. Prowadzi Jakub Zalega (Automobilklub Rzemieślnik, VW Golf, 155 pkt), kolejni kierowcy mają minimalną stratę: Wojciech Myszkier (Automobilklub Wielkopolski, VW Golf) traci zaledwie 6,5 pkt a trzeci Kamil Handl (Automobilklub Biecki, BMW 318) 8pkt.

Jak więc widać, kibice będą świadkami pasjonujących pojedynków, zarówno w klasyfikacjach generalnych, jak i w poszczególnych klasach. Kibicowaniu sprzyja konfiguracja terenu – dużo otwartych przestrzeni, niedługie dojścia od strefy startu do wyznaczonych punktów widokowych.

Bazą wyścigu będzie Ośrodek Kultury w Szczawnem.

Szczawne: Znakomita frekwencja na finału sezonu

62 kierowców znalazło się na liście zgłoszeń 1. Wyścigu Górskiego Szczawne, będącego finałowymi rundami tegorocznego sezonu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski.

Zgodnie z przewidywaniami do zawodów zgłosili się wszyscy kierowcy walczący o uzupełnienie dorobku punktowego w sezonie i zajęcie jak najlepszych miejsc na podium cyklu, zarówno w klasyfikacjach generalnych jak i w poszczególnych klasach. Pojawią się także kierowcy, którzy zapewnili już sobie mistrzowskie szarfy; wszystkich interesuje nowa trasa na mapie mistrzostw.

W mediach społecznościowych widać ogromne zainteresowanie wyścigiem także ze strony kibiców. Czeka ich piękne widowisko, w którym będzie można zobaczyć spektrum aut wyścigowych: od Fiatów 126p (zobaczymy ich aż 8) po najmocniejsze auta z Grupy 1, których moc silników oscyluje ok. 1000 koni mechanicznych! 

Najwięcej samochodów zgłoszono w Gr. 5, podzielonej na trzy klasy. Zgłosiło się w niej aż 14 kierowców, z liderami klas: Jarosławem Adamiakiem (Honda Civic, kl. 5a), Grzegorzem Kluzą (Renault Clio kl. 5b) i debiutująca w tym sezonie Martyną Serafin (Renault Clio kl. 5c).

Gr. 3 to sześciu zawodników, wśród nich Radosław Ćwieczek (Mitsubishi Lancer, kl.3a) i Roman Baran (Mitsubishi Lancer kl. 3b).

W Grupie 2 rywalizować będzie 8 kierowców, z liderami klas: Grzegorzem Rożalskim (Mitsubishi Lancer kl. 2a) i Robertem Sługockim (Mitsubishi Lancer kl. 2b).

W najmocniejszej Grupie 1 lider „generalki” GSMP Waldemar Kluza (Mitsubishi Lancer EVO AMS) zmierzy się z Gabrielem Kubitem (Lotus Exige).

A Kategorii Narodowej do technicznego Badania Kontrolnego, które odbędzie się w piątek w Sanoku, przystąpią m.in.  liderzy klasyfikacji generalnej: Marcin Przybyszewski (Honda Integra) i Janusz Jania (Honda Integra).

Równie ciekawie potoczy się rywalizacja w GSMP Historycznych, gdzie o miejsce na podium sezonu zmierzą się Jakub Zalega

9VW Golf), i Wojciech Myszkier (VW Golf) Ciekawostką będzie występ Mariana Czapki Porsche 928), którego od lat nie widzieliśmy na polskich trasach wyścigowych i Elefanta (BMW 318 is) który tym samym samochodem startuje zarówno w wyścigach, jak i rajdach samochodowych.

Skrócony harmonogram zawodów:

15.09 piątek

9:00 – 17:30 Odbiór Administracyjny i Badanie Kontrolne

16.09 sobota

11 Runda GSMP

7:00 – 19:00 zamknięcie drogi (trasa wyścigu)

9:00 1 Podjazd Treningowy

30 minut po zakończeniu 1 podjazdu 2 Podjazd Treningowy

13:00 1 Podjazd Wyścigowy

30 minut po zakończeniu 1 podjazdu 2 Podjazd Wyścigowy

17.09. niedziela

12 Runda GSMP

7:00 – 19:00 zamknięcie drogi (trasa wyścigu)

9:00 1 Podjazd Treningowy

30 minut po zakończeniu 1 podjazdu 2 Podjazd Treningowy

13:00 1 Podjazd Wyścigowy

30 minut po zakończeniu 1 podjazdu 2 Podjazd Wyścigowy

45 minut po zakończeniu 2 podjazdu wyścigowego ceremonia wręczenia nagród za 11. i 12. Rundę GSMP.

Organizatorzy z Automobilklubu Krośnieńskiego przewidują możliwość realizacji dodatkowych podjazdów treningowych, wszystko zależeć będzie od przebiegu porannych podjazdów.

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button