MOTOSPORT

WRC. Miko Marczyk – najlepszym polskim zawodnikiem Rajdu Polski. Kajetanowicz: „To pokazaliśmy!”

Rajdowe Mistrzostwa Świata

To było prawdziwe święto sportów motorowych.

Dobiegł końca 80. Rajd Polski, który na miejscu i przed ekranami telewizorów oglądały tysiące kibiców nie tylko z naszego kraju, ale także spoza jego granic. W rywalizacji z bardzo dobrej strony pokazali się Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy pomimo niefortunnej sytuacji w sobotę dotarli do mety zawodów, niesieni dopingiem swoich fanów. Duet O. Rally Team wygrywał odcinki specjalne i jechał niezwykle szybko, co docenili kibice, witając biało-czerwonych gromkimi oklaskami.

Rajd Polski powrócił po siedmiu latach przerwy do cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Jedna z najszybszych rund kalendarza jak zwykle była niezwykle emocjonująca, a liczba kibiców dopingujących załogi przerosła najśmielsze oczekiwania. W takich warunkach zawodnicy fruwali, niesieni donośnym dopingiem swoich fanów.

WRC. Rajd Polski 2024. Kajetan Kajetanowicz (fot. kajto.pl)

Od samego początku mocno podkreślał to Kajetan Kajetanowicz, który postawił wszystko na jedną kartę i atakując od samego początku chciał wygrać w swojej kategorii. Polak był wiceliderem rywalizacji do jedenastej próby, na której podbiło jego samochód i po uderzeniu w głaz uszkodzeniu uległo zawieszenie. Choć wraz ze swoim pilotem Maciejem Szczepaniakiem naprawili samochód, by dotrzeć do serwisu, niestety przekroczyli regulaminowy limit spóźnień i musieli wycofać się z etapu. Powrócili w niedzielę, by zapisać na swoje konto kolejny odcinek specjalny.

– Przez cały weekend pokazałem, że kocham rajdy. Miałem bardzo dobre wyczucie, podejmowałem większe ryzyko, wszystko dobrze działało. Jesteśmy cały czas niefabrycznym zespołem, a ścigamy się z fabrykami. I potrafimy to robić. Nie miałem innego wyjścia jak zrobić to właśnie dla nich – dla kibiców. Oni sprawiali, że moja prawa noga na gazie była cięższa.

Myślę, że nawet mój zespół do końca nie zdawał sobie z tego sprawy, że możemy być tutaj tacy szybcy, ponieważ byli tu naprawdę najszybsi kierowcy na świecie. Mieliśmy tu kierowców ze Skandynawii, którzy tego typu drogi pokonują piekielnie szybko, dosłownie na żyletki. Wiedzą, gdzie się odbić, a gdzie nie można, gdzie zahamować później, gdzie wcześniej, jak ustawić samochód przed skokiem. Potrafiliśmy wygrywać z nimi odcinki specjalne i to z dużą przewagą, więc jestem zadowolony.

Wszyscy czujemy satysfakcję – to jest pewnego rodzaju nasza nagroda. My się cieszymy nie tylko z wygranych rajdów, ale też z szybkiej jazdy. Dziś i przez cały weekend to pokazaliśmy – podsumował Kajetan Kajetanowicz.

Solidny występ Marczyka i Gospodarczyka w 80. Rajdzie Polski

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zakończyli swój udział w 80. Rajdzie Polski. Załoga O. Team uplasowała się ostatecznie na 7. miejscu w klasie WRC 2 Challenger oraz 10. w klasie WRC 2 i była jednocześnie najwyżej sklasyfikowanymi Polakami w stawce. Miko i Szymon prezentowali dobre tempo i wygrali dwa odcinki specjalne, ustanawiając również rekordowy czas na torze Mikołajki Arena.

Rajd Polski stanowił 7. rundę sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Dla Miko Marczyka i Szymona Gospodarczyka był to jednocześnie pierwszy występ w tym cyklu w aktualnym sezonie. Byli zwycięzcy mazurskiego klasyka podkreślali, jak istotne jest to dla nich wydarzenie i jak doceniają szansę pokazania się przed własnymi kibicami w rundzie mistrzostw świata.

WRC. Rajd Polski 2024. Miko Marczyk (fot. Rally Poland)

Marczyk i Gospodarczyk prezentowali dobre tempo. Jego efektem były dwa wygrane odcinki specjalne w klasie WRC 2. Załoga ta ustanowiła nawet rekord wszech czasów wśród samochodów Rally2 / R5 na Arenie Mikołajki. Ostatecznie ta walka przyniosła 10. miejsce w niezwykle mocno obsadzonej klasie WRC 2 oraz 7. w klasie WRC 2 Challenger dla załóg prywatnych.

– Rajd Polski oznaczał cztery niezwykle trudne i wymagające dni pełne rywalizacji. Pokonywaliśmy odcinki specjalne w dobrym tempie i unikaliśmy problemów. Kończymy rajd ex-aequo z Teemu Suninenem. To przecież były kierowca fabryczny zespołów WRC i zwycięzca Rajdu Polski w klasie WRC 2. To pokazuje, jak bardzo wyrównana i mocna była stawka w naszym mazurskim klasyku – mówił Miko Marczyk.

– Jesteśmy najwyżej sklasyfikowaną polską załogą w tym rajdzie i to sprawia, że jesteśmy dumni z naszego występu. Byliśmy w stanie wygrywać odcinki w stawce mistrzostw świata, więc to na pewno bardzo dobry znak. Ustanowiliśmy też rekord toru w Mikołajkach dla aut Rally2 / R5. To była dla nas bardzo miła wiadomość. Serdecznie dziękujemy wszystkim kibicom, którzy tak tłumnie dopingowali nam przy trasach Rajdu Polski. To było wielkie święto i cieszymy się, że mogliśmy w nim uczestniczyć – podsumował kierowca.

– Uważam, że zaprezentowaliśmy w tym rajdzie naprawdę dobre tempo. Potrafiliśmy jechać w okolicach 0,3 s/km straty do zwycięzców, a to bardzo dobry wynik i możemy być z niego zadowoleni, bo przecież na Mazurach prezentowali się najlepsi kierowcy na świecie. My skupiamy się już na kolejnych wyzwaniach, gdzie chcemy utrzymywać nasz poziom sportowy i walczyć o jak najwyższe lokaty – zakończył Szymon Gospodarczyk.

Kolejnym występem załogi Marczyk / Gospodarczyk będzie 14. Rajd Estonii, czyli 4. runda sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy ERC. Impreza odbędzie się w dniach 5-7 lipca, a jej bazą będzie Tartu.

Wyniki 80. Rajdu Polski:

1. Rovanpera/Halttunen (FIN/FIN, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) 2:33:07,6 s

2. Evans/Martin (GBR/GBR, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +28,3 s

3. Formaux/Coria (FRA/FRA, Ford Puma Rally1 Hybrid) +42,7 s

4. Neuville/Wydaeghe (BEL/BEL, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +1:10,8 s

5. Sesks/Renars (LVA/LVA, Ford Puma Rally1) +1:47,0 s

6. Mikkelsen/Eriksen (NOR/NOR, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +2:16,6 s

7. Munster/Louka (LUX/BEL, Ford Puma Rally1 Hybrid) +2:18,0 s

8. Katsuta/Johnston (JPN/IRL, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +2:26,7 s

9. Pajari/Malkonen (FIN/FIN, Toyota GR Yaris Rally2) +7:50,7 s

10. Solberg/Edmondson (SWE/GBR, Skoda Fabia RS Rally2) +8:12,7 s

18. Marczyk/Gospodarczyk(POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +10:16,6 s

24. Matulka/Dymurski (POL/POL, Ford Fiesta Rally3) +20:24,1 s

27. Sołowow/Baran (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +21:46,1 s

28. Kołtun/Pleskot (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +25:42,1 s

29. Kowalczyk/Hryniuk (POL/POL, Renault Clio Rally3) +26:03,1 s

33. Roefler/Bała (POL/POL, Ford Fiesta Rally3) +35:24,3 s

34. Kajetanowicz/Szczepaniak (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +1:10:31,4 s

35. Musiał/Dudziński (POL/POL, Skoda Fabia Evo Rally2) +1:28:20,5 s

36. Tanak/Jarveoja (EST/EST, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +1:39:47,0 s

Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button