Rynek odzieżowy to jeden z najprężniej rozwijających się gałęzi handlu na świecie – jego wartość szacuje się na 1,3 bln dolarów.
Wzrost znaczenia handlu internetowego sprawia, że branża ciągle się rozwija. Według Fashion and Apperel Industry Report wartość rynku internetowego pod koniec roku ma wynieść 545 mld dolarów. W dniach 5-6 marca w stolicy Wielkopolski odbędzie się kolejna edycja Targów Mody Poznań. Dzięki wystawcom z różnych stron świata uczestnicy targów poznają modowe trendy na sezon wiosna-lato 2019.
Moda w pigułce
Targi Mody Poznań to jedno z najważniejszych wydarzeń modowych w Polsce, które pozwala przedsiębiorcom nawiązać nowe kontakty biznesowe oraz stwarza możliwości zakupu najmodniejszych kolekcji. Targi to idealne miejsce do kontraktacji biznesowych z biorącymi udział w wydarzeniu wystawcami. Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w pawilonie PCC zwiedzający będą mieli okazję zapoznać się tysiącami nowości od blisko 200 firm i marek. Na targach zobaczymy m.in.: odzież, obuwie, akcesoria, galanterię i skóry. Międzynarodowy charakter wydarzenia potwierdzają zagraniczni wystawcy, którzy pochodzą z krajów takich jak: Bangladesz, Czechy, Francja, Indie, Szwecja, Ukraina i Włochy. Najliczniej prezentowaną grupą będą jednak wystawcy z Polski, Hiszpanii, Niemiec, Turcji, Iranu, Grecji, Rosji i Wielkiej Brytanii.
Targi Mody Poznań to bogata oferta ciekawych propozycji stylistycznych oraz trendów na nadchodzący sezon. Firmy z Polski oraz zagranicy będą miały wspaniałą okazję, aby zapoznać się z ofertami wystawców znanych marek, a także rodzinnych firm, które doskonale wpasowują się w obecnie obowiązujące modowe trendy. Różnorodność prezentowanych na targach marek stwarza możliwość znalezienia interesującego towaru zarówno dla dużych sieci, a także niewielkich butików oraz sklepów multibrandowych. Podczas wydarzenia z pewnością nie zabraknie właścicieli sklepów internetowych, którzy na targach będą poszukiwać ciekawych rozwiązań stylizacyjnych do swoich firm.
Znak Polska Moda
Targi Mody Poznań od lat wspierają polską branżę modową, a także kreatywność twórców i klientów! Dzięki stworzonemu projektowi Polska Moda, targi przyczyniają się do promocji polskich producentów oraz wzmocnienia pozycji naszych krajowych produktów nie tylko w Polsce, ale także na arenie międzynarodowej. Pośród krajowych firm szukamy i odnajdujemy ciekawe i interesujące marki, które prezentujemy zagranicą.
W projekcie mogą wziąć udział firmy, które spełniły określone kryteria oceny, takie jak: 100% polskiej produkcji, wysoka jakość materiałów, oryginalność krojów, perfekcyjne detale i odszycie. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z firmami spod znaku Polskiej Mody podczas zwiedzania Targów Mody Poznań.
Kongres fachowców „Internet w modzie, moda w internecie”
5.03.2019, godzina 9.30 – 13.00, Sala Ziemi
Uczestnicy wiosennej edycji będą mieli wyjątkową możliwość wzięcia udziału w Kongresie fachowców „Internet w modzie, moda w internecie”. Tematyka skupi się wokół przyszłości branży mody warunkowanej nowymi technologiami, w której e-commerce i m-commerce oraz media społecznościowe, wymuszają zmianę podejścia i koncepcji biznesowej. Osoby biorące udział w kongresie spotkają się z przedstawicielami uczelni artystycznych, instytucji kultury i sztuki, prawnikami, dziennikarzami modowymi, reprezentantami popularnych w Polsce wirtualnych galerii handlowych, ekspertami ds. realizacji kompleksowych kampanii e-mail i SMS oraz showroomów i stylistów.
Tematy, które zostaną poruszone przez gości kongresu to m.in.
Kształcenie projektantów a rzeczywistość biznesowa. Prelekcję poprowadzi prof. ndzw. UAP Anna Regimowicz-Korytkowska kierowniczka Pracowni Projektowania Ubioru na kierunku scenografia. Podczas wystąpienia opowie o specyfikacji Uczelni Artystycznej w kontekście kształtowania postaw przyszłych projektantów ubioru, o tym jak uczelnia przygotowuje studentów do funkcjonowania w branży mody a także odpowie m.in. na pytania czy warto podążać za modą oraz jak zmienność trendów wpływa na oczekiwania.
Rola instytucji w promowaniu mody i przemysłu odzieżowego. Swoją wiedzą podczas wystąpienia podzieli się Magda Komarzeniec z Centralnego Muzeum Włókiennictwa Łodzi – manager kultury, specjalistka ds. komunikacji i zarządzania kulturą, która opowie o doświadczeniach w budowaniu kolekcji, przygotowywaniu wystaw modowych oraz programów im towarzyszących.
Rola mediów internetowych i społecznościowych w kreowaniu popytu na marki modowe i lansowaniu trendów. Jak dotrzeć do polskiej konsumentki? Czy warto postawić na content, kampanię w Google czy social media? Na te pytania odpowie Dominika Olszyna, kulturoznawca z wykształcenia, zawodowo związana z dziennikarstwem w temacie mody i designu.
M-commers, czyli innowacyjne rozwiązania w sprzedaży internetowej. Prelekcję poprowadzi Maciej Ziemczonek – ekspert w obszarach: SEO, SEM, performance marketingu, analityce internetowej, który pracował z takimi firmami jak militaria.pl, ceneo.pl, i Pixers. Obecnie pracujący w Grupie Domodi.pl który opowie więcej o M-commers obszarze handlu elektronicznego, w którym istotną rolę odgrywa wykorzystanie urządzeń mobilnych.
Jak za pośrednictwem mailingu, SMS i powiadomień push budować świadomość klientów wokół marki? Prelegent z firmy Redlink opowie o tym, jak za pomocą marketingu e-mail, SMS i mobile push z sukcesem zbudować świadomość marki modowej oraz komunikować czasowe promocje, rabaty i wyprzedaże.
Organizacja targów, jako skuteczne narzędzie marketingowe i jego znaczenie dla rozwoju marki odzieżowej. Prelekcję poprowadzi Piotr Kamiński wieloletni praktyk z doświadczeniem z zakresu Digital i Public Relations, kierownik Zespołu Promocji Sprzedaży w Grupie MTP.
Showroom jako pośrednik między firmą odzieżową, butikiem, internetem, a „Kowalskim”. Wiedzą dotyczącą tego zagadnienia podzieli się Grażyna Dworak właścicielka Vertigo Fashion Management – pośrednika między magazynami modowymi, telewizją, Internetem, gwiazdami, a markami odzieżowymi. Pani Grażyna powie, dlaczego warto inwestować w Public Relations i czym dla marek jest dobry showroom.
Moda w internecie a prawo – szanse i zagrożenia. WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. k. przedstawi istotę Internetu, jako główne źródło informacji o najnowszych trendach, kolekcjach i pomysłach dotyczących mody. Odpowiedzą na pytania: Jak sprawnie i bezpiecznie promować i sprzedawać w sieci, czego unikać oraz jak dbać o dane osobowe.
Ambasador marki, czyli jaki wpływ na kreowanie wyobrażenia marki wywiera wykorzystanie wizerunku znanej osoby? Korzyści i zagrożenia. Paulina Smaszcz-Kurzajewska.
Gala Polskiej Mody oraz pokazy handlowe
Nieodzowną częścią targów są pokazy najnowszych kolekcji odzieży. Pierwszego dnia, podczas wieczornej gali, przy akompaniamencie Anny Karwan zostaną zaprezentowane najnowsze trendy na sezon wiosna-lato 2019 oraz jesień-zima 2019/2020 przygotowane przez polskich producentów. Wydarzenie uświetni pokaz sukni autorstwa Agnieszki Światły. W trakcie drugiego dnia na wybiegu podczas pokazów handlowych, pojawią się modele i modelki, którzy zaprezentują najnowsze kolekcje wystawców. Goście będą mieli także okazję sprawdzić autorskie projekty studentów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu oraz Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu z Katedry Wzornictwa, którzy zaprezentują swoje prace dyplomowe. Pośród prac nie zabraknie kompilacji, które idealnie wpasowują się w aktualne klimaty mody. Uniwersalizm różnych stylów, akcesoriów mody, obuwia, toreb, konfekcji to współczesne podejście i spojrzenie na kompleksowość ubioru, którego wymagają klienci.
Moda oczami stylistek
Odnalezienie i wypracowanie własnego stylu może być inspirujące oraz stanowić duże wyzwanie dla osób poszukujących rozwiązań dla siebie. Dlatego to właśnie z myślą o takich gościach przygotowaliśmy spotkanie ze stylistkami z Novamoda.pl, które podzielą się sztuczkami i sekretami profesjonalistek. Osoby biorące udział
w spotkaniu dowiedzą się jak dobrać odpowiedni strój do sylwetki, jak wyeksponować zalety i ukryć mankamenty figury, a także, jakie kolory są najlepsze dla danego typu urody. Podczas konsultacji i wspólnych dyskusji ze stylistkami goście zostaną wprowadzeni w tajniki mody i piękna, dzięki czemu codzienne stylizacje
i tworzenie zestawów ubrań już nigdy więcej nie będzie sprawiać im problemu.
WYKŁAD „Jak prowadzić sklep z modą i zarabiać”
6.03.2019, godzina 12.00, stoisko numer 65, poziom 1
Wykład zostanie poprowadzony przez Panią mgr Annę Bombałę, która opowie o najważniejszych aspektach dotyczących prowadzenia sklepu z modą. W oparciu o swoje doświadczenie i specjalistyczną wiedzę odpowie na najważniejsze pytania takie jak:
Jak analizować koszty w sklepie?
Jak przygotowywać prosty rachunek zysków i kosztów co miesiąc?
Jak planować sprzedaż?
Czy wystarczy bilans raz do roku?
Czy opłaca się dzisiaj prowadzić sklep z modą?
Co jest lepsze: niedobory czy nadmiar towarów?
Bilet online na Targi Mody Poznań dla osób związanych z branżą mody jest bezpłatny. Właściciele sklepów, managerowie, marketingowcy, studenci uczelni kierunkowych, fotografowie, styliści, ilustratorzy otrzymują darmowy bilet wstępu po wcześniejszej rejestracji na stronie www.mtp24.pl. W wydarzeniu mogą wziąć udział także osoby niezwiązane z branżą fashion, jednak zobowiązane są do zakupu biletu.
Informacje dla zwiedzających
Targi Mody Poznań są organizowane na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w pawilonie PCC.
Tereny targowe są dostępne dla publiczności w dniach:
5-6.03.2019 (wtorek, środa) w godzinach 9.00-17.00
CZYNNE WEJŚCIA NA TEREN TARGÓW
• Wejście Wschodnie – ul. Głogowska,
• Brama od ul. Śniadeckich.
(org.)