Poseł Adam Szłapka z Nowoczesnej poinformował o sprawie wydatków spółki Centralny Port Komunikacyjny w pierwszej połowie 2021 roku wraz z wnioskiem o dostęp do informacji publicznej do CPK.
Przedstawiamy też wypowiedź przewodniczącego Nowoczesnej z konferencji:
„CPK to sztandarowa inwestycja PiS i w jej przypadku w szczególny sposób trzeba patrzeć rządzącym na ręce.
To inwestycja, która prawdopodobnie podzieli los takich gigantycznych projektów jak milion samochodów elektrycznych Morawieckiego, elektrownia w Ostrołęce czy budowa nowego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Ujawniłem już ogromne zarobki w CPK – 47 mln zł na wynagrodzenia w 2019 i 2020 roku.
Teraz okazuje się, że na same ekspertyzy i opracowania przez pół roku wydane będzie prawie 300 mln zł. Nie rozumiem dlaczego w spółce, która zatrudnia ponad 250 pracowników konieczne jest wydanie ponad 56 mln na świadczenie usług biznesowo-technicznych ds. zarządzania programem.
Będziemy o te sprawy dopytywać, jak również o koszty działań marketingowych prowadzonych przez spółkę, bo mamy poczucie, że jest to kolejny finansowy worek bez dna.”
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
„Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 1198) zwracam się z prośbą o udostępnienie następujących informacji:
- Liczba etatów dla pracowników marketingu lub/i komunikacji społecznej lub/i PR lub/i promocji w roku 2019, 2020 oraz stan na 1 czerwca 2021
- Łączne wynagrodzenie brutto dla pracowników marketingu lub/i komunikacji społecznej lub/i PR lub/i promocji w roku 2019, 2020 oraz stan na 1 czerwca 2021
- Wysokość budżetu przewidziana na prowadzenia zadań zleconych z obszaru marketingu lub/i komunikacji społecznej lub/i PR lub/i promocji w roku 2019, 2020 i 2021
- Wykaz zadań zleconych z obszaru marketingu lub/i komunikacji społecznej lub/i PR lub/i promocji w roku 2019, 2020 oraz do 1 czerwca 2021
Adam Szłapka”
Obok gigantycznych wynagrodzeń w Centralnym Porcie Komunikacyjnym (47 mln w latach 2019-2020) ogromne środki przeznaczane są na analizy, ekspertyzy i opracowania, których łączna wartość w samym 2021 roku (czyli przez 6 miesięcy) wyniosła prawie 300 milionów złotych.
Nazwa Postępowania | Wykonawca | Oferta wybrana | |
1. | Świadczenie usług biznesowo-technicznych ds. zintegrowanego zarządzania programem (Integrator) dla Centralnego Portu Komunikacyjnego sp. z o.o.EN: Provision of business and technical services for integrated program management (Integrator Program Manager, IPM) for Centralny Port Komunikacyjny sp. z o.o.; | CH2M HILL POLSKA LTD SP. Z O.O. ul. Marii Konopnickiej 31, 30- 302 Kraków, Polska |
56 357 989,24 zł |
2. | Opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla Projektu nr 00100017 „Budowa linii kolejowej nr 58 Łętownia – Rzeszów” | BBF sp. z o.o. ul. Dąbrowskiego 461, 60-451 Poznań, INGEROP Polska sp. z o.o. ul. Skierniewicka 14, lok. 2, 01-230 Warszawa SAFEGE S.A.S. ul. 15-27 rue du Port, Parc de I’lle 92022 Nanterre Cedex, Francja |
11 972 820,00 zł |
3. | Opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla Projektu pn.: „001000009 Budowa Węzła kolejowego CPK” | Egis Poland Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum ul. Domaniewska 39A 02-672 Warszawa Egis Rail S.A. – Partner Konsorcjum 168 et 170 avenue Thiers 69006 Lyon, Francja Jaf-Geotechnika Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum ul. Krótka 5 63-620 Trzcinica |
24 477 000,00 zł |
4. | Opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla Projektu nr 00100016 „Budowa linii kolejowych nr 267 i 268 na odc. Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa” | BBF sp. z o.o. ul. Dąbrowskiego 461, 60-451 Poznań |
18 548 400,00 zł |
5. | Opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla Zadania: „Budowa linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko” | Egis Poland Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum ul. Domaniewska 39A 02-672 Warszawa Egis Rail S.A. – Partner Konsorcjum 168 et 170 avenue Thiers 69006 Lyon, Francja Jaf-Geotechnika Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum ul. Krótka 5 63-620 Trzcinica |
24 778 965,00 zł |
6. | Opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu pn: „Budowa linii kolejowej nr 85 na odc. Łódź – Sieradz Północny i linii kolejowej nr 86 na odc. Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny” | Multiconsult Polska sp. z o.o. – Lider Konsorcjum ul. Bonifraterska 17 00-203 Warszawa Arcadis Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum 1 ul. Al. Jerozolimskie 142B 02-305 Warszawa Transprojekt Gdański Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum 2 ul. Zabytkowa 2 80-253 Gdańsk IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo sp. z o.o. – Partner Konsorcjum 3 ul. Ślężna 104/lok. 1 53-111 Wrocław |
46 920 810,00 zł |
7. | Opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla projektu „Budowa linii kolejowej na odc. Katowice – granica państwa – Ostrawa” | Egis Poland Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum ul. Domaniewska 39A 02-672 Warszawa Egis Rail S.A. – Partner Konsorcjum 168 et 170 avenue Thiers 69006 Lyon, Francja Jaf-Geotechnika Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum ul. Krótka 5 63-620 Trzcinica |
13 499 250,00 zł |
8. | Opracowanie dokumentacji przedprojektowej i dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla projektu nr 00100011 pn.: „Budowa tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu linii kolejowej nr 85 wraz z włączeniem w linię kolejową nr 14” | Biuro Projektów „Metroprojekt” Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum ul. Kosmatki 8 03-982 Warszawa Sud Architekt Polska Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum ul. Chmielna 25 00-021 Warszawa |
73 615 500,00 zł |
9. | Dostawa sprzętu komputerowego dla Centralnego Portu Komunikacyjnego w podziale na części: Część 3 i 4 | Intaris sp. z o.o. sp. k ul. Adama Mickiewicza 57 01-625 Warszawa |
330 451,80 zł |
Intaris sp. z o.o. sp. K | 1 311 241,50 zł | ||
10. | Dostawa sprzętu komputerowego dla Centralnego Portu Komunikacyjnego w podziale na części: Część 1 i 2 | Intaris sp. z o.o. sp. k ul. Adama Mickiewicza 57 01-625 Warszawa |
454 091,40 zł |
Intaris sp. z o.o. sp. k ul. Adama Mickiewicza 57 01-625 Warszawa |
741 468,60 zł | ||
11. | Opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla Zadania „Budowa linii kolejowych: nr 54 Trawniki – Krasnystaw i 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec” | Egis Poland Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum ul. Domaniewska 39A 02-672 Warszawa Egis Rail S.A. – Partner Konsorcjum 168 et 170 avenue Thiers 69006 Lyon, Francja Jaf-Geotechnika Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum ul. Krótka 5 63-620 Trzcinica |
23 955 359,46 zł |
RAZEM
|
296 963 347,00 zł |