LOT otwiera nowe sezonowe połączenie do Grecji.
Od 9 czerwca br. samoloty B737 MAX i B737-800 NG będą wykonywały rejsy między Warszawą a Korfu raz w tygodniu.
Grecka wyspa Korfu dołącza do siatki połączeń LOT-u.
Od 9 czerwca do 15 września br. LOT będzie obsługiwał połączenie z Warszawy na tę wyspę w każdą niedzielę. Nowoczesne Boeingi 737 wystartują z Warszawy o 8:15 i wylądują na Korfu o 11:40. Rejsem powrotnym pasażerowie polecą o 12:40 i o 14:00 wylądują na Lotnisku Chopina w Warszawie. Lot potrwa zaledwie nieco ponad 2 godziny.
Według danych ULC, w 2017 r. Grecja stała się najbardziej popularnym kierunkiem wakacyjnych podróży Polaków. Położone u wybrzeży morza Jońskiego Korfu to dla polskich turystów jeden z najchętniej wybieranych kierunków również w Grecji. Wyspa zachęca pięknymi plażami, lazurową wodą i śródziemnomorską kuchnią. Sporą część terenu pokrywają drzewa cytrusowe, gaje oliwne i winnice, dlatego uznawana jest również za najbardziej zieloną wyspę w kraju.
„Jesteśmy pewni, że nowe połączenie przypadnie do gustu tym, którzy szukają odpoczynku w basenie Morza Śródziemnego i po zaledwie dwóch godzinach podróży znajdą się na malowniczej wyspie Korfu” – mówi Robert Ludera, Dyrektor Działu Siatki Połączeń LOT-u. „Uruchamianie nowych połączeń nie byłoby możliwe, gdyby nie sukcesywne rozbudowywanie naszej floty średniego zasięgu. W tym roku LOT otrzyma aż dziewięć nowych Boeingów 737 MAX – tym samym w 2019 r. ich liczba wzrośnie do 14” – dodaje.
Pasażerowie LOT-u mogą dziś skorzystać z licznych połączeń do popularnych wakacyjnych destynacji np. do Tel Awiwu, Barcelony, Larnaki, Dubrownika, Zadaru, Puli i Splitu. Niedawno LOT ogłosił również inne sezonowe połączenie wakacyjne z Warszawy do Warny.
Połączenie na Korfu będzie wykonywane przez Boeingi 737, najczęściej w wersji MAX 8, a uzupełniająco także w wersji -800 NG na pokładach których znajduje się 186 foteli w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej.
LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Od początku 2016 r. realizuje strategię rentownego wzrostu, a większość z jej założeń zostało wypełnionych przed czasem. LOT stale rozwija swoją flotę. W grudniu ub. roku przewoźnik odebrał kolejne nowe samoloty: Boeinga 737 MAX 8 i cztery Embraery 190 (przewoźnik ma już w swojej flocie 34 Embraery czterech typów). Na ten rok zaplanowane są dostawy kolejnych dziewięciu B737 MAX, których liczba do końca tego roku wzrośnie do 14. Do końca tego roku do floty zostaną włączone cztery kolejne samoloty B787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba we flocie LOT-u zwiększy się do 15.
W ubiegłym roku przewoźnik przewiózł rekordową liczbę ponad 8,8 mln pasażerów, czyli o 2 mln więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje przekroczyć barierę 10 mln przewiezionych osób. LOT używa dziś na co dzień 80 nowoczesnych samolotów. Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie ponad 100 rozkładowych połączeń na trzech kontynentach.
(org.)