Choć to dopiero początek rywalizacji, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak już teraz nie dali szans rywalom w kategorii WRC 2 i wygrali wszystkie odcinki specjalne pierwszej pętli.
Załoga LOTOS Rally Team pokonała również duety w samochodach fabrycznych (WRC 2 Pro) i jest najszybszą wśród jadących samochodami klasy R5.
Dzień rozpoczął odcinek İçmeler 1, o długości 24,85 km. Kajetanowicz i Szczepaniak po wczorajszej wygranej próby po ulicach Marmaris wystartowali jako liderzy kategorii WRC 2 i dołożyli kolejne zwycięstwo oesowe, pokonując o 16,8 s duet Bulcia Wilkinson/Cretu (również Skoda Fabia R5) oraz o 39,3 s Gilla i Macnealla (Ford Fiesta R5 MK2). Na kolejnej próbie, Çetibeli 1 (38,15 km) nasz duet również pojechał bezbłędnie, finiszując z przewagą 10,2 s nad Bulacią. Trójkę tym razem uzupełnili Solberg i Minor-Petrasko (+17,0 s, Skoda Fabia R5). Czwarty z rzędu wygrany odcinek specjalny to próba Ula 1 (16,57 km), gdzie Polacy pokonali o 3,8 s Solberga i o 6,4 s Bulacię.
Po czterech odcinkach Kajetanowicz i Szczepaniak mają 41,8 s przewagi nad duetem Bulacia Wilkinson/Cretu. Kolejne miejsca w czołowej piątce zajmują Solberg i Minor-Petrasko (+1:06,8 s), Bostanci/Vatansever (+3:33,0 s, Ford Fiesta R5) oraz Gill/Macneall (+3:53,1 s).
– Jesteśmy po pierwszej pętli, bardzo trudnej, liczącej aż 80 kilometrów. Wiedzieliśmy o tym, że ten rajd jest wymagający. Nawet samochody WRC mają trudności. Wygraliśmy wszystkie odcinki specjalne, łącznie z wczorajszym. To fantastyczne uczucie! Wczorajszy odcinek był mini-rajdem, zupełnie innym niż te, które pokonaliśmy dziś. Każdy dzień jest kompletnie inny. Ten rajd jest jak loteria. Nie obyło się bez błędów, niestety przebiliśmy opony. Droga jest bardzo zniszczona. Nawet na prostej trasie trzeba jechać slalomem, by omijać kamienie. Musimy utrzymać koncentrację i liczyć na łut szczęścia. Na razie wykonujemy dobrą pracę – powiedział Kajetan Kajetanowicz.
Rajd Turcji 2019 – nieoficjalna klasyfikacja WRC 2 po OS4 (TOP 10):
1. K. Kajetanowicz/M. Szczepaniak (Polska, Skoda Fabia R5) 1:04:17,7 s
2. M. Bulacia Wilkinson/F. Cretu (Boliwia/Argentyna, Skoda Fabia R5) +41,8 s
3. H. Solberg/I. Minor-Petrasko (Norwegia/Austria, Skoda Fabia R5) +1:06,8 s
4. M. Bostanci/O. Vatansever (Turcja, Ford Fiesta R5) +3:33,0 s
5. G. Gill/G. Macneall (Indie/Australia, Ford Fiesta R5 MK2) +3:53,1 s
6. D. Salvi/H. Magalhães (Portugalia, Skoda Fabi R5) +4:48,6 s
7. B. Cukurova/V. Bostanci (Turcja, Skoda Fabia R5) +5:04,5 s
8. B. Banaz/B. Erdener (Ford Fiesta R5) +5:10,6 s
9. F. Andolfi/E. Inglesi (Włochy, Skoda Fabia R5) +5:41,9 s
10. D. Fahri/B. Gücenmez (Cypr/Turcja, Skoda Fabia R5) +7:09,4 s.
11. runda Rajdowych Mistrzostw Świata, Rajdu Turcji 2019 już trwa. Wśród 17 samochodów klasy R5 widniejących na liście zgłoszeń jest także Skoda Fabia R5, którą rywalizować będą Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak.
Rajd Turcji słynie z wyjątkowo trudnych odcinków specjalnych, które są wyzwaniem zarówno dla zawodników, jak i dla samochodów, od których wymaga się niezwykłej wytrzymałości. Już w pierwszym dniu zapoznania z rozkopaną trasą załogi napotykały wielkie głazy. Nadzianie się na taki kamień podczas rywalizacji może skutkować przebitą oponą lub nawet urwanym kołem.
– Rajd Turcji to wyjątkowe wyzwanie nie tylko dla załogi, ale także dla rajdówki. Po Rajdzie Niemiec długo analizowaliśmy jakim autem pojedziemy i zdecydowaliśmy się na Skodę Fabię R5. Wybór jest nieprzypadkowy. To auto sprawdzone i dużo wytrzymalsze. Rajd Turcji charakteryzuje się kamienistymi i piaszczystymi szutrami, a Skoda świetnie sobie radzi na tego rodzaju drogach. Volkswagen Polo GTI R5 jest stosunkowo nowym autem i nie wszystko jeszcze jest w nim dopracowane na 100%, stąd nasza decyzja. Każdy samochód jest inny, dlatego staramy się dostosowywać możliwości samochodu do odcinków specjalnych z którymi przyjdzie nam się zmierzyć. W dalszym ciągu walczymy o punkty i chcemy przejechać wszystkie odcinki specjalne, dostarczając naszym kibicom niezapomnianych emocji – powiedział Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.
Rajd Turcji odbędzie się w dniach 12-15 września. Ostatnim rajdem pokonanym przez ten duet był Rajd Niemiec, który przejechali Volkswagenem Polo GTI R5. Załoga LOTOS Rally Team po czterech wymagających dniach rywalizacji i dziewiętnastu odcinkach specjalnych stanęła na podium, zdobywając trzecie miejsce w klasyfikacji WRC 2. Tym razem Kajetanowicz i Szczepaniak będą musieli zmierzyć się z siedemnastoma odcinkami specjalnymi o łącznej długości ponad 300 km.
(org.)