W najbliższy czwartek, 22 sierpnia, rozpocznie się Rajd Niemiec.
To dziesiąta runda Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC).
Rajd Niemiec jest rozgrywany na nawierzchniach asfaltowych, betonowych oraz wśród winnic i na terenach wojskowego poligonu. Kajetan Kajetanowicz kontynuuje rywalizację w kategorii WRC2, w której w tym roku już dwa razy ukończył rajdy, stając na podium. Ustronianin, pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, jest już po testach swojego samochodu rajdowego.
Dla duetu LOTOS Rally Team będzie to drugi wspólny start w niemieckich zawodach. Tegoroczna stawka liczy blisko sześćdziesiąt zgłoszonych załóg, z czego ponad połowa rywalizować będzie w samochodach bliźniaczej klasy R5! Kajetanowicz i Szczepaniak będą jedynymi reprezentantami naszego kraju. Do walki na trudnych technicznie odcinkach specjalnych pojadą Volkswagenem Polo GTI R5, którym startowali w pierwszych dwóch tegorocznych rajdach.
– Za nami dwa dni długich i kompleksowych testów samochodu. Mam nadzieję, że odczucia podczas rajdu będą podobne do tych z testów, które były naprawdę dobre. Teraz w pełni koncentrujemy się już na samych zawodach. Czeka nas trochę zmian względem ubiegłorocznej edycji. Organizatorzy przygotowali nowe odcinki. To zawsze był trudny rajd, z rozciągniętymi dniami rywalizacji. W samą sobotę pokonamy łącznie blisko 160 kilometrów, w tym dwa przejazdy najdłuższego, charakterystycznego i wyjątkowego w tym w rajdzie odcinka Panzerplatte, mierzącego ponad 41 kilometrów! Podekscytowani i jak zwykle zmotywowani wyczekujemy już startu. Wiem, że z nami będzie na miejscu wielu kibiców z Polski — a to dla mnie bardzo ważne – komentuje Kajetan Kajetanowicz, kierowca LOTOS Rally Team.
Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. W czwartek (22.08) o 10:00 rozpocznie się shakedown (St. Wendeler Land, 5,20 km), po którym o 19:08 ruszy pierwsza próba rajdu – SSS St. Wendeler Land (5,20 km). Na piątek zaplanowano trzy odcinki specjalne, pokonywane dwukrotnie w pętlach, przedzielonych serwisem: Stein und Wein (19,44 km, godz. 10:14 i 15:42), Mittelmosel (22,00 km, godz. 11:08 i 16:36) oraz Wadern-Weiskirchen (9,27 km, godz. 12:43 i 18:11). Łącznie etap liczy 106,62 km.
Sobota będzie najdłuższym dniem rajdu, na który złoży się łącznie osiem odcinków specjalnych. Do godzin południowych załogi rywalizować będą na próbach Freisen (14,78 km, godz. 8:09 i 11:09) oraz Römerstraße (12,28 km, godz. 9:12 i 12:12). Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:53) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:31). Długość etapu to 157,92 km.
Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km.
Po trzech rajdach w tym sezonie Kajetanowicz jest na wysokim, szóstym miejscu w klasyfikacji sezonowej WRC2, z dorobkiem 33 punktów. Liderem jest Meksykanin Benito Guerra (69 punktów i cztery rajdy), za nim są Francuz Pierre-Louis Loubet (63 pkt, cztery rajdy), Rosjanin Nikołaj Griazin (63 pkt, pięć rajdów), Norweg Ole Christian Veiby (50 pkt, pięć rajdów) i Takamoto Katsuta (47 pkt, siedem rajdów). Do klasyfikacji końcowej pod uwagę branych jest najlepszych sześć z siedmiu wyników.
Kajetanowicz wybrał samochód na Rajd Niemiec
Decyzję o wyborze rajdówki na to wydarzenie Kajetan Kajetanowicz odłożył po przeprowadzeniu dokładnych testów samochodu. Ostatecznie załoga wróci do rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata w Volkswagenie Polo GTI R5!
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w Rajdzie Niemiec odbywającym się w ramach Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC 2 pojadą Volkswagenem Polo GTI R5. Asfaltowy Rajd Niemiec będzie wymagający, ale po sprawdzeniu samochodu podczas testów, Kajetan jest dobrej myśli.
– Jesteśmy po dwóch dniach udanych testów, sprawdziliśmy bardzo dużo: opony, nastawienia amortyzatorów i dyfrów. W trakcie testów mieliśmy zmienną pogodę, co też jest dobre, bo daje poczucie pewności, że jesteśmy przygotowani na różne warunki – powiedział Kajetan Kajetanowicz, zawodnik LOTOS Rally Team.
Rajd Niemiec odbędzie się w dniach 22-25 sierpnia. Będzie to już czwarty start Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka w tym sezonie w WRC 2. Ostatnim rajdem pokonanym przez ten duet był Rajd Sardynii, który przejechali Skodą Fabią R5. Załoga LOTOS Rally Team po czterech wymagających dniach rywalizacji i dziewiętnastu odcinkach specjalnych finiszowała na drugiej pozycji w kategorii WRC 2!
Organizatorzy Rajdu Niemiec przygotowali dla zawodników 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 340 kilometrów. Jedną z wizytówek tego wydarzenia są wąskie trasy przebiegające wśród winnic z wieloma nawrotami. Kierowcy nie mogą sobie tam pozwolić nawet na najmniejszy błąd. To też wielkie wyzwanie dla hamulców, które są poddane ogromnym przeciążeniom. Tłumy kibiców z pewnością pojawią się na kultowym odcinku Panzerplatte, rozgrywanym na wojskowym poligonie. Drogi są tam szerokie, jednak na ich krawędziach ustawione są tzw. hinkelsteiny, czyli betonowe bloki, które przeznaczone były do zatrzymywania czołgów. Jak zwykle ważną rolę odegra pogoda oraz odpowiedni dobór opon.
(org.)