„Nowe plemię” Margaret to pierwszy kawałek Rak’n’Roll Music – muzyki, która powstaje jako podziękowanie za wpłaty na rzecz Fundacji Rak’n’Roll.
Klip do piosenki został nagrany w formacie wertykalnym i z wykorzystaniem efektu AR, wpisując się w trendy mediów społecznościowych – głównego kanału akcji.
Rak’n’Roll Music to ruch, w ramach którego artyści zbierają pieniądze na rzecz Fundacji Rak’n’Roll, a w podziękowaniu za zaangażowanie w facebookową zbiórkę tworzą nowy utwór. W pierwszą odsłonę akcji włączyła się Margaret. Dziś opublikowała „Nowe plemię” – swoją najnowszą piosenkę i wyraz wdzięczności za wszystkie wpłaty wspierające działania fundacji, która już od 10 lat pomaga chorym na raka leczyć się godnie, żyć dobrze i z radością.
– Jest moc! Rak’n’Roll Music inicjowaliśmy w innej rzeczywistości, chcąc tworzyć muzyczny ruch na rzecz pomocy chorym na raka. Premiera pierwszego utworu przypada na trudny czas dla nas wszystkich. Nowe okoliczności jeszcze jaskrawiej pokazują sens wspólnego działania i moc muzyki, która pomaga przetrwać trudne chwile. Ten pierwszy kawałek powstał dzięki zaangażowaniu każdego z Was. To Wasza muzyka. A my, dzięki Waszym datkom możemy pomagać naszym Podopiecznym przejść przez trudne chwile choroby. Za to oraz za mnóstwo dobrej energii przesłanej naszym Podopiecznym ogromnie dziękujemy. To jest właśnie prawdziwa siła nowego gatunku muzyki, dlatego… gramy dalej! – komentuje Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll.
Rak’n’Roll Music to ruch, który żyje przede wszystkim na Facebooku, gdzie powstają zbiórki, dlatego teledysk do piosenki został nagrany w formacie 9:16 dopasowanym do ekranów smartfonów. Wyprodukowany przez Papaya Films klip, wykorzystuje także efekt rozszerzonej rzeczywistości, który powstał dzięki zaangażowaniu niemieckiego artysty Adriana Steckeweha, znanego szerzej jako Omega.C. Specjalny filtr AR widoczny w teledysku zostanie wkrótce udostępniony wszystkim użytkownikom Instagrama.
– Projekt Rak’n’Roll Music jest innowacyjny z kilku powodów. Po pierwsze, dzięki social mediom, udało nam się zaangażować ludzi do współtworzenia tej akcji. Po drugie, teledyski są kręcone w pionie – ich naturalnym środowiskiem jest więc ekran telefonu. Po trzecie, w teledyskach użyte będą maski AR, których każdy będzie mógł użyć i stać się częścią społeczności pomagających sobie ludzi. Cieszę się, że Facebook Creative Shop mógł być częścią tego projektu i pomóc w jego realizacji. Z niecierpliwością czekam na premiery kolejnych teledysków – dodaje Gosia Nierodzinska, Creative Strategist, Facebook & Instagram.
Rak’n’Roll Music to projekt długofalowy. Po Margaret do akcji zostaną zaproszeni kolejni artyści, którzy przejmą rozpoczętą zbiórkę pieniędzy i stworzą kolejne utwory, aby wesprzeć działania fundacji.
– Dzięki kochani! Przede wszystkim za wszystkie wpłaty, ale też za mega dawkę pozytywnej energii. Właśnie takich, dobrych impulsów wysyłajmy w świat jak najwięcej, bo to one pomagają przejść przez trudne chwile! – komentuje Margaret i zapowiada kolejny etap akcji: Teraz mikrofon i zbiórkę, jak w sztafecie, przekazuję dalej. Stay tuned po więcej raknrollowych brzmień!
Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
Zmieniamy schematy myślenia o chorobie nowotworowej i działamy na rzecz poprawy jakości życia chorych. Pomagamy przechodzić przez raka: leczyć się godnie, żyć dobrze i z radością. Tworzymy programy, które są odpowiedzią na luki w systemie, a dotyczą potrzeb chorych i ich bliskich. Mówimy o raku rzeczowo i odważnie, przełamujemy tabu, uświadamiamy. Udało nam się stworzyć nową jakość w sposobie mówienia o chorobie w przestrzeni publicznej.
Wobec rosnącej skali problemu, utrudniamy życie rakowi. Działamy na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień.
Fundacja Rak’n’Roll powstała w październiku 2009 roku z inicjatywy Magdy Prokopowicz, która po swoich doświadczeniach z chorobą onkologiczną chciała pomóc ludziom w podobnej sytuacji.