Od dzisiaj LOT obsługuje połączenie z Lotniska Chopina do stolicy Lego, a jednocześnie jednego z najważniejszych ośrodków biznesowych w Danii, przez cały tydzień (w tym od poniedziałku do piątku dwa razy dziennie).
Billund to lotnisko obsługujące kilka miast w Jutlandii (w Zachodniej Danii), m.in. Esbjerg, Herning, Silkeborg, Horsens i Odense. W jego bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się park rozrywki Legoland zbudowany z 65 mln klocków. Żaden inny park tematyczny w Europie nie posiada międzynarodowego lotniska położonego tak blisko.
Pasażerowie pierwszego rejsu to stypendyści program „Skrzydła” Caritasu, który adresowany jest do dzieci i młodzieży z małych miejscowości, które osiągają dobre wyniki w nauce i angażują się w akcje charytatywne. – Naszym celem wspólnie z Caritasem jest zainspirowanie tych dzieci do dalszej aktywności i zmotywowanie do nauki. Mamy nadzieję, że ta podróż będzie dla dzieci niezapomnianym, dodającym skrzydeł przeżyciem i motywacją do dalszego odkrywania świata – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT-u.
Od dzisiaj rejsy LOT-u między Warszawą a Billund LOT odbywają się od poniedziałku do piątku dwa razy dziennie, co daje pasażerom dużą elastyczność w planowaniu podróży. W soboty i niedziele, kiedy zapotrzebowanie na połączenia jest mniejsze, do dyspozycji pasażerów będzie jeden rejs w ciągu dnia.
Podróż między Warszawą i Billund trwa ok. 1 godz. 40 minut. Trasę będą obsługiwać – w zależności od zapotrzebowania – samoloty Embraer 170 i 175. Pierwszy ma na pokładzie 70, a drugi 82 fotele (w trzech klasach podróży).
Rejsy odbywają według następującego rozkładu:
W poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki
WAW 08:20 – BLL 10:00
BLL 10:35 – WAW 12:20
WAW 17:30 – BLL 19:10
BLL 19:50 – WAW 21:35
W soboty w ofercie jest tylko rejs poranny, a w niedziele popołudniowy
Ten rozkład daje pasażerom najatrakcyjniejsze na rynku połączenie między Billund a miastami w Europie Środkowo-Wschodniej, na Bałkanach, w Azji Centralnej, na Dalekim Wschodzie i Ameryce Północnej – np. Krakowem, Kijowem, Charkowem, Wilnem, Moskwą, Bukaresztem, Zagrzebiem, Astaną, Pekinem, Tokio, Seulem, Singapurem, Nowym Jorkiem, Chicago i Los Angeles. Rozkład zapewnia jednocześnie pasażerom z wielu miast Europy Środkowo-Wschodniej i Azji podróż do Billund z dogodną przesiadką (zwykle w przeciągu mniej niż 2 godz.) na Lotnisku Chopina w Warszawie.
Z Zachodniej Danii pochodzą znane w Polsce marki, np. Lego, JYSK, Arla, Velux, DONG Energy, Bang&Olufsen i Ecco. Wiele z nich ma swoje przedstawicielstwa w naszym kraju. Billund jest jednym z ważniejszych ośrodków biznesowych i naukowych w Skandynawii. Południowa Jutlandia to jeden z obszarów o najwyższym PKB na głowę w Skandynawii. W Zachodniej Danii mieszka kilkadziesiąt tysięcy Polaków.
LOT sprzedaje bilety na pięć własnych kierunków w Skandynawii. Oprócz Billund sa to: Kopenhaga, Sztokholm, Göteborg i Oslo. Najnowsza oferta skierowana jest zarówno do pasażerów biznesowych, dla których polski przewoźnik ma atrakcyjne taryfy w klasach biznes i ekonomicznej premium, jak też podróżujących w celach turystycznych w klasie ekonomicznej.
Uruchomienie połączenia między Warszawą a Billund to element realizacji strategii rentownego wzrostu LOT-u na lata 2016-2020, którą konsekwentnie wdraża polski przewoźnik. Zgodnie z jej założeniami, LOT planuje stać się linią pierwszego wyboru nie tylko dla pasażerów podróżujących z Polski, ale również z innych krajów regionu.
LOT ma dziś w swojej rozkładowej ofercie 101 połączeń. Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie ponad 60 bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark.
LOT dysponuje dziś ponad 70 nowoczesnymi samolotami. W ciągu ostatniego tygodnia do floty dołączyły dwa wąskokadłubowe Boeingi 737 MAX 8 i jeden szerokokadłubowy Boeing 787-9 Dreamliner (dwa z nich w specjalnym biało-czerwonym malowaniu).
W ub. roku LOT przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik zakłada przewiezienie ok. 9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć pułap 10 mln. LOT zatrudnia dziś prawie 3 tys. osób w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.
(org.)