Kajetan Kajetanowicz, pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, po raz szósty z rzędu wygrał Rajd Barbórka!
Kierowca LOTOS Rally Team był najszybszy na trzech z czterech rozegranych odcinków specjalnych i ponownie nie dał szans rywalom. Ustronianin wystartował w Warszawie Fordem Fiestą klasy WRC, jako podziękowanie dla partnerów i kibiców za tegoroczne wsparcie w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Walka rozegrała się na dwóch przejazdach prób Autodrom Bemowo i Tor Modlin. Choć dla Kajetanowicza był to dopiero drugi start w tym samochodzie, z odcinka na odcinek jechał coraz szybciej, nabierając kolejnych doświadczeń w aucie klasy WRC. To jego szósta wygrana, dzięki której wyrównał rekord Tomasza Kuchara. Jako pierwszy w historii zrobił to szósty raz z rzędu.
– Fantastyczne uczucie, bo było to wielkie wyzwanie. Niewiele ludzi wie jak trudne dla mnie. Nie jest łatwo raz w roku wsiadać do tego samochodu i opanować go w 100%. Cieszę się, że tu jesteśmy i zwyciężamy po raz szósty z rzędu, do tej pory nikt nie osiągnął czegoś takiego. Choć temperatura była bardzo niska, naszą rywalizację obserwowały tłumy kibiców, za co im dziękuję. Gratulacje dla Miko Marczyka, był bardzo szybki i zrobił dobrą robotę. Przed nami jeszcze Kryterium Asów na Karowej, musimy utrzymać koncentrację – podsumował kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.
Kajetanowicz i Szczepaniak królami Karowej! Załoga LOTOS Rally Team wygrywa Kryterium Asów!
Po wygraniu klasyfikacji generalnej Rajdu Barbórka załoga LOTOS Rally Team nie miała sobie równych także na Kryterium Asów. Legendarne zmagania na ulicy Karowej toczyły się w równych warunkach i na suchej nawierzchni, przy głośnym dopingu tłumu fanów. Dla Kajetana Kajetanowicza jest to już siódme zwycięstwo, pierwsze w karierze z pilotem Maciejem Szczepaniakiem.
Kajetanowicz pokonał próbę o długości 2,1 km w czasie 1 minuty, 54 sekund i 41 setnych. Na drugiej pozycji sklasyfikowano duet Marczyk / Gospodarczyk (+0,97 s.), trzecie miejsce zajęli Byśkiniewicz i Jędraszek (+3,69 s.), podobnie jak w klasyfikacji Rajdu Barbórka.
– Czuję się świetnie. Im rzadziej startuję w naszym kraju, tym bardziej zależy mi na dobrej postawie i zadowoleniu kibiców. To dla mnie bardzo ważny dzień i te zwycięstwa są podziękowaniem dla partnerów, członków zespołu LOTOS Rally Team i wszystkich fanów. Karowa co roku zaskakuje warunkami, za każdym razem jest inna przyczepność, która przenosi się na czas. W tym roku było bardzo przyczepnie i w niektórych miejscach być może pojechałem trochę za ostrożnie. Jestem zadowolony, bo chciałem się dobrze zaprezentować. Wygraliśmy rajd, wygraliśmy Karową, po raz kolejny. To wymarzony koniec sezonu – podsumował kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.
– Kilka lat tutaj nie startowałem i to zawsze szczególny czas, gdy można wziąć udział w Barbórce. Po pierwsze, jest tu wyjątkowa atmosfera i kibice. Po drugie, gdy startuje się poza Polską, to jedyna możliwość, aby zaprezentować się w kraju. Z ogromną przyjemnością z niej skorzystałem. Kończymy znakomity sezon WRC2, debiutancki dla Kajetana, w którym wygrywał odcinki z załogami fabrycznymi. Pomimo braku doświadczenia w tych rajdach wykorzystywał swoją wiedzę, talent i doświadczenie. Te wyniki zaskakiwały wszystkich i czasami również nas samych – dodał Maciej Szczepaniak, pilot Kajetanowicza.
Rajd Barbórka 2018 – Kryterium Asów na Karowej (TOP10):
1. Kajetanowicz / Szczepaniak (Ford Fiesta WRC) 1:54,41 s.
2. Marczyk / Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) +0,97 s.
3. Byśkiniewicz / Jędraszek (Hyundai i20 R5) +2,72 s.
4. Oleksowicz / Sienkiewicz (Subaru Impreza GT) +5,09 s.
5. Kuchar / Dymurski (Peugeot 208 RX) +6,04 s.
6. Grzesiński / Tutaj (Ford Fiesta VS) +6,22 s.
7. Chuchała / Rozwadowski (Subaru Impreza STI) +6,41 s.
8. Ratajczyk / Szcześniak (Mitsubishi Lancer EVO X) +7,29 s.
9. Gryc / Kuśnierz (Ford Fiesta R5) +9,09 s.
10. Terlikowski / Grabski (Mitsubishi Lancer Evo X) +9,18 s.
Rajd Barbórka 2018 – oficjalna klasyfikacja (TOP10):
1. Kajetanowicz / Szczepaniak (Ford Fiesta WRC) 17:48,92 s.
2. Marczyk / Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) +4,18 s.
3. Byśkiniewicz / Jędraszek (Hyundai i20 R5) +33,59 s.
4. Ratajczyk / Szcześniak (Mitsubishi Lancer EVO X) +34,66 s.
5. Kuchar / Dymurski (Peugeot 208 RX) +37,58 s.
6. Chuchała / Rozwadowski (Subaru Impreza STI) +42,18 s.
7. Oleksowicz / Sienkiewicz (Subaru Impreza GT) +47,57 s.
8. Bouffier / Panseri (Ford Fiesta Proto) +55,51 s.
9. Brzeziński / Obuchowski (Ford Fiesta Proto) +56,66 s.
10. Grzesiński / Tutaj (Ford Fiesta VS) +1:00,76 s.
(org.)