Jaka jest najchętniej kupowana turystyczna pamiątka z Łodzi?
Z czym nasze miasto kojarzy się turystom odwiedzającym Łódzką Informację Turystyczną?
Lipiec i początek sierpnia to niezwykle intensywny okres w działalności informacji turystycznej przy Piotrkowskiej 28. Od początku wakacji odwiedziło centrum 9800 osób (w tym 629 gości zagranicznych), co stanowi 72% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku.
„Rzeczywiście, wakacje pozytywnie zaskoczyły nas jeśli chodzi o ilość gości odwiedzających Łódzką Informację Turystyczną. Czasami mam wrażenie, że brakuje nam już miejsca na obsługę kolejnych turystów spragnionych informacji” – mówi Hubert Koper, kierownik ŁIT – „Co mnie cieszy to, że cały czas utrzymujemy wysoki stopień zadowolenia z naszych usług odwiedzających potwierdzonych ocenami w wizytówce Google (średnia 4,7 w pięciostopniowej skali) i bardzo wiele osób podkreśla szeroki wybór pamiątek związanych z Łodzią”.
W ofercie ŁIT jest obecnie ponad 300 produktów związanych z miastem – począwszy od tych oczywistych jak magnesy, kubki czy breloki, po te nieco bardziej oryginalne jak rajstopy z łódzkimi wizerunkami, jedwabne poszetki do garnituru z łódzkimi muralami czy pocztówki wypełnione herbatą z pozdrowieniami z tego miasta.
„Samych magnesów w ofercie jest ponad 100 wzorów – są magnesy zdjęciowe, rzeźbione, z grafiką na szkle, w formie spinnerów, czy z porcelany. Absolutnym bestsellerem są jednak maskotki z Misiem Uszatkiem, które są w naszej ofercie w 3 różnych rozmiarach i w kilku zestawach ubraniowych – od tradycyjnej piżamki po specjalnie zaprojektowaną koszulkę z łódzkim herbem – dodaje Piotr Miłek, informator turystyczny i projektant części sprzedawanych gadżetów – „generalnie Miś Uszatek sprzedaje się na wszystkim – mamy w ofercie magnesy, kubeczki, książki w tym reprint oryginalnego wydania autorstwa Czesława Janczarskiego – twórcy postaci Uszatka, portfele, ołówki czy zakładki filcowe do książek”. Dużą popularnością cieszą się również autorskie koszulki z łódzkimi motywami.
Choć punkt nie jest klasyczną księgarnią to posiada też w ofercie kilkanaście wydawnictw dedykowanych Łodzi. Są przewodniki łódzkie, albumy ze zdjęciami, publikacja po daniach kuchni łódzkiej oraz wydawnictwa specjalistyczne opowiadające w atrakcyjny sposób o dziejach rodzin przemysłowych Scheiblerów, Poznańskich czy Geyerów, budowniczych potęgi przemysłowej Łodzi. Jedną z nowości wydawniczych, która weszła na rynek kilka dni temu jest niezwykle praktyczny przewodnik po województwie łódzkim pt.: „Łódzkie dla każdego” pokazujące 63 atrakcje i 10 tras zwiedzania z najciekawszymi miejscami wartymi do odwiedzenia w regionie i jego stolicy.
„Łódź najczęściej turystom kojarzy się z fabrykami i włókiennictwem, przemysłem filmowym w tym właśnie z Misiem Uszatkiem, architekturą secesyjną i eklektyczną czy ulicą Piotrkowską i to wszystko znajduje swoje odzwierciedlenie w ofercie pamiątek z naszego miasta” – dodaje Koper.