Robert Kubica wystąpi w 6-godzinnym wyścigu na włoskiej Imoli.
Na przełomie lutego i marca odbyła się pierwsza runda Długodystansowych Mistrzostw Świata 2024.
W 1812 km Kataru WEC (World Endurance Championship) wystąpił Robert Kubica – Polak jechał w załodze #83 za kierownicą żółtego Ferrari 499P. Na torze Losail kierowca ten spędził w samochodzie ponad 3,5 z blisko 10 godzin rywalizacji i pomógł w zajęciu przez AF Corse piątego miejsca. Teraz pora na pierwsze w tym sezonie zmagania w Europie.
Druga runda tegorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata odbędzie się na torze Imola we Włoszech. Na piątek zaplanowane są dwie sesje treningowe (12:00 i 17:15), a trzecia odbędzie się w sobotę (11:10). Również w sobotę, o godzinie 14:45 rozpoczną się kwalifikacje, natomiast główny wyścig toczyć się będzie w niedzielę w godzinach 13:00 – 19:00.
Drugie miejsce AF Corse z Robertem Kubicą w kwalifikacjach przed jutrzejszym 6H Imola.
Nowe wyzwanie dla TOYOTA GAZOO Racing
Druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) odbędzie się 21 kwietnia na nowym dla serii włoskim torze Imola. Podczas sześciogodzinnego wyścigu dwie Toyoty GR010 HYBRID zmierzą się z rywalami w walce o zwycięstwo w najszybszej klasie Hypercar.
TOYOTA GAZOO Racing, po inauguracji sezonu WEC w Katarze w zeszłym miesiącu, jedzie do Włoch z drugą pozycją w klasyfikacji Mistrzostw Świata Producentów WEC. Zespół wywiózł z Bliskiego Wschodu cenne punkty i teraz jest zdeterminowany, by wrócić na pozycję liderów.
Wyścig 6 Hours of Imola będzie pierwszą okazją dla TOYOTA GAZOO Racing do rywalizacji na 4,909-kilometrowym torze Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari. Obiekt, położony około 40 km na południowy wschód od Bolonii w regionie Emilia-Romania, zastąpił Autodromo Nazionale di Monza Monza, który przechodzi renowację.
Imola, otwarta w 1953 roku, stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych torów w sportach motorowych. Wyścigi długodystansowe odbywały się tu trzykrotnie. Ostatni raz w 1984 roku podczas wyścigu 1000 Kilometres di Imola, rozgrywanego w ramach serii Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych.
Po 40-letniej nieobecności w wyścigach długodystansowych najwyższej rangi Imola będzie gospodarzem zaciętej bitwy między 19 autami klasy Hypercar. Chociaż jest to nowy tor dla zespołu Toyoty, to większość jego kierowców startowała na nim już wcześniej.
Kierowca Toyoty GR010 HYBRID z nr 8 Ryo Hirakawa jest ostatnim zwycięzcą, który triumfował na Imoli w wyścigu European Le Mans Series (ELMS) w 2016 roku. Kolega Hirakawy z załogi – Brendon Hartley – odwiedził ten tor tylko raz, w 2013 roku podczas rundy ELMS. Z kolei kierowcy Toyoty GR010 HYBRID z nr 7 Kamui Kobayashi i Nyck de Vries wygrywali tu wyścigi formuły juniorskiej na początku swojej kariery. Jedynymi członkami zespołu, którzy nie ścigali się wcześniej na Imoli, są Mike Conway (GR010 HYBRID z nr 7) i Sébastien Buemi (GR010 HYBRID z nr 8).
„Nie mogę się doczekać ponownego wyścigu na Imoli i powrotu za kierownicę GR010 HYBRID. Sporo ścigałem się we Włoszech jako młody kierowca, więc dobrze znam ten tor i wygrywałem tam wyścigi. Zwycięstwo w ten weekend na nowym dla naszego samochodu torze będzie wyzwaniem, ale ciężko pracujemy aby uzyskać jak najlepszy wynik”. – mówi Kamui Kobayashi, dyrektor zespołu TOYOTA GAZOO Racing w FIA WEC.
Intensywny program przygotowań do głównego wyścigu rozpocznie się w piątek 19 kwietnia od dwóch 90-minutowych sesji treningowych. Kwalifikacje samochodów klasy Hypercar odbędą się w sobotę o 15:25 i ustawią stawkę na polach startowych do 6 Hours of Imola. Wyścig rozpocznie się o 13:00 w niedzielę 21 kwietnia.
“Jak zawsze kluczem będzie mocny start w treningach i szybkie znalezienie dobrego kierunku ustawień w GR010 HYBRID, a następnie czysty wyścig, wykorzystujący nasze doświadczenie i ducha zespołu” – dodaje Kobayashi.