MOTOSPORT

43. Rajd Polskie Safari. Maciej Giemza i Rafał Marton zwycięzcami. Hołowczyc poza rajdem

Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Giemza i Krysiak najszybsi w Przasnyszu!

43. Rajd Polskie Safari zakończył się dla zawodników Polaris Polska Racing Team podwójnym zwycięstwem. W klasyfikacji generalnej oraz w klasie SSV Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych triumfował Maciej Giemza i Rafał Marton, a z kolei II rundę Mistrzostw Polski w Rajdach Baja wygrał Adam Krysiak.

Tegoroczna edycja Rajdu Polskie Safari zafundowała zawodnikom cały przekrój zjawisk atmosferycznych , a co za tym idzie także pełną plejadę rozmaitych warunków na trasie. Sobotni, 24-kilometrowy prolog, rozgrywany był w niesamowitym kurzu i bardzo wysokich temperaturach. Wiele załóg miało problem, by wykorzystać potencjał swoich pojazdów, ponieważ widoczność była znikoma. Z kolei niedziela, już od wczesnych godzin porannych, przywitała uczestników deszczem, a gdy w południe pojawiła się nadzieja na poprawę pogody, szybko została rozwiana przez porywisty wiatr i silne opady deszczu. To jednak, w odróżnieniu od kurzu, nie przeszkodziło zawodnikom w rywalizacji na najwyższym poziomie.

Trasa była bardziej wyścigowa niż rajdowa, momentami było naprawdę szybko. Bardzo się cieszę, że udało mi się utrzymać wysokie tempo przez wszystkie 6 odcinków, co zaowocowało trzecim z rzędu zwycięstwem w tym rajdzie – mówi zdobywca pierwszego miejsca MPRB Adam Krysiak

Z niewielkimi problemami technicznymi zmagała się na początku zwycięska załoga w klasie SSV – Maciej Giemza i Rafał Marton. Po trzech pierwszych odcinkach utrzymywali się na drugiej pozycji. Na szczęście 45 minutowy serwis pozwolił serwisantom dokonać potrzebnych zmian w Polarisie RZR Pro R i załoga Giemza / Marton mogła wyruszyć na trasy  

– W pierwszej połowie rajdu mieliśmy drobne problemy, które zabierały nam cenne sekundy, co w świetny sposób wykorzystywali rywale. Natomiast po kilku zmianach w aucie na 3 ostatnie odcinki specjalne ruszyliśmy z nastawieniem na pełen atak i to się opłaciło. Wygraliśmy te oesy, z czego 2 w klasyfikacji generalnej rajdu i rzutem na taśmę wskoczyliśmy na 1 miejsce w klasie SSV oraz w klasyfikacji generalnej całego rajdu, wygrywając tym samym z autami najwyższej kategorii Ultimate – cieszy się Maciej Giemza

Zwycięstwo w Przasnyszu utwierdza rajdowy zespół Polaris Polska na pierwszym miejscu w klasyfikacji rocznej Mistrzostw. Były motocyklista nie zapomina, że na jego sukces składa się praca wszystkich członków Teamu.

– Ogromne podziękowania dla Naszego zespołu, który wykonuje masę pracy – czasem niewidocznej gołym okiem – żebyśmy ja i mój pilot mogli skupić się w 100% na ściganiu. Dziękuję osobom, które sprawiły, że start w tym rajdzie był możliwy – dodaje kierowca.

Michał Kościuszko wraz z Arturem Kordalą przez cały rajd utrzymywali świetne tempo i poza ostatnim, niedzielnym odcinkiem plasowali się za każdym razem w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej. Łączny czas przejazdów pozwoliłby załodze na zdobycie II miejsca zarówno w klasie SSV jak i generalce. Niestety 20-minutowa kara sprawiła, że zawodnicy nie mogli cieszyć się z miejsca na podium. Zespół zapowiedział odwołanie od decyzji sędziów.

Na mecie w Przasnyszu nie pojawili się Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja. Ubiegłoroczni zwycięzcy mieli drobne problemy techniczne już w sobotę wieczorem, a na niedzielnej, porannej pętli ostatecznie wycofali się z walki.

Adam Krysiak (fot. pras.)

Następna runda Mistrzostw Polski odbędzie się już za niecały miesiąc w Szczecinie podczas rajdu Baja Poland.

RMPST / FIA CEZ

Klasyfikacja Generalna

  1. Maciej Giemza / Rafał Marton Polaris RZR Pro R
  2. Michał Małuszyński / Julita Małuszyńska Mini John Cooper Works Rally 
  3. Adam Kuś / Dmytro Tsyro Grally OT3

Grupa Ultimate

  1. Michał Małuszyński / Julita Małuszyńska Mini John Cooper Works Rally
  2. Frantisek Brutovsky / Josef Radina Ford F-150 Evo+
  3. Tomasz Baranowski / Konrad Dudziński Toyota Hilux

Grupa Stock

  1. Grzegorz Szwagrzyk / Grzegorz Konczak Mitsubishi Pajero
  2. Paweł Wojtczak / Michał Gąsiorowski Mitsubishi Pajero
  3. Andrzej Kalitowicz / Ernest Górecki Dacia Duster

Grupa Challenger

  1. Adam Kuś / Dmytro Tsyro Grally OT3

Grupa SSV

  1. Maciej Giemza / Rafał Marton Polaris RZR Pro R
  2. Karol Lenkiewicz / Dominik Ragiel Can-Am Maverick X3
  3. Grzegorz Mikuła / Piotr Szczygieł Can-Am Maverick X3

Klasyfikacja Sponsorska

  1. NAC Rally Team
  2. AF Motorsport
  3. AKPOL Recycling

RPPST

Klasyfikacja Generalna

  1. Emil Bożek / Jarosław Szylkowski Can-Am Maverick
  2. Tomasz Piluch / Marcin Pawłowski Mitsubishi Pajero

Grupa S2

  1. Tomasz Piluch / Marcin Pawłowski Mitsubishi Pajero

Grupa SSV

  1. Emil Bożek / Jarosław Szylkowski Can-Am Maverick

MPRB

Grupa Q4 (quady)

  1. Adam Krysiak Polaris Scrambler
  2. Piotr Michalak Polaris Scrambler 1000S 

Grupa M (motocykle)

  1. Krzysztof Jarmuż KTM |EXC
  2. Bartłomiej Tabin KTM EXC 
  3. Grzegorz Kołodziej KTM 450 EXC-F 

Grupa Q2 (Quady z napędem na jedną oś)

  1. Marek Łój Yamaha Raptor 700

PPRB

Grupa Q4 (quady)

  1. Kamil Baszczyński Polaris Scrambler
  2. Przemysław Majerski Polaris Scrambler 1000 S
  3. Tymon Baszczyński Polaris Scrambler

Grupa M (motocykle)

  1. Marcin Ługowski KTM EXC
  2. Przemysław Kreft KTM EXC
  3. Marcin Prokurat Aprilia RXV 550

Grupa Baja Promo ATV

  1. Jakub Lenkiewicz Can-Am Renegade

Grupa Baja Promo ADV 

  1. Marcin Fliciński Husqvarna 701 Enduro
  2. Michał Brzozowski Suzuki V-Storm 800 DE
  3. Katarzyna Kulik Suzuki DRZ 400

PBSSVR

Klasyfikacja generalna

  1. Mateusz Bania / Michał Bania Polaris RZR Pro R
  2. Mateusz Matczak Polaris RZR RS1
  3. Gedas Kalinauskas / Povalis Ignatavicius Can-Am Maverick X3

Grupa SSV Polaris

  1. Mateusz Bania / Michał Bania Polaris RZR Pro R
  2. Mateusz Matczak Polaris RZR RS1

Grupa SSV Can-Am

  1. Gedas Kalinauskas / Povalis Ignatavicius Can-Am Maverick X3
  2. Mariusz Ludian / Sebastian Tyra BRP Maverick
Pokaż więcej

redakcja

Kronika24.pl - TYLKO najważniejsze informacje z Polski i ze świata!

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button