Zawody HERO Challenge 2020. Jak przygotować się do ekstremalnego wyścigu? TEASER TRASY

HERO Challenge 2020

Odliczanie do pierwszej, historycznej rundy zawodów HERO Challenge wkracza w końcową fazę.

Już za 10 dni, 250 uczestników stanie na stracie dwudniowych, ekstremalnych zawodów, a o ich losie zadecydują nie tylko nabyte umiejętności i kondycja, ale również to, jak przygotowali się do wyścigu.

HERO Challenge to połączenie najcięższych elementów z najbardziej wymagających dyscyplin – technicznych podjazdów i stromych zjazdów, przejazdów „na dziko” przez las, ogromnych sekcji głazów, szybkich odcinków Cross Country, przejazdów przez głęboki piach na torze MX oraz wymagających odcinków SuperEnduro czy klasycznych sekcji Enduro…

Połączenie Hard Enduro, klasycznego Enduro, Cross Country, SuperEnduro i piaszczystego toru Motocross już na pierwszych zakrętach oddzieli chłopców od prawdziwych mężczyzn!

Na trasie zawodów znajdzie się wszystko o czym fani ekstremalnej jazdy mogą zamarzyć – strome i techniczne zjazdy oraz podjazdy, przejazdy „na dziko” przez las, ogromne sekcje głazów, szybkie odcinki Cross Country, przejazdy przez głęboki piach na torze Motocross, wymagające odcinki SuperEnduro i klasyczne sekcje Enduro…

Aby nieco podsycić Wasz apetyt przygotowano dla Was krótki helmetcam*, na którym znajdziecie mały przedsmak wrześniowego wycisku:

*Jest to podgląd na niewielką część trasy, wytyczonej jeszcze „na dziko” – jej finalna wersja na razie pozostanie owiana tajemnicą.

O co więc należy zadbać przez zawodami, aby podczas wyścigów na tak zróżnicowanym terenie dać z siebie wszystko?

Jak przygotować maszynę?

Twój motocykl musi być w pełni sprawny i gotowy na naprawdę konkretny wycisk – w końcu czeka go karkołomna, sześciogodzinna jazda w niezwykle trudnym terenie.
Przeserwisuj go więc od A do Z – zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc.

Podłoże zawodów HERO Challenge będzie bardzo zróżnicowane – piach, ziemia, śliskie korzenie czy luźne kamienie… Dopasowanie odpowiednich opon będzie zatem stanowić kluczowy aspekt na trudnych sekcjach.

Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.

Paliwo – zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.

Co spakować na zawody?

Pamiętaj, że codziennie czeka Cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia.
Podstawa to plecak z systemem hydratacyjnym – przed Tobą co najmniej 2,5 – 3 godzin jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik. Dużym ułatwieniem będzie system podpięcia hydratacji do kasku.
Przy trasie zlokalizowany będzie również bufet z wodą oraz napojami hipotonicznymi, gdzie będziesz mógł uzupełnić ich zapas.

Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans bez utraty sił, a co za tym idzie – tempa jazdy.
Na terenie zawodów zlokalizowane będzie stoisko naszego partnera, firmy NUTREND, na którym można nabyć jego produkty oraz zapoznać się z pełną ofertą serii Enduro.

W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana.

Warto również zabrać ze sobą:

– podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki.
– zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą – zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas.
– chusteczki do wytarcia gogli – bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody.
– zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania.
– zapasowe gogle – jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie „W” miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one dużo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia /mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche/.
– zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca – w przypadku, gdy nie używasz tzw. „klamek niełamiących się”.

Poza w/w zaopatrzeniem, warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humoru, porcję porządnego nastawienia oraz garść zasad fair play, o których mamy nadzieję każdy będzie pamiętać w trakcie zawodów ?.

Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów (11-12 września), podczas której należy odebrać pakiety startowe oraz o pełnym harmonogramie wydarzenia:

Harmonogram zawodów:

11 września – piątek:

18:00 – 20:00 – rejestracja w biurze zawodów

12 września – sobota:

8:00 – 10:00 – rejestracja w biurze zawodów
9:30 – 12:00 – PROLOG / 1 okrążenie /
13:00 – start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
15:00 – koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
16:00 – start wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
18:30 – koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters

13 września – niedziela:

9:00 – start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
11:30 – koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
12:30 – start wyścigu PRO, Expert, Exper Masters
15:30 – koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
16:30 – dekoracja zwycięzców / TOP3 każdej kategorii /

Exit mobile version