Jeżdżący Mitsubishi Lancerem EVO IV Daniel Stawiarski pewnie zwyciężył w wyścigu górskim 4/5 Rundzie GSMP Stronie Śląskie – Czarna Góra.
Stoczył przez dwa dni pasjonującą walkę z Piotrem Parysem (Ford Fiesta, Tradepol Sonax Racing Team), który ostatecznie zajął drugie miejsce i trzecim Waldemarem Kluzą. Identycznie podzielono punkty za „generalkę” 6 Rundy GSMP.
Do niedzielnej odsłony wyścigu wystartowało 51 kierowców, o wielkim pechu może mówić Michał Ratajczyk, którego Mitsubishi Lancer dwukrotnie ulegał awariom, pozbawiając byłego Mistrza Polski punktów za obie Rundy GSMP.
Niedzielna część wyścigu – 6 Runda GSMP przebiegała bez żadnych komplikacji, jeśli nie liczyć awarii i jednej drobnej kolizji kierowcy z betonowymi zabezpieczeniami trasy. W drugim podjeździe treningowym Stawiarski pobił podczas pierwszego podjazdu treningowego swój własny rekord trasy z soboty, jadą 1:25,284. Różnice między nim a Piotrem Parysem w poszczególnych podjazdach treningowych i wyścigowych wynosiły 0,2 – 0,3 sekundy! I kiedy zdawało się, że bicie rekordów ma swój kres, podczas pierwszego podjazdu wyścigowego kierowca Lancera pojechał jeszcze szybciej, osiągając czas 1:25,262 (średnia prędkość 117 km/h). Na podsumwanie dnia, w drugim podjeździe wyścigowym Stawiarski zszedł poniżej magicznej bariery 1:25 s i na mecie na przełęczy Puchaczówka pojawił się wynik 1:24 317.
Wyścig Górski Stronie Śląskie – Czarna Góra zorganizował najmłodszy klub zrzeszony w Polskim Związku Motorowym – Auto Moto Klub Kłodzko powstał w 2018 roku.
Wynik dwudniowych zmagań i w poszczególnych klasach i kategoriach:
Kl. 12a Tomasz Morawiec Fiat 126p, Kl. 11 Jarosław Zawadzki Fiar Seicento, Kl. 10c Arkadiusz Borczyk Honda Civic, Kl. 10b Janusz Jania, Kl. 10a Jacek Madziara Subaru Impreza 555, Kl. 5b Artur Gaść Honda Integra Type R, Kl. 5a Maciej Serafin Renault Clio, Kl. 4a Krzysztof Dereń Mitsubishi Lancer, Kl. 3b Roman Baran Mitsubishi Lancer, Kl. 3a Piotr Parys Ford Fiesta, Kl. 2b Bartłomiej Madziara BMW E 36 M3, Kl. 1 Daniel Stawiarski, Kategoria FWD Gabriel Kubit, Kategoria RWD Bartłomiej Madziara, Grupa E0 Artur Gaść Honda Integra, Kat. Narodowa Jacek Madziara (Subaru Impreza 555 klasyfikacja sponsorska Tradepol Sonax Team (Mariusz Stec, Piotr Parys)
Czarna Góra – 6 rekordów trasy
52 zawodników stanęło na starcie 5 Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Już w podjazdach treningowych udało się pobić rekord trasy z 2013.
Podjazdy treningowe przyniosły niespodziewane emocje. Najpierw Christian Zaleski zdemolował swoje Porsche 911. Wypadek wyglądał bardzo groźnie: samochód z dużą prędkością wpadł do rowu a następnie poszybował na drugą stronę drogi lądując na dachu. Na szczęście kierowcy nic się nie stało. W kolejnym podjeździe treningowym na trasie prawie w tym samym miejscu znów pojawiła się czerwona flaga po tym, jak Sebastian Stec po krótkim locie wylądował poza drogą. I tym razem kierowcy nic się nie stało, a samochód po szybkiej naprawie nadawał się do startu w podjazdach wyścigowych.
Kolejne, tym razem pozytywne emocje przyniósł trzeci podjazd treningowy. Rekord trasy z 2013 (Tomasz Nagórski, 1:28,121) pobił Piotr Parys (Ford Fiesta), osiągając 1:27,638. Kierowca z Tradepol Sonax Team cieszył się swoim sukcesem ok. 2 minut, kiedy to na mecie nie zameldował się Daniel Stawiarski (Mitsubishi Lancer) z czasem 1:27,571.
Piotr Parys w pierwszym podjeździe wyścigowym znów poprawił rekord, jadąc 1:26,707 i znów wynik przebił Stawiarski, z czasem 1:26,625. I kiedy już wydawało się, że szybciej pojechać się nie da, Parys pojechał jeszcze szybciej – 1:26,134. Riposta Stawiarskiego była natychmiastowa; kierowca złamał barierę 1:26 i wygrał z czasem 1:25,327. Liczącą 2770 metrów trasę pokonał ze średnią prędkością 117 km/h.
W klasyfikacji generalnej 5 Rundy GSMP zwyciężył Daniel Stawiarski, przed Piotrem Parysem i Waldemarem Kluzą.
Za plecami czołówki „generalki” w klasach i kategoriach specjalnych toczyła się równie zacięta walka. Po raz kolejny klasą samą w sobie okazał się Gabriel Kubit (Honda Integra) zwyciężając wszystkie pojazdy aut z napędem na przednią oś. Tylko jeden podjazd treningowy oddał rywalowi Bartłomiej Madziara (BMW E 36 M3), który wygrał klasyfikację aut napędzanych na tylną oś (RWD) oraz klasę 2b. W 3a tryumfował Piotr Parys, 3 b padło łupem weterana, Romana Barana. W gr. 4 wygrał Krzysztof Dereń (Mitsubishi Lancer).
Bardzo mocna grupa 5 także podzielona była na dwie klasy. W 5a zwyciężył Maciej Serafin (Renault Clio) a w kl. 5b Wojciech Socha.
W narodowej grupie 10 (samochody z utraconą homologacją międzynarodową) wygranymi w klasach podzielili się Jacek Madziara (Subaru Impreza 555), Janusz Jania (Honda Integra) i Arkadiusz Borczyk (Honda Civic).
W dedykowanej Fatom Seicento i Cinquecento Gr. 11 tryumfował Jarosław Zawadzki a wśród kierowców Fiatów 126 (Gr. 12) Tomasz Morawiec. I na koniec jeszcze jedna klasyfikacja: Grupa E 0 dedykowana kierowcom dopiero rozpoczynającym swoją wyścigową karierę. W tym gronie najlepszym wynikiem popisał się Artur Gaść.
Wyścig był okazją do przeprowadzenia akcji charytatywnej. Jeden ze sponsorów zawodów, firma Turbo Julita zorganizowała sprzedaż unikatowych pamiątek motorsportowych; zysk ze sprzedaży przekazany będzie na wsparcie leczenia małej Amelii, chorującej na rzadką chorobę SMA – rdzeniowy zanik mięśni. Startujący w wyścigu zawodnicy przyłączyli się – po raz kolejny, do akcji „Stop pijanym kierowcom”.