WSMP 2021. W pucharach wygrywają faworyci. Triumfatorzy w wyścigu Endurance

Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Jakub Dwernicki (Porsche 911 GT3 Cup) wygrał niedzielny wyścig sprinterski w rywalizacji najszybszych aut.

W rozgrywanych w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski pucharach markowych triumfowali faworyci, a kierowcy z Polski z dobrej strony zaprezentowali się w Swift Cup Europe.

Niedziela na Torze Poznań upłynęła pod znakiem rywalizacji w wyścigach sprinterskich. W zależności od kategorii ścigano się na dystansie 20 lub 25 minut. Niesamowitych emocji dostarczył wyścig, w którym rywalizują auta kategorii GT3, TCR oraz Radicale. Najlepiej wśród najszybszych samochodów spisał się Jakub Dwernicki w Porsche 911 GT3 Cup, który miał dobry start do wyścigu, a następnie kontrolował tempo i nie stracił koncentracji podczas wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Odniósł on zwycięstwo w ramach kategorii D4 Porsche, a o 0,2 sekundy wyprzedził Ivana Soltysa i o blisko 1,5 sekundy Tomasza Magdziarza. W D4 +3500 kolejne zwycięstwo w sezonie odniósł Sebastian Mielcarek (Lamborghini Huracan), a w D4 3500 z sukcesu cieszył się Łukasz Stolarczyk (Audi RS3 LMS).

Litwin Julius Skirmantas (Honda Civic) wygrał niedzielny sprint w D4 2000, wyprzedzając Katarzynę Terlikowską (Honda Civic) i Filipa Zagórskiego (Renault Clio). Katarzyna Sakowska była najszybsza w D4 2000 NA, a 25 punktów na swoj konto zapisał Błażej Wojciechowski (Radical SR8), startujący w D5 +2000.

Zwycięstwa faworytów

W Toyota Racing Cup znów oglądaliśmy fantastyczną walkę trójki pretendentów do tytułu. Ze starcia zwycięsko wyszedł Dawid Czarnik, który odniósł drugie zwycięstwo w sezonie. Na drugim miejscu finiszował Kacper Osek, a trzeci był Jacek Jurecki. W Mazda MX-5 Cup Poland czwarty raz w tym roku wygrał Krzysztof Ratajczak, a tuż za nim finiszowali startujacy gościnnie kierowca rajdowy Łukasz Byśkiniewicz oraz Marcin Fedder.

Piotr Ławski drugi raz w lipcu triumfował w Trofeo di Serie, a niedzielny wyścig wygrał ze sporą przewagą nad Dawidem Dziwokiem i Rafałem Gawkowskim. W DN 1, czyli klasie dla Kii Picanto, najszybszy po raz trzeci w sezonie był Sławomir Spławski. W DN 2 trzecie zwycięstwo w sezonie odniósł Krystian Ciesiółka.

Lipcowy weekend WSMP był wyjątkowy dla zawodników Maluch Trophy. Ten puchar obchodzi właśnie 10-lecie, a kierowcy dostarczyli fantastycznych emocji. Marek Kurzętkowski po zaciętej walce pokonał Jacka Chojnackiego w DN 3-0, a trzecie miejsce zajął Henryk Pinis. W DN 3-1 czwarty raz w tym sezonie triumfował Mirosław Janduła, a podium uzupełnili Maciej Wielgosz i Tomasz Koza.

Wyścigowy weekend na Torze Poznań uatrakcyjnili kierowcy z Haigo ADAC Historic Cup, a także Swift Cup Europe, w którym rywalizują kierowcy z Austrii, Polski i Węgier. Po wizycie w Polsce najwięcej powodów do zadowolenia ma Węgier Attila Bucsi, który wygrał dwa wyścigi, a raz był trzeci. Z polskich zawodników najlepiej zaprezentowali się Maciej Banaś, który raz był drugi, a raz piąty oraz Aleks Sówka, który był raz piąty i dwa razy szósty.

Piąta i szósta runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski odbędzie się w dniach 10-12 września na Torze Poznań.

WSMP 2021. Magdziarz i Mielcarek triumfują w lipcowym wyścigu Endurance, emocje w pucharach

Tomasz Magdziarz i Sebastian Mielcarek (Porsche 911 GT3 Cup) wygrali lipcowy wyścig Endurance, który był punktem kulminacyjnym soboty na Torze Poznań. W wyścigach sprinterskich rywalizacja była zacięta, a Maciej Banaś był bliski wygranej w Swift Cup Europe.

Aż 32 auta stanęły na starcie wyścigu Endurance. Tym razem przez cały wyścig panowały stabilne warunki, kierowcy rywalizowali na suchym torze, a do tego obyło się bez incydentów wyścigowych – samochód bezpieczeństwa pojawił się na torze tylko raz, i to na krótko.

Najlepiej na dystansie dwóch godzin spisali się Tomasz Magdziarz i Sebastian Mielcarek w Porsche 911 GT3 Cup, którzy jechali solidnym tempem, dokonali perfekcyjnej zmiany i unikali kłopotów. Na mecie mieli 28 sekund przewagi nad duetem Lewandowskich w Lamborghini Huracanie oraz niespełna 40 sekund nad Bernacikiem i Soltysem w Porsche 911 GT3. Wszyscy startowali w najmocniejszej kategorii D4 +3500.

Zwycięstwo w D4 2000 odnieśli Łaszkiewicz z Tomczakiem (BMW E30), a w D4 1400 najszybsi byli Strozik z Borakiem (Fiat SC). Pełną pulę punktów w D5 +2000 dostali Zielonka z Litwinem (Radical SR3), a w D4 3500 duet Franek-Franek (Audi RS3 LMS). Najszybszymi przedstawicielami 318IS Cup PL byli Skrzek z Mirowskim, Stachowiak z Dębickim wygrali w ramach Ecumaster Super S Cup, a Fedder z Grzybowskim wśród Mazd MX-5.

Banaś blisko zwycięstwa w Swift Cup Europe

Oprócz wyścigu długodystansowego rywalizowano o punkty w biegach sprinterskich, a także w ramach zagranicznych pucharów. Kibice mogli podziwiać klasyczne auta z HAIGO ADAC Historic Cup, a także dopingować polskich kierowców startujących w Swift Cup Europe. Sobotni wyścig wygrał Węgier Attila Bucsi, drugi po świetnej jeździe był Maciej Banaś, a trzeci Węgier Gergo Baldi.

Emocji nie zabrakło w krajowych pucharach. W Ecumaster Super S Cup po raz drugi w sezonie wygrał Adam Dębicki i na półmetku rywalizacji jest liderem klasyfikacji generalnej cyklu. W sobotę finiszował z przewagą 2,5 sekundy nad Jakubem Kojderem, a trzeci Adrian Lewandowski stracił do triumfatora 3,5 sekundy.

W najliczniejszym z pucharów, czyli 318IS Cup PL, Michał Całek przez cały sobotni wyścig skutecznie bronił się przed napierającym Marcinem Lempertem, a wygrał z przewagą zaledwie 0,457 sekundy nad obrońcą tytułu. Trzecie miejsce zajął Karol Wyka, który w tym sezonie każdy wyścig kończył na podium i wyrasta na faworyta do końcowego triumfu.

W Toyota Racing Cup trzech kierowców stoczyło pasjonujący bój o zwycięstwo. Ostatecznie najszybszy okazał się Dawid Czarnik, a na podium stanęli jeszcze Kacper Osek i Jacek Jurecki. W Mazda MX-5 Cup Poland trzecie zwycięstwo w sezonie odniósł Krzysztof Ratajczak i umocnił się na prowadzeniu w cyklu. W sobotę drugie miejsce zajął Marcin Fedder, a trzeci był startujący gościnnie Łukasz Byśkiniewicz. Z kolei w obchodzącym 10. rocznicę Maluch Trophy triumfowali Jacek Chojnacki w DN 3-0 i Mirosław Janduła w DN 3-1.

Emocji nie brakowało także w wyścigach sprinterskich wśród najmocniejszych aut. Kategorię D4 Porsche wygrał Maciej Bernacik (Porsche 911 GT3), w D4 +3500 najszybszy był Sebastian Mielcarek (Lamborghini Huracan), w D4 3500 Tomasz Rzepecki (VW Golf GTI TCR), a w D5 +2000 Jacek Zielonka (Radical SR3). W D4 2000 trzeci w sezonie triumf w sezonie Bartosza Walkowiaka (BMW E90), a w D4 2000 NA najszybsza była Katarzyna Terlikowska (Honda Civic).

Exit mobile version