
Kajetan Kajetanowicz zakończył przygotowania do Rajdu Safari.
Wraz z Maciejem Szczepaniakiem ma za sobą dzień testowy, podczas którego sprawdził samochód na kenijskich bezdrożach. Legendarna runda mistrzostw świata rusza już w czwartek.
Start sezonu w wykonaniu Kajetanowicza i Szczepaniaka zbliża się wielkimi krokami. Duet O. Rally Team po długiej podróży przybył do Afryki i z całym zespołem od razu wziął się do pracy, aby jak najlepiej wykorzystać czas pozostały do rozpoczęcia Rajdu Safari. Kenijska runda, w której Kajetanowicz i Szczepaniak już trzykrotnie wygrywali swoją kategorię, zdecydowanie jest jedną z najbardziej ikonicznych w kalendarzu mistrzostw świata.
Po sesjach testowych w Europie, na śniegu i szutrze, Kajetanowicz sprawdził swój nowy samochód – Toyotę GR Yaris Rally2 – w kenijskich, niezwykle wymagających warunkach. Wskazany przez organizatorów odcinek, w przeszłości wykorzystywany jako oficjalny shakedown, pełny dziur i podbić, w połączeniu z wszechobecnym kurzem oraz upałem pozwolił poczuć to, co w dużo większej skali czeka na załogi już za kilka dni.
– Rozpoczynanie sezonu mistrzostw świata od tak trudnego rajdu w nowym samochodzie na pewno nie ułatwia zadania, ale jesteśmy po pierwsze dobrej myśli, a po drugie odbyliśmy udane testy. Pokonywany odcinek był adekwatny do tego, co nas czeka w trakcie rajdu. Może nie było zbyt dużo kamieni, natomiast nie brakowało fesh-feshu i podbić. Oczywiście te sekcje nie odzwierciedlają wszystkiego, co przed nami, ale na pewno jesteśmy lepiej przygotowani.
– Safari to bardzo wymagający rajd przede wszystkim dla sprzętu, ale też dla załóg. Kondycyjnie nie będzie łatwo. Wkładam dużo wysiłku, być może trochę za dużo, w prowadzenie auta i to przynosi później trochę większe zmęczenie na koniec dnia. Będziemy ścigać się na wysokościach ponad 2000 m n.p.m. Na odcinku Loldia mamy nawet 2,5 tys., do tego zakręt w zakręt, tlenu jest mniej i nie ma kiedy złapać więcej oddechu. Prognozowane są też wysokie temperatury, więc czeka nas wielka przeprawa.
– Cieszę się, że ten sezon zaczynamy z polskim tunerem Rallylab Technology. Można powiedzieć, że jesteśmy już teraz w pełni polskim zespołem w WRC, co też nas motywuje dodatkowo, choć nigdy tej motywacji mi nie brakowało. Już wkrótce będę mógł znowu robić to, co kocham – powiedział Kajetan Kajetanowicz.
Poniedziałek i wtorek przeznaczono na rekonesans z trasą. Kajetanowicz i Szczepaniak spędzą w cywilnym samochodzie po kilkanaście godzin dziennie, aby poznać to, co w tym roku czeka ich w trakcie rywalizacji. Nietypowo, bowiem już w środę, odbędzie się odcinek testowy. Natomiast rajd rozpocznie się oficjalnie w czwartek.
Na liście zgłoszeń afrykańskiego klasyka widnieje 39 załóg. Jedna trzecia z nich powalczy z Kajetanowiczem i Szczepaniakiem o punkty w kategorii WRC2 Challenger. Organizator zaplanował 21 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 380 kilometrów.
Kajetanowicz odsłonił barwy samochodu. Postawił na dynamizm i elegancję
Kajetan Kajetanowicz, który po raz kolejny powalczy na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata, przedstawił barwy swojego nowego samochodu. Toyota GR Yaris Rally2 kierowcy O. Rally Team ubierze się w połączenie elegancji i dynamiki.
Dla Kajetana Kajetanowicza będzie to już ósmy sezon spędzony w światowym czempionacie. Kierowca Rally Team nadal będzie tworzyć załogę z Maciejem Szczepaniakiem. W 2025 roku nie zabraknie jednak ujawnionych już wcześniej nowości. Tą najważniejszą będzie samochód. Najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy wsiada w Toyotę GR Yaris Rally2. Przygotowaniem auta zajmie się polski tuner Rallylab Technology. Pierwszy start zapowiedziano przy okazji marcowego Rajdu Safari.
Kajetanowicz ogłaszając plany i przesiadkę do nowej rajdówki, jej malowanie pozostawił na pewien czas w tajemnicy. Dzisiaj, po stopniowaniu napięcia w mediach społecznościowych, wreszcie ogłosił wyczekiwane przez kibiców barwy Toyoty GR Yaris Rally2. Rajdowy mistrz, który w dniu prezentacji tegorocznego oklejenia świętuje urodziny, zrobił prezent swoim fanom – na aucie umieścił dynamiczne kolory, nadające mu jeszcze bardziej agresywnego charakteru.
Ustronianin zwykł zaskakiwać swoich sympatyków i nigdy nie stronił od nietuzinkowych projektów oklejenia. Barwy, jakie prezentował w ostatnich sezonach, były minimalistyczne i pozbawione jaskrawych odcieni. Często stawiał na eleganckie i nieoczywiste wybory – srebrny połączony z czernią (2022), beż (2023) czy brąz (2024). Zwłaszcza malowanie z sezonu 2023, w którym zdobył tytuł mistrza świata WRC2 Challenger, było żywo komentowane przez media i kibiców na całym świecie.
W tym roku Kajetanowicz postanowił jednak przełamać dominację elegancji i prostoty, dodając do projektu dawkę dynamizmu i energii. Toyota ubrana zostanie w połączenie szarości i czerni przywołujące na myśl tajemniczą, księżycową aurę, a jej szybki i agresywny charakter podkreślą nie tylko dynamiczne kształty i przejścia, ale również znacząca domieszka czerwieni i niebieskiego. Te dwa kolory pojawiały się już w przeszłości na samochodach trzykrotnego mistrza Europy, a w symbolice jeden związany jest z energią, szybkością i pasją, natomiast drugi to zaufanie, spokój i niezawodność. Połączenie miłości do rajdów, ambicji i bezpieczeństwa odpowiada postawie i wartościom, jakie reprezentuje Kajetanowicz oraz partnerzy całego Rally Team. Na samochodzie nie brakuje również biało-czerwonych akcentów, podkreślających narodową tożsamość zespołu.
– Mam nadzieję, że barwy nowej Toyoty przypadną rajdowym fanom do gustu. Samochód ma więcej kolorów i dynamiczne wstawki, z którymi wygląda jeszcze bardziej agresywnie. Posiada też znaczące biało-czerwone akcenty, podkreślające wyjątkowo silną w tym roku, narodową tożsamość całego O. Rally Team. Już wkrótce zmotywowana polska ekipa zainauguruje tegoroczny sezon w mistrzostwach świata.
– Naszym pierwszym startem będzie Rajd Safari. Choć to piekielnie wymagająca i totalnie nieprzewidywalna runda WRC, lubię ją – motywują mnie trudne wyzwania. Jestem ciekaw, jak nowy samochód w barwach na sezon 2025 zaprezentuje się na trasach, a zwłaszcza pośród egzotycznej przyrody Afryki – powiedział Kajetan Kajetanowicz.
Tegoroczna edycja Safari odbędzie się w dniach 20-23 marca. Zgłoszone załogi będą miały do pokonania 21 przepełnionych pułapkami odcinków specjalnych o łącznej długości prawie 385 kilometrów.