WRC. Rajd Portugalii. Dobry start Kajetanowicza, jest wiceliderem WRC2 Challenger

Rajdowe Mistrzostwa Świata

Krótkim superoesem wytyczonym nad brzegiem Oceanu Atlantyckiego ruszyła rywalizacja w Rajdzie Portugalii.

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak uzyskali na otwarcie drugi czas w WRC2 Challenger.

Po uroczystej ceremonii startu, zlokalizowanej u podnóża starego miasta w Coimbrze, załogi przeniosły się do położonego nad wodami Oceanu Atlantyckiego Figueira da Foz. Na ulicach tej miejscowości wytyczono krótką, ale niełatwą technicznie próbę. Stopień jej trudności zwiększył fakt, że na asfaltowej nawierzchni walczono samochodami wyposażonymi w szutrowe zawieszenie i opony.

Kajetanowicz i Szczepaniak na niespełna 3-kilometrowym oesie wykręcili drugi czas w WRC2 Challenger oraz czwarty w WRC2. Załoga O. Rally Team zostawiła w pokonanym polu ponad 30 rywali ze swojej kategorii.

– Rozpoczęliśmy rajd od odcinka asfaltowego przejechanego na szutrowym zawieszeniu, więc samochód był bardzo miękki. Utwardziliśmy go trochę klikami, ale i tak zachowywał się nie najlepiej. Natomiast wszyscy mieliśmy tak samo. W tym momencie zajmujemy drugie miejsce w Challengerze, gdzie mamy bardzo mocną ekipę – blisko 40 samochodów, więc jest z kim się ścigać. Właściwa rywalizacja zaczyna się jutro. Przed nami bardzo długi dzień. Z hotelu wyjedziemy o 6:30, a wrócimy około 22:00. Mamy do przejechania dystans porównywalny z całą rundą mistrzostw Polski i to z bardzo krótkimi przerwami na serwis, podczas których i tak ze względu na ograniczenia nie można zrobić zbyt wiele. Będzie to więc bardzo wymagający dzień, jeden z najtrudniejszych w mojej karierze. Wszystkich rywali czeka to samo, trzeba znaleźć kompromis. Cały czas próbuję dopasować samochód do siebie. To mój drugi rajd w Toyocie i choć wiem, że powinienem trochę bardziej w siebie uwierzyć, to patrzę na to realnie. Nie jestem w stanie przeskoczyć wszystkiego, skoro ścigam się z zawodnikami, którzy doskonale znają swoje auta. Ale jestem tutaj i cieszę się, że potrafimy walczyć z najlepszymi kierowcami na świecie – mówił po pierwszym odcinku specjalnym Kajetan Kajetanowicz.

Rajd Portugalii 2025 – nieoficjalne wyniki WRC2 Challenger po OS 1:

1. Dapra/Beltrame (Škoda Fabia RS Rally2) 2:23,7
2. Kajetanowicz/Szczepaniak (Toyota GR Yaris Rally2) +1,0
3. Korhonen/Viinikka (Toyota GR Yaris Rally2) +1,8
4. L. Rossel/Mercoiret (Citroën C3 Rally2) +2,8
5. Linnamäe/Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) +3,2
6. Sarrazin/Roche (Citroën C3 Rally2) +3,5
7. Cachón/Rozada (Toyota GR Yaris Rally2) +3,9
8. Trentin/Franco (Škoda Fabia RS Rally2) +4,4
9. Solans/Sanjuan (Toyota GR Yaris Rally2) +4,5
10. Bulacia/Vallejo (Toyota GR Yaris Rally2) +4,7

Rajd Portugalii. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (fot. pras.)

Równy początek Kajetanowicza i Szczepaniaka w Portugalii

Trwa wyjątkowo długi etap Rajdu Portugalii, który rozpoczął zmagania w piątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata. Na pierwszej pętli Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak starali się unikać błędów, przy okazji notując czasy w czołowej dziesiątce swojej kategorii.

Blisko 40 załóg konkuruje w kategorii WRC2 Challenger podczas portugalskiej rundy WRC. W rekordowej stawce pojawili się także reprezentanci O. Rally Team, Kajetanowicz i Szczepaniak. Polacy wykręcili wczoraj drugi czas na miejskim superodcinku specjalnym, dzisiaj plasują się w czołowej dziesiątce, z niewielkimi różnicami do poprzedzających załóg. Trwa długi i niezwykle trudny dzień, w którym załogi spędzą w samochodach około piętnastu godzin.

– Cztery dzisiejsze odcinki za nami, jeszcze dużo więcej przed nami. Jedzie mi się coraz lepiej, natomiast muszę przyznać, że trochę walczę z samochodem, który jest po prostu za miękki. Trudno jest być precyzyjnym w szybkich partiach. W wolnych mamy więcej przyczepności i zdecydowanie większą pewność. Spróbujemy zniwelować te trudności, choć całkowicie ich nie usuniemy, bo nie możemy wymienić zbyt wielu części w trakcie krótkiego serwisu, takie są przepisy. Ale wieczorem podziałamy więcej. Mam nawet pewien pomysł na zmianę ustawień, już rozmawialiśmy o tym z inżynierem. Rajd Portugalii słynie z gorącego dopingu, jest mnóstwo kibiców. Czerpię przyjemność z jazdy, jesteśmy zadowoleni – komentował Kajetan Kajetanowicz, mistrz świata WRC2 Challenger 2023.

Na piątkowy etap przewidziano aż dziesięć odcinków specjalnych. Dwukrotnie trzeba się będzie zmierzyć z próbami: Mortágua (14,59 km), Lousa (12,28 km), Góis (14,30 km) oraz Arganil (14,41 km), a na koniec zaplanowano pojedyncze przejazdy oesów Águeda / Sever (15,08 km) i Sever / Albergaria (20,24 km). Łącznie do pokonania będzie aż 146,48 km, a dłuższą wizytę u mechaników przewidziano dopiero na koniec etapu. Wcześniej ograniczone naprawy możliwe będą podczas dwóch 20-minutowych przerw. Pierwszy z zaplanowanych odcinków ruszy o godzinie 8:35 polskiego czasu.

Rajd Portugalii 2025 – nieoficjalne wyniki WRC2 Challenger po OS 5:

1. Korhonen/Viinikka (Toyota GR Yaris Rally2) 40:39,8
2. Virves/Viilo (Škoda Fabia RS Rally2) +3,8
3. Solans/Sanjuan (Toyota GR Yaris Rally2) +6,9
4. Cachón/Rozada (Toyota GR Yaris Rally2) +14,9
5. Zaldivar/Der Ohannesian (Škoda Fabia RS Rally2) +18,9
6. Joona/Vaaleri (Škoda Fabia RS Rally2) +24,9
7. Daprà/Beltrame (Škoda Fabia RS Rally2) +29,7
8. Kajetanowicz/Szczepaniak (Toyota GR Yaris Rally2) +30,2
9. M. Bulacia/Vallejo (Toyota GR Yaris Rally2) +42,5
10. Sarrazin/Roche (Citroën C3 Rally2) +48,0

Exit mobile version