WRC. Rajd Europy Centralnej. Kajetanowicz awansował w klasyfikacji. Marczyk wciąż szósty

Rajdowe Mistrzostwa Świata

Jak mówią zawodnicy, trwa jeden z najtrudniejszych asfaltowych rajdów mistrzostw świata ostatnich lat.

Debiutujący w kalendarzu WRC Rajd Europy Centralnej to niezwykłe widowisko, rozgrywane na trudnych odcinkach specjalnych w Czechach, Niemczech i Austrii. W zawodach bardzo dobrze spisują się Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Reprezentanci polscy na koniec sobotniego etapu awansowali do czołowej trójki WRC2 Challenger (dla załóg niefabrycznych), wskakując jednocześnie na czwarte miejsce w klasyfikacji WRC2!

Popołudniowa pętla była ruletką oponiarską. Choć odcinki specjalne już przesychały, nad trasą nadal wisiało widmo opadów deszczu. Na drogach zalegało sporo błota, co przy niskich temperaturach powodowało, że było bardzo ślisko. W takich warunkach bardzo dobrze radzili sobie Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy od początku rajdu utrzymują wysokie i stabilne tempo. Dzięki takiej jeździe awansowali na koniec dnia do czołowej czwórki WRC2 oraz na wirtualne podium WRC2 Challenger dla załóg niefabrycznych.

WRC. Rajd Europy Centralnej. Kajetan Kajetanowicz (fot. kajto.pl)

– Kolejny, długi dzień Rajdu Europy Centralnej za nami. Warunki były trudne, ale spodziewaliśmy się tego. Zajmujemy trzecie miejsce w WRC2 Challenger i czwarte w WRC2. Cieszę się. Myślę, że to jest to, na co nas w tej chwili stać. W naszej klasie wystartowało prawie 30 załóg, więc jak na pierwszy start tym samochodem na asfalcie, nie jest źle. Przed nami jeszcze jeden dzień. Sytuacja wydaje się dosyć poukładana w WRC2, więc nie widzę sensu, żeby mocno ryzykować, ale na pewno też nie chcę jechać zbyt wolno. Może czegoś się nauczę, jeśli chodzi o setup tego samochodu, co przyda się jeszcze w tym roku. Wiedziałem, że na trasie i w serwisie będzie bardzo dużo kibiców, również z Polski, ale to, co zobaczyłem, przerosło moje oczekiwania. Trudno opisać słowami to, co czuję, widząc tyle flag i tylu kibiców w naszych ubraniach fanklubowych. To jest coś, co sprawia, że czasami ta noga jest cięższa na gazie, nawet w tak trudnych warunkach – powiedział Kajetan Kajetanowicz.

Miko Marczyk w sobotę informował:

„109 km oesowych i 6 kolejnych odcinków Rajdu Europy Centralnej to plan na dzisiaj.

Pierwsza pętla sobotniego etapu Rajdu Europy Centralnej za nami. Utrzymujemy z Danielem 5. miejsce w klasyfikacji WRC2 challenger i 6. w WRC2. Wracamy do Pasawy, czas na serwis.

Kończymy sobotę wymagającym odcinkiem nocnym, niesamowicie śliskim i zdradliwym, na którym nie ustrzegliśmy się błędu – niestety w błotnistym zacieśniającym się zakręcie wypadliśmy z drogi, całe szczęście jesteśmy bezpiecznie na mecie bez żadnych uszkodzeń. Na koniec dnia awansujemy w klasyfikacji WRC2 Challenger na 4. miejsce i utrzymujemy 6. pozycję w WRC2.”

W niedzielę Mikołaj powiedział:

„Dzień dobry, przed nami ostatni dzień Rajdu Europy Centralnej. Plan jest taki żeby wrócić do rytmu jakim jechaliśmy do połowy sobotniego etapu. Wygląda również na to że wreszcie będzie okazja pościgać się w suchych i bardziej przyczepnych warunkach. Jedziemy!”

Finałowy etap Rajdu Europy Centralnej stanowić będą cztery odcinki specjalne, OS 15 i 17 Böhmerwald (17,25 km, start o godzinie 8:15 i 10:33) oraz OS 16 i 18 Passauer Land (16,37 km, godz. 9:35 i 12:15). Ostatnia próba dnia będzie rozgrywana jako dodatkowo punktowany Power Stage.

Rajd Europy Centralnej 2023, wyniki po OS 14 (WRC2):

1. Lindholm/Hämäläinen (Hyundai i20 N Rally2) 2:27:53,3 s
2. Ciamin/Roche (Škoda Fabia RS Rally2) +20,9 s
3. Cais/Trunkát (Škoda Fabia RS Rally2) +23,5 s
4. Kajetanowicz/Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +1:32,7 s
5. Greensmith/Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +2:36,9 s
6. Marczyk/Dymurski (Škoda Fabia RS Rally2) +3:01,1 s
7. Wagner/Winter (Škoda Fabia RS Rally2) +4:20,4 s
8. Březík/Krajča (Škoda Fabia RS Rally2) +4:22,4 s
9. Griazin/Aleksandrow (Škoda Fabia RS Rally2) +4:30,0 s
10. Linnamäe/Morgan (Hyundai i20 N Rally2) +5:15,2 s

Walka z czasem i warunkami na trasie Rajdu Europy Centralnej 2023

Załogi rywalizujące w Rajdzie Europy Centralnej przeniosły się na tereny Austrii i Niemiec, gdzie wytyczone są odcinki specjalne sobotniego etapu. Na trasach zawodów nadal panują bardzo trudne warunki pogodowe: drogi są mokre, z dużą ilością błota. Liczy się szybka i jednocześnie rozważna jazda, ponieważ nawet najmniejszy błąd może zakończyć udział w rajdzie. Problemów do tej pory szczęśliwie unikają Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy niezmiennie utrzymują się w czołówce klasyfikacji WRC2.

Duet ten oes po oesie poznaje nowy samochód, którym po raz pierwszy rywalizują w asfaltowej rundzie WRC. Ciężkie warunki pogodowe powodują, że Polacy muszą w przyspieszonym trybie nabierać doświadczenia, co nie jest łatwe, gdy mowa o Rajdowych Mistrzostwach Świata i zmaganiach na ułamki sekund. Pomimo tego Kajetanowicz i Szczepaniak radzą sobie bardzo dobrze, plasując się w zasięgu podium WRC2 i WRC2 Challenger. Po jedenastu próbach zajmują odpowiednio piąte i czwarte miejsce.

WRC. Rajd Europy Centralnej. Kajetan Kajetanowicz (fot. kajto.pl)

– Pierwsza sobotnia pętla była bardzo wymagająca, bo choć deszcz ustąpił, to nadal panują trudne warunki. Przed nami druga pętla. Myślę, że będzie decydująca w kwestii doboru opon. Do tej pory był on jasny, a teraz staje się mniej klarowny. Czuję się coraz lepiej w samochodzie, trochę gram ustawieniami. Poznaję auto i jest coraz lepiej – powiedział Kajetan Kajetanowicz.

Popołudniową pętlę stanowić będą te same trzy odcinki specjalne, tj. OS 12 Schärdinger Innviertel (15,72 km, start o godzinie 15:15), OS 13 Mühltal (27,15 km, godz. 17:01) oraz OS 14 Knaus Tabbert Bayerischer Wald (11,88 km, godz. 18:05). Ostatni odcinek dnia rozegrany zostanie już po zmroku.

Rajd Europy Centralnej 2023, wyniki po OS 11 (WRC2):

1. Lindholm/Hämäläinen (Hyundai i20 N Rally2) 1:53:09,6 s
2. Ciamin/Roche (Škoda Fabia RS Rally2) +16,3 s
3. Cais/Trunkát (Škoda Fabia RS Rally2) +17,6 s
4. Griazin/Aleksandrow (Škoda Fabia RS Rally2) +42,2 s
5. Kajetanowicz/Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +1:08,8 s
6. Marczyk/Dymurski (Škoda Fabia RS Rally2) +1:37,5 s
7. Greensmith/Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +2:24,0 s
8. Březík/Krajča (Škoda Fabia RS Rally2) +3:34,8 s
9. Wagner/Winter (Škoda Fabia RS Rally2) +3:43,9 s
10. Linnamäe/Morgan (Hyundai i20 N Rally2) +4:20,1 s

Exit mobile version