World Endurance Championship w Bahrajnie. Kubica w ośmiogodzinnym wyścigu

8H Barhain

Podczas World Endurance Championship Robert Kubica zakończył ośmiogodzinny wyścig długodystansowy mistrzostw świata w Bahrajnie.

Dzięki fantastycznej postawie Kubicy duński zespół High Class Racing zajął 8. miejsce w klasyfikacji LMP2. Ekipa ta stanęła na najniższym stopniu podium klasy ProAm w 8H Barhain. Świetna końcówka sezonu była w wykonaniu Polaka, bo miał najlepszy czas okrążenia.

World Endurance Championship w Bahrajnie. Robert Kubica (fot. org.)

W WEC kierowcy ścigają się w czterech klasach: Hypercar, LMP2, LMGTE Pro i LMGTE Am.

Tydzień temu w wyścigu sześciogodzinnym Anders Fjordbach, Dennis Andersen i Polak też wylądowali na ósmej pozycji w LMP2 na torze Sakhir.

World Endurance Championship w Bahrajnie. Robert Kubica (fot. org.)

Belgijska ekipa WRT po raz kolejny triumfowała i po raz pierwszy zdobyła tytuł mistrzowski WEC w LMP2.

Zaś polska drużyna Inter Europol Competition zajęła piąte miejsce.

Więcej

Robert Kubica ponownie pojawił się na torze w ramach wyścigu z serii World Endurance Championship i… po raz kolejny zachwycił! Znakomita dyspozycja polskiego kierowcy wydatnie pomogła ekipie High Class Racing w zdobyciu drugiego z rzędu miejsca na podium klasyfikacji LMP2 ProAm. Przed tygodniem Kubica wraz z Dennisem Andersenem i Andersem Fjordbachem zajęli trzecie miejsce w sześciogodzinnym wyścigu na torze w Bahrajnie. Tym razem zawodnik ten zaimponował formą podczas rywalizacji o dwie godziny dłuższej.

Już piątkowe kwalifikacje potwierdziły, że Robert Kubica znajduje się w znakomitej dyspozycji, a gościnne występy w barwach ekipy High Class Racing są dla niego bardzo dobrą okazją do ciężkiej pracy i doskonalenia umiejętności. Nasz rodak zajął 5. miejsce w stawce LMP2, co stanowi najlepszy rezultat osiągnięty przez duński zespół na przestrzeni całego sezonu!

Pierwszym z kierowców High Class Racing, który w sobotę pojawił się na torze Sakhir, był Dennis Andersen. Duńczyk spędził w prototypie Oreca 07 niewiele ponad dwie i pół godziny, spadając na sam koniec stawki LMP2. Na fotelu zastąpił go jednak Robert Kubica, który potwierdził, że doskonale odnajduje się w roli lidera zespołu. Reprezentant tego teamu przez długi czas pozostawał najszybszym kierowcą w kategorii LMP2. Kiedy w pojeździe High Class Racing pojawił się Anders Fjordbach, duńska ekipa plasowała się na 11. miejscu w klasyfikacji generalnej i 8. w LMP2.

Ostatecznie Kubica, Fjordbach i Andersen zakończyli wyścig właśnie na tych pozycjach. Najistotniejszy jest jednak fakt, że zespół polskiego kierowcy zajął 3. miejsce w stawce LMP2 ProAm. Drugi gościnny występ Roberta Kubicy i drugie podium z rzędu – tu nie ma mowy o przypadku!

Świetnym dowodem na to, że załoga High Class Racing znakomicie wykorzystała ostatnich kilka dni na wyciągnięcie wniosków z poprzedniego wyścigu, są najlepsze czasy poszczególnych kierowców. Podczas sześciogodzinnej rywalizacji, Kubica, Fjordbach oraz Andersen uplasowali się kolejno na 14., 24. i 33. w tabeli najszybszych przejazdów w klasyfikacji LMP2. Po tygodniu tercet zajął znacznie lepsze pozycje – 2., 11. i 29. Polak stracił do najszybszego wśród zawodników LMP2 Normana Nato zaledwie 0,050 sekundy!

Exit mobile version