WEC 2024. Jak wypadł Kubica w ostatniej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata?

The FIA World Endurance Championship

W weekend odbyła się ósma i ostatnia runda Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) 2024 na torze Sakhir w Bahrajnie.

Robert Kubica zakończył sezon w klasyfikacji generalnej na dziewiątym miejscu w kategorii Hypercar (najlepsze ekipy).

W finałowym wyścigu – 8 Hours of Bahrain – ekipa AF Corse z Robertem Kubicą po dyskwalifikacji Ferrari #51 awansowała na ósme miejsce.

Razem z Polakiem jeździli także Yifei Ye oraz Rosjanin Robert Shwartzman.


Tej drużynie udało się wygrać tylko jeden wyścig w Austin.

Kubica pomimo że po raz drugi w karierze sięgnął po tytuł mistrza w European Le Mans Series to w przyszłym roku już go tam nie zobaczymy.

#83 AF Corse zakończyło debiutancki sezon na trzecim miejscu w Pucharze Świata FIA dla zespołów Hypercar.

WEC – FIA World Endurance Championship. 8 Hours of Bahrain (fot. Toyota)

Zwycięstwo i tytuł mistrza świata dla TOYOTA GAZOO Racing

TOYOTA GAZOO Racing zakończyła emocjonującą walkę, aby pokonać wyzwania i utrzymać tytuł FIA World Endurance Championship (WEC), gdy sezon 2024 dobiegł dramatycznego końca w 8-godzinnym wyścigu w Bahrajnie.

Startując z pierwszego i drugiego miejsca na starcie i wiedząc, że zwycięstwo zapewni tytuł producenta, każdy samochód prowadził w różnych punktach, ale zespół wszedł w końcowe etapy wyścigu z tylko jednym samochodem na torze, spadając na 10. miejsce.

Niesamowity wysiłek zespołu i dominująca jazda sprawiły, że Sébastien Buemi przebił się przez stawkę i wygrał wyścig w #8 GR010 HYBRID, który dzieli z Brendonem Hartleyem i Ryo Hirakawą, zapewniając zespołowi szóste z rzędu mistrzostwo świata producentów, z przewagą sześciu punktów nad Porsche.

Flaga w szachownicę w Bahrajnie zakończyła sezon 2024, który obejmował 72 godziny wyścigów, w tym osiem rund na czterech kontynentach w ciągu prawie 10 miesięcy. Rekord sezonu TOYOTA GAZOO Racing wynosi pięć miejsc na podium, w tym trzy zwycięstwa i dwa pole position, zdobywając 190 punktów Mistrzostw Świata.

Dramatyczny i trudny wyścig rozpoczął się mocno dla zespołu, gdy Sébastien prowadził od pole position. Ale po 18 minutach nadzieje legły w gruzach, gdy Sébastien został uderzony od tyłu przez samochód GT i spadł na siódme miejsce. Odzyskał piąte miejsce, zanim Brendon przejął je pod koniec drugiej godziny.

Następnie Brendon i Ryo walczyli z degradacją opon podczas swoich przejazdów, ale podjęli zdecydowane wysiłki, aby utrzymać #8 w pierwszej szóstce i nadal w grze. Wyścig zakończył się dwoma okresami samochodu bezpieczeństwa na początku drugiej połowy wyścigu, co zmniejszyło straty w 18-osobowej stawce Hypercar.

Gdy wyścig został wznowiony na nieco ponad godzinę przed końcem, Sébastien był na 10. miejscu, ale tylko 15 sekund za liderem, i rozpoczął niesamowitą walkę, aby ożywić marzenie zespołu o Mistrzostwie Świata. Bohaterski atak przez pole pozwolił mu wyprzedzić kilku rywali i awansować na drugie miejsce po ostatnim postoju w boksach.

Na nieco ponad pół godziny przed końcem sezonu Sébastien zakończył niezwykły powrót, wyprzedzając #5 Porsche i obejmując prowadzenie. Szybko wypracował sobie wygodną przewagę i dojechał do mety, wygrywając z przewagą 27,539 sekundy. Dla samochodu #8 GR010 HYBRID było to drugie zwycięstwo w sezonie oraz dziesiąte zwycięstwo zespołu w Bahrajnie.

Exit mobile version